Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge 2dehands particulier of bij garage kopen (V60)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Jonge 2dehands particulier of bij garage kopen (V60)

    Ik zou mij graag een jonge Volvo V60 aanschaffen. (1à2 jaar oud)
    Wat zouden jullie doen: minder betalen voor een die bij een particulier te koop staat, of op "zeker" spelen en een bij een (Volvo) garage kopen, met dus een jaar garantie?
    Op Volvo-selekt is er vrij veel keuze, ik vraag mij alleen af wat die auto's hun voorgeschiedenis is: directiewagen, testwagen, ex-lease,...?
    Ik heb het gevoel dat een particulier meestal zorgzamer omgaat met zijn auto dan iemand met een directiewagen.

  • #2
    Kunnen van allerlei plaatsen komen. Hangt toch ook voor een stuk af van wat je bereid er voor te betalen, en wat je vind. Ik zou gewoon kijken naar je budget, je eisen, wat je graag ziet en rondkijken tot je iets tegenkomt wat je graag ziet.

    Comment


    • #3
      Als ge bij een particulier koopt en zeker wilt zijn dat de wagen perfect is kunt ge nog altijd een uitgebreide 2dehandskeuring laten uitvoeren bij VAB. Is wel in Zwijndrecht.

      Comment


      • #4
        van een particulier zou ik er nooit nog een kopen, geen garantie, onze laatste had na 2 weken een nieuwe motor nodig
        moest ik nog occasie moeten kopen (wat ik niet meer van plan ben) dan zou het enkel zijn in een officiële garage (bvb volvo selekt)..Ook daar kan je pech hebben, maar ik denk dat die als merkgarage u toch al minder snel een auto gaan verkopen waar ze weten dat je er problemen mee gaat hebben. Je betaalt misschien iets meer, maar ook daarover kun je wel wat onderhandelen meestal.
        Want je kan nooit teveel auto's hebben....

        Comment


        • #5
          Koop je bij een handelaar eis dan - VOOR je een verkoopovereenkomst ondertekent (!) - inzage in de documenten van de auto: bekijk zeker het (buitenlandse) inschrijvingsbewijs, zo weet je ook meteen op wie de auto was ingeschreven.

          Krijg je het inschrijvingsbewijs niet te zien, dan zoek je verder ... ook via het officiële circuit worden karretjes aangeboden die X-aantal maanden aan één of andere buitenlandse luchthaven in de verhuur zaten ... zo eentje wil je waarschijnlijk liever niet op je oprit.

          Comment


          • #6
            Als het prijs verschil groter is als 2000euro dan koop ik particulier any time.

            Comment


            • #7
              Heeft allebei voor en nadelen. Ik heb de indruk dat je van een particulier toch meer kan te weten komen. Je hebt geen garantie maar weet wel wie er met de auto gereden heeft en wat voor een type het is. Ik zou wel al de facturen willen zien en onderhoudsboekje en dit vergelijken met carpass.

              Bij een garage heb je dan weer garantie maar daar betaal je ook voor. Meestal is de meerprijs die garantie niet waard.

              Ik heb de meeste wagens ook via handelaar gekocht maar twijfel of ik het nog zou doen. In ieder geval wordt er ook niet altijd zo goed omgesprongen met wagens bij merkgarages. Bij premium selection zou ik er alleszins nooit meer 1kopen. Daar ben ik gewoon in het zak gezet al is dat ook men eigen schuld natuurlijk een stuk.

              Vertrouw niemand en eis altijd alle papieren/facturen/inschrijvingsbewijs oude/... Voor je u krabbel onder iets zet

              Comment


              • #8
                Ik koop het liefst van een particulier en uitsluitend van 1ste eigenaar voor een jonge wagen. Bij een dealer heb je wel garantie maar je kent de vorige eigenaar niet. Mogelijks leasingwagens die niet altijd even goed verzorgd worden. En bij een particulier kan je een mooi prijsvoordeel halen want de garantie zou moeten compenseren. Een controle via VAB is een interessante piste ofwel via een offiiceel dealer waar je vaak goedkoop een check kan laten gebeuren.
                The shark is BACK! BMW 635csi

                BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017


                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                Comment


                • #9
                  in een ver verleden kochten we beide altijd een auto rechtstreeks van de leasemaatschappij.
                  Hebben er zo een aantal gehad, en bij geen enkele problemen gehad
                  Dat zijn allemaal auto's die gewoon ingeruild worden omdat ze een leeftijd hebben, niet omdat er problemen zijn.
                  En de tijd dat er enkel cowboys met een lease reden ligt nu toch wel mijlenver achter ons, de meesten staan nu gewoon naast me in de file stil te staan
                  Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                  Comment


                  • #10
                    Ik weet het nog zo niet. 2 buren in de straat met leaseslet, die vertrekken steevast volle doemp met koude motor naar het werk. Dagelijks. Daar wordt niet naar omgezien.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • #11
                      ik rij nou altijd rustig, maar de enige keren ik bewust trager reed owv koude motor was met oude atmo-diesels zonder pk's, 54 en 72, en die moesten ook gelijk de autostrade op tegen 120 en hadden top van 140 ofzo

                      een 2016 auto is toch altijd overpowered en ik ken weinig mensen - ook de leasers - die nog tegen 5000 toeren gaan rijden in 2de

                      Comment


                      • #12
                        Particulier, en 2 jaar oud vind je bijna niet, of het moet zijn van iemand die gestorven is of naar het buitenland vertrekt.
                        Onderhoudshistoriek is ook niet zo belangrijk. De meeste hebben 30k, en dan zijn ze één keer in de garage geweest.

