Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies Alfa 159

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21


    Deze lijkt me ook nog mooi te zijn.
    Stel je vernieuwd daar direct de distributie en nieuwe banden, dan heb je toch nog steeds een goedkope wagen?
    Van de andere kosten heb ik niet echt een gedacht van groot orde...

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
      http://www.2dehands.be/autos/alfa-ro...m_medium=email

      Deze lijkt me ook nog mooi te zijn.
      Stel je vernieuwd daar direct de distributie en nieuwe banden, dan heb je toch nog steeds een goedkope wagen?
      Van de andere kosten heb ik niet echt een gedacht van groot orde...
      Staat al ff te koop denk ik.

      Zou sowieso ten vroegste een van 2009 nemen.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
        Gewoon, of een met hogere km stand, zeker gerant staat voor problemen....
        Of dat ze echt betrouwbaar zijn...

        Weinigen durven hier een auto kopen met veel km, terwijl dit in Nederland minder een probleem lijkt...
        Alles valt of staat met het onderhoud bij dat soort km-standen.
        Ik heb een paar jaar geleden mijn nek uitgestoken om mijn vriendin een Alfa 159 aan te raden. Aangezien we reeds 2 x een 159 als firmawagen gehad hebben (en een vriend van ons ook) wisten we goed hoe een 159 hoorde te zijn. De eerste die we zagen had een paar alarmbellen, roest op de achterklep en de motor was gechipt en kon in noodloop gaan (zeker geen Squadra tuning dus). De tweede die we zagen was ook verdacht, had een dubieuze km-stand, rijkelijk uitgerust daarentegen en voorzien van de 16v motor (dik pluspunt)... geprijsd aan een 8v.
        Het interieur had echter wel een paar issues, in tegenstelling tot de firmawagens was deze precies al eens uit mekaar gehaald en weer opnieuw in elkaar gestoken. Hier en daar zat wat verkeerd, los of afgebroken. Dus wat op het eerste zicht te goed leek om waar te zijn, was ook wel te goed om waar te zijn. De uitlijning zat fout waardoor een voorwiel bijna helemaal kaal gereden was. We deden een testrit en de verkoper had totaal geen scrupules om meteen een koude motor te planken. Als het nog niet duidelijk was, ik denk dat de meeste mensen van deze deal zouden weggewandeld zijn.... maar ik stond erop dat ze ervoor ging, aangezien de aankoopprijs toen zo laag was dat er wel wat budget overbleef om iets te fixen indien nodig.

        Ik geloof dat 'em nog geen 13.000 euro kostte, een 4j oude babyblauwe 1.9JTDM 16V, Xenon, GPS, Lederen zetels, Alu dashboard, 17inch wielen met nog geen 26.000km op de teller. De remklauwen op die generatie waren eigenlijk grijs maar was op deze wagen rood gespoten. Helaas mankeerde het Alfa logo op de remklauwen. Ik had wat logo's op Ebay gekocht om dat foutje recht te trekken. Naderhand nog nieuwe banden voorzien en ook ineens een uitlijning laten uitvoeren.

        Om een lang verhaal kort te maken, 4 jaar later heeft ze enkel kapotte gloeikaarsen gehad (waardoor de auto slecht startte) & de batterij is vervangen geweest. De pompjes van de achterklep waren afgebroken en heb ik vervangen. Voor de rest alleen standaard onderhoud, zoals distributieriem en remblokjes. Je kan er niet omheen dat die ongelofelijk goedkoop gereden heeft tot nu toe.

        Als je vandaag de dag opnieuw met 13.000 euro gaat shoppen, ga je nog een recenter en beter exemplaar op de kop kunnen tikken. Mijn advies is om van de 8v weg te blijven, alleen maar omdat de 16v (en nieuwere 2.0JTDm) veel aangenamer rijden. Bij de 8v ga je al durven denken dat er iets mis mee is, terwijl ze standaard zo van de fabriek rolde (bokkige start, turbogat, ... ).

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
          Staat al ff te koop denk ik.

          Zou sowieso ten vroegste een van 2009 nemen.
          Ook al opgevallen dat hij al een tijdje te koop staat.

          De mooie aan lage prijs, zijn steeds direct verkocht

          Die lang blijven staan zijn met veel km's of veel te hoge prijzen...

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
            Mijn advies is om van de 8v weg te blijven, alleen maar omdat de 16v (en nieuwere 2.0JTDm) veel aangenamer rijden. Bij de 8v ga je al durven denken dat er iets mis mee is, terwijl ze standaard zo van de fabriek rolde (bokkige start, turbogat, ... ).
            Maar is de 8v een slechte motor? We zouden bewust voor de 8v kiezen omdat deze krachtig genoeg is voor ons.
            Zelf vroeger in mijn 156 de 1.9 JTD van 115 pk gehad, en was toen vlot genoeg.

            Nu heeft mijn huidige wagen (Skoda Octavia) bewust maar 90pk. Rijd vlot genoeg voor me, en dan had ik meer budget voor opties

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
              Maar is de 8v een slechte motor? We zouden bewust voor de 8v kiezen omdat deze krachtig genoeg is voor ons.
              Zelf vroeger in mijn 156 de 1.9 JTD van 115 pk gehad, en was toen vlot genoeg.
              Slecht, ... wat is slecht. Ik heb de motor ook in een 147 gehad en daar was die prima. Maar eens er een dieselpartikelfilter op geknutseld werd en de zwaardere koets er rond, was dat toch niet zo'n goed huwelijk, qua rijden dan. Dat rijdt niet zo vlot als de 147/156 generatie. Je kan het flink verbeteren via Squadra (heb ik ook gedaan), maar in alle eerlijkheid is de 16v op alle vlakken beter.

              Comment

              Working...
              X