Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zeer nare ervaring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

met volk van op kapaza veel van die miserie. echt wel heel courant
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quercus Bekijk Berichten
      Wanneer je aan aanbieding of een advertentie ziet die je interessant vind, en dus het risico neemt om te kopen op afstand, dan volstaat het om de verkoper te contacteren en te zeggen dat je dat aangeboden goed wilt kopen. Zeker en vast niet vergeten te vragen naar zijn gegevens (e-mail en betalingsgegevens). Bij het contact stel je dus dat je akkoord bent met het aangeboden goed voor de prijs dat het geafficheerd staat en de staat waarin het zich bevind. Dit is het einde van het mondelinge akkoord. Nu dien je direct een mail te versturen met bovenstaande tekst.

Die mail is een schriftelijk bewijs en is eveneens zoals een mondeling akkoord, sluitend.
      Er is geen schriftelijke aanvaarding door de verkoper dus zo'n mail bewijst helemaal niets. Tenzij een zoekertje beschouwd wordt als een aanbod (in juridische zin), bij veel zoekertjessites zal dat niet het geval zijn, biedingen zijn dikwijls ook niet bindend

bv op Marktplaats uit de algemene voorwaarden ;
      Is een bod op Marktplaats bindend?Marktplaats is een advertentiesite, met mogelijkheden om te bieden en in contact te komen met kopers en verkopers. Een bod is daarom niet bindend en verplicht je niet tot aan- of verkoop.

Voorts is Uw verkoper Nederlands benaderd via een niet genoemd platform, het is niet gezegd dat het Belgisch recht van toepassing is noch dat een Belgische rechtbank bevoegd is.
      Last edited by ; 24/06/2016, 08:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Ok, dat weten we nu weeral. Ga je nu stoppen met jammeren ?
        Ik jammer niet meer. Heb hier al iets anders op de oprit staan nu. Moet alleen remblokken en remschijven bestellen. Die zijn aan vervanging toe.
        Ook verdient de carrosserie wat meer aandacht. Maar daar heb ik geen kaas van gegeten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
          Er is geen schriftelijke aanvaarding door de verkoper dus zo'n mail bewijst helemaal niets. Tenzij een zoekertje beschouwd wordt als een aanbod (in juridische zin), bij veel zoekertjessites zal dat niet het geval zijn, biedingen zijn dikwijls ook niet bindend

bv op Marktplaats uit de algemene voorwaarden ;
          Is een bod op Marktplaats bindend?Marktplaats is een advertentiesite, met mogelijkheden om te bieden en in contact te komen met kopers en verkopers. Een bod is daarom niet bindend en verplicht je niet tot aan- of verkoop.

Voorts is Uw verkoper Nederlands benaderd via een niet genoemd platform, het is niet gezegd dat het Belgisch recht van toepassing is noch dat een Belgische rechtbank bevoegd is.
          Idd, het is alleen geldig bij een aanbod. Dus niet op een advertentie waarop je kan bieden. Bedankt voor de toelichting.

Comment

Ik denk dat wat de verkoper deed niet onbegrijpelijk is al zou ikzelf wellicht iets anders gehandeld hebben.
            Maar er wordt hier nogal met termen gegooid zonder de juiste betekenis te kennen precies.
            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            De verkoper heeft gelijk en jij niet .
            Als er iets op papier stond had jij gelijk
            Een mondelinge overeenkomst is wel degelijk bindend, de verkoper heeft dus, puur juridisch, altijd ongelijk in dit geval. Met of zonder papieren.

MAAR:
            Oorspronkelijk geplaatst door Quercus Bekijk Berichten
            Mijn probleem is duidelijk de bewijslast
            Onze Eik heeft het duidelijk beter onder de knie, je moet het kunnen aantonen ook.
            Om het in mensentaal te zeggen, je mag nooit te snel rijden maar als men het niet kan bewijzen kan men je er ook niet op aanspreken. Dat is wat er hier gebeurd is.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

sorry hoor maar ik vind dat verkoper gelijk heeft. Ik heb zeker als verkoper al 10x een mondelinge overeenkomst gehad met een koper die zei dat hij het zou komen afhalen maar dan niet kwam opdagen. Het gaat dan wel om kleine zaken op 2dehands. Maar toch hij heeft gelijk je was niet op het afgesproken uur daar dus.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Comment

zolang de verkoper niet zegt dat hij verkocht is, is hij niet verkocht... Heeft hij jou verteld dat hij 'm verkocht heeft aan jou?

Comment

Working...
                X