Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies Alfa 159

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies Alfa 159

Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een andere wagen.
    Hebben nu een Golf IV driedeurs, maar door de geboorte van ons zoontje zouden we graag een ruimere wagen hebben.

Had gedacht aan een Alfa 159 (liefste break), vroeger zelf nog een 156 gehad, en de 159 blijft toch wel steeds een prachtige wagen.

Heb al veel gelezen dat je het best een van 2009 of later neemt, omdat deze veel lichter zijn.

Heb al wat rondgekeken, maar zou toch eerder voor een 2007 1.9JTD 8v gaan. De prijzen hiervoor zijn echt veel lager...

Nu de vraag, waarop het meeste letten, en wat zijn de meest voorkomende problemen?

De exemplaren van rond de €5000, zijn deze te vertrouwen ?
    Zouden er niet echt veel meer aan willen geven, of zijn er andere "alternatieven" die de moeite zijn?

Alvast bedankt!

Voor betrouwbaarheid moet je geen alfa kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Voor betrouwbaarheid moet je geen alfa kopen.
      Je vergist je van sectie. De vraag was gepost in het subforum "advies", niet in het subforum "cafépraat"

Comment

Mijn broer heeft er zo ene gehad en die heeft die na 120dkm van ellende weg gedaan na 10 tallen pannes.hij lachte me uit dat ik met mijn oude toyota met 260dkm naar spanje ging rijden vorige zomer terwijl het wel de zijne was die op ne depaneur terug kwam :-)
        Ik heb t altijd ne prachtige auto gevonden maar ik begin er niet aan.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tim147 Bekijk Berichten
          Mijn broer heeft er zo ene gehad en die heeft die na 120dkm van ellende weg gedaan na 10 tallen pannes.hij lachte me uit dat ik met mijn oude toyota met 260dkm naar spanje ging rijden vorige zomer terwijl het wel de zijne was die op ne depaneur terug kwam :-)
          Ik vond ze ook wel knap qua looks maar echt fijn rijden ze ook niet .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
            Je vergist je van sectie. De vraag was gepost in het subforum "advies", niet in het subforum "cafépraat"
            Ik volg je wel. Alfa (en vele andere Italiaanse auto's) zijn pakken beter dan de mensen denken. Ik zou veel minder schrik hebben van een 159 tweedehands te kopen dan een E90 (versie met de nieuwe motor) of een A4
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tim147 Bekijk Berichten
              Wat voor problemen heeft hij zoal gehad? En waren het dure problemen?

Heb destijds een 156 gehad, en er nooit echt speciale kosten of problemen aan gehad. Er reden toen toch ook zeer veel 156's met meer dan 250.000 km zonder problemen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                Ik volg je wel. Alfa (en vele andere Italiaanse auto's) zijn pakken beter dan de mensen denken. Ik zou veel minder schrik hebben van een 159 tweedehands te kopen dan een E90 (versie met de nieuwe motor) of een A4

Heb dit gevoel ook... Een 159 is gewoon geen geliefde wagen op de tweedehands markt, waardoor hij zo goedkoop is...
                Iedereen wil gewoon een 3 of A4, terwijl deze volgens me toch niet zoveel beter zijn? Persoonlijk al zeker niet qua uitstraling

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                  Ik vond ze ook wel knap qua looks maar echt fijn rijden ze ook niet .

Wat versta je onder niet echt fijn rijden?

Rij zelf met een Skoda, en rij er wel graag mee

Comment

De Alfa Romeo 159 kreeg de zware taak toebedeeld om de zeer succesvolle 156 op te volgen. Geen makkelijke taak en bovendien werd de 159 duidelijk hoger gepositioneerd dan zijn voorganger. De 159 is veiliger, comfortabeler, beter uitgerust, maar ook zwaarder en duurder dan de 156. Dat betekende dat voor de zakelijke 156 rijders een […]

We gaan de Autoblog-reaguurderslieveling eens even objectief analyseren… De Alfa Romeo 159. Wie houdt er niet van? Niet zozeer omdat het de beste auto aller tijden is, maar eigenlijk om een heel simpele reden: het is een beauty. Een andere reden is zijn voorganger. De Alfa 156. Een van de meest geslaagde moderne Alfa Romeo’s, […]

Advies, hoe later ze gemaakt zijn, hoe beter.
                    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Vliegwiel zeker checken !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                        http://www.autoblog.nl/nieuws/alfa-r...opadvies-69435
                        We gaan de Autoblog-reaguurderslieveling eens even objectief analyseren… De Alfa Romeo 159. Wie houdt er niet van? Niet zozeer omdat het de beste auto aller tijden is, maar eigenlijk om een heel simpele reden: het is een beauty. Een andere reden is zijn voorganger. De Alfa 156. Een van de meest geslaagde moderne Alfa Romeo’s, […]

Advies, hoe later ze gemaakt zijn, hoe beter.
                        Bedankt!

Had het ook al gezien

De jongere zijn ook stukken duurder...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door levensgenieter Bekijk Berichten
                          Vliegwiel zeker checken !!
                          Bedankt!

Hoe kan je dit checken? Of moet dit gewoon al eens vervangen zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                            Bedankt!

Hoe kan je dit checken? Of moet dit gewoon al eens vervangen zijn?
                            Veranderd het geluid bij het indrukken van de koppeling of trilt hij bij het laten opkomen.

Comment

Zou er aan een 2007 159 met een 200.000km meer kans op kosten zijn als één met 140.000km?

Gewoon, kosten de helft, en aan een duurdere kunnen er ook veel kosten komen

Comment

Wat wil je hier nu eigenlijk horen?
                                Lijkt me dat je zelf de gok wel wil wagen maar hier nog bevestiging zoekt dat het allemaal nog wel zal meevallen.
                                Wel, dat zou best kunnen maar het zou ook even goed kunnen dat zo'n 159 van de eerste jaren een moneypit wordt

Bij hoge km standen; zorg dan dat bij voorkeur al de koppeling en vliegwiel al werden vervangen, EGR bij de 8v en vlinderkleppen (swirl flaps) bij de 16v.
                                Voor de rest is het wat geluk hebben...
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Gewoon, of een met hogere km stand, zeker gerant staat voor problemen....
                                  Of dat ze echt betrouwbaar zijn...

Weinigen durven hier een auto kopen met veel km, terwijl dit in Nederland minder een probleem lijkt...

Comment

Niet noodzakelijk
                                    Liever ene met 240000km met nieuwe riem, koppeling, gereviseerde boite en EGR dan ene met 140000km die alleen zijn olie en filterkes heeft gekregen en voor de rest niks vervangen
                                    Alles hangt af van de prijs (en of je eventueel garantie krijgt)
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Ik vind dit wel een mooie en is al een FL
                                      Op zoek naar een tweedehands Alfa Romeo 159? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Met die heb ik al gemaild. Lijkt me wel een zeer propere te zijn!
                                        Airco werkt niet, volgens hem gewoon gas bijvullen... mijn vriendin wil niet gaan kijken, omdat ze bij haar auto dat ook zeiden, en eigenlijk de airco defect was...

Comment

Working...
                                        X