                        Afbeulen.... Waar ga je dat nog doen in het huidig verkeer. Een auto gaat echt niet stuk van twee keer optrekken.
                        Veel belangrijker is de schadehistoriek. Je moet zeker zijn dat die ongevalvrij is. Dat zou ik de verkoper ook op de factuur laten zetten, als het dan uitkomt, kan je nog altijd terug verhalen. Niet makkelijk, maar het kan.

                        Comment


                        • #13
                          je leest soms ads waarbij zeker op gedrukt wordt : liefhebbersauto ! altijd warm gereden ! turbo laten nadraaien na stilstand ! >>> die laat ik staan

                          Comment


                          • #14
                            hoh als je rondkijkt in de ruime omgeving van het Gentse vind je v60's van 1à 2 jaar oud die aangeboden worden door volvowerknemers(vroeger kon je alle 18 maanden een nieuwe kopen met korting, kan zijn dat de termijn korter geworden is)
                            deze zorgen meestal goed voor die wagen om zo weinig mogelijk verlies te hebben bij verkoop
                            mijn autootjes:

                            Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                            Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb nu ook juist mijn V60 gekocht en ik heb de laatste tijden dus véél rond gekeken. Bij Volvo zelf zijn ze gewoon véél te duur! Particulier zou ik durven kopen maar dan moet hij echt in uitstekende staat zijn. Ik heb uiteindelijk mijn V60 gekocht bij een kleine garage in Zwijndrecht. Volvo V60 D3 Summum (136PK 5 cilinder) met 80.000km uit 2013. Het is ook een Full Option en ziet er vanbinnen en vanbuiten als nieuw uit! Ik heb hem 17.000€ betaald wat zeker niet overdreven is. Bij Volvo zelf vroegen ze 23.000€ voor zo eentje met minder optie's. Hij rijdt als een droom en ik heb er nog geen moment spijt van gehad!
                              DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                              Comment


                              • #16
                                Voor een jonge 2dehands is de keuze hier in Belgi? meestal z??r beperkt, de meeste staan te koop bij een dealer of zo'n handelaar van wie je niet weet of die volgende maand nog bestaat
                                Indien mogelijk zou ik liever bij een particulier kopen, meestal aan een betere prijs (het verschil kan dan eventueel dienen voor een herstelling in het 1ste jaar).

                                Dat jaar "garantie" (dat mee in de prijs verrekend zit) bij een handelaar geeft volgens mij toch alleen maar zever als je er gebruik van moet maken. Het zal dan meestal toch weer (zogezegd) zo'n slijtage-onderdeel zijn, dat niet onder garantie valt. Bij een merk-dealer zal dat misschien wel vlotter gaan, maar je hebt de wagen dan ook een stuk meer betaald dan bij een particulier zonder garantie.
                                Audi A5 2.7TDI Multitronic

                                Comment


                                • #17
                                  Ik ken dat wel, mee gaan zien omdat je wat meer kent. Gans de loopbaan v/d auto moet je dat aanhoren als 'm mankeert.
                                  En dan die garages, die zijn uitgekookter,leper dan jij.
                                  Partikulier en check het adres op inschrijving ? Tenslotte is het de prijs die de koper/verkoper overeenkomen(in de staat zoals hij zich bevind)+( en is extra meer keuring bij verkoop).
                                  Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                  Comment


                                  • #18
                                    De mijne komt vrij in februari, wegens einde leasing.
                                    Zal dan vier jaar zijn, met 150k kilometer.
                                    De volledige historiek vind je in mijn topic (onder mijn Scandinavische auto).
                                    't Is ne leasing, maar er is nooit bespaard op onderhoud, en heb een redelijk erge vorm van detailitis.
                                    De kilometers die er op staan zijn voornamelijk snelwegkilometers, op cruisecontrol.
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                    Comment


                                    • #19
                                      In een garage betaal je zeker 1500 a 2000 euro meer.
                                      Ze moeten er de garantie uithalen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door belgam Bekijk Berichten
                                        In een garage betaal je zeker 1500 a 2000 euro meer.
                                        Ze moeten er de garantie uithalen.
                                        Bij een particulier kun je op bedragen van rond de 20000euro gemakkelijk 2000euro afpingelen.
                                        Een garagist die op 20000euro geen 4000euro kan verdienen sluit beter zijn deuren.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X