Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf R / BMW M2 / BMW M140i / M240i / RS3 / JCW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    Als je er ooit mee langs de keuring moet, al is het maar voor herverkoop, dan doen ze allicht lastig? Dat is mij al veel geld waard om er geen gedoe mee te hebben.
    Dan de rest nog, de motor (ok, niet veel verschil, maar vanaf je moet beginnen chiptunen haak ik weer af), de waardevastheid, ... misschien dat die paar rationele overwegingen zelfs de keuze van het hart bevoordelen.
    Mijn ophanging heeft een attest en die draagarmen zijn van BMW zelf. Mijn downpipe moet er wel terug onderuit, maar dat is 30min werk.

Chiptuning is persoonlijk. Maar een veilige chip in combinatie met andere intercooler etc lijkt me echt geen kwaad te kunnen.
    Last edited by Alexx; 06/07/2016, 12:05.
    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

De discussie die hier nu al gevoerd is, is exact waarom ik zo twijfel. Ik heb altijd de droom gehad een M te bezitten, maar ik kijk uiteraard ook naar de portemonnee.
      Golf R of M240i zijn nu eenmaal mee in de running voor de aankoop. En verschil van 15k, het is toch wel een smak geld.

Comment

Bij mij is het ook zo.
        Ik ging ook voor de M2. Wordt dan voorgesteld.. Geen dichtgeknepen M4-motor, maar N55 motor.
        Geen M-stoelen, spiegels.
        Nee, dan zou ik eerder een M240i volledig aanpassen naar uw goesting + uniek maken ipv de "zoveelste" stock M2.
        Zeker het prijsverschil in rekening houdend

Comment

meer dan 60k voor een hete hatch is inderdaad wel een hoop geld dat je moeilijk rationeel kunt verantwoorden

maar auto's kopen is voor sommigen geen rationele bezigheid
          2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
            Mijn ophanging heeft een attest en die draagarmen zijn van BMW zelf. Mijn downpipe moet er wel terug onderuit, maar dat is 30min werk.

Chiptuning is persoonlijk. Maar een veilige chip in combinatie met andere intercooler etc lijkt me echt geen kwaad te kunnen.
            Ik snap je volledig en heb met elke auto al een lijstje aanpassingen gehad die ik zou willen doorvoeren, helaas hier in België vaak niet toegelaten hé.
            Je kan hier bovendien op techniciteiten onterecht in u ongelijk gesteld worden omdat ze u er bewust op kunnen/willen pakken, bij keuring, garantie, verzekering, politie, ... het blijft dus een beetje gokken hoe onschuldig sommige modificaties dan ook mogen zijn. Ik vind dat heel jammer, maar speel liever op veilig! (om dan contradictorisch genoeg straks weer een hele rits snelheidsovertredingen te begaan met m'n OEM-kar )

Comment

Ik snap je volledig en heb met elke auto al een lijstje aanpassingen gehad die ik zou willen doorvoeren, helaas hier in België vaak niet toegelaten hé.
              Je kan hier bovendien op techniciteiten onterecht in u ongelijk gesteld worden omdat ze u er bewust op kunnen/willen pakken, bij keuring, garantie, verzekering, politie, ... het blijft dus een beetje gokken hoe onschuldig sommige modificaties dan ook mogen zijn. Ik vind dat heel jammer, maar speel liever op veilig! (om dan contradictorisch genoeg straks weer een hele rits snelheidsovertredingen te begaan met m'n OEM-kar )
              Daar heb je 100% gelijk in.
              En toch is het verleidelijk om een goede auto, meer te personaliseren naar uw smaak en rijstijl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                Die van u is dan ook een beest Zou ik graag eens in actie zien. In mijn ogen een van de best gemodificeerde M135i's!
                Bedankt! Ik zou graag iets extremer gaan, maarja. Keuring en wetgeving...
                Zaterdag zondag aan de ring. Feel free

Comment

Wat bvb te gek is, is dat je op eender welke wagen geen BBK kan steken. Dat is op alle gebied een verbetering, al zeker voor de veiligheid, maar blijkbaar niet voor de Belgische keuring Dat is ook de reden waarom ik de remmen op de E46 M3 standaard laat, op CSL schijven na.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

is een lotus (elise of exige) te spartaans?

Comment

En zeker niet naar de herverkoopwaarde kijken.
                      Alle auto's zakken (heel) snel in waarde, of je moet een 15-20 jaar oude 911 kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                        Alle auto's zakken (heel) snel in waarde, of je moet een 15-20 jaar oude 911 kopen.

Echt niet.... Ik heb 93000 km met een 1M gereden en er €9000 aan verloren.... Aan de eerste die voorbij kwam verkocht. Koop maar de nieuwe Clio die ze gaan uitbrengen op 500 exemplaren.... Waarschijnlijk een betere investering als de bank.

Idem met bv een Lotus dat houdt zeer goed zijn waarde.

Wanneer je een limited edition koopt waarvoor veel liefhebbers zijn hoef je echt niet veel te verliezen na een paar jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Zo een 1m is is mooi voorbeeld . Die komen occasie nog een dikke 40K en een 135i van het zelfde jaar is een dikke 15K minder waard.

Comment

Ja de mensen met een 1m hebben quasi 4 jaar gratis kunnen rijden

Comment

probleem is dat zo'n dingen op voorhand altijd lastig in te schatten zijn

M3 CSL nog zoiets
                              kopen, paar jaar goed mee knallen en daarna met winst verkopen (in tussentijd ook wel goed onderhouden natuurlijk )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Zo een 1m is is mooi voorbeeld . Die komen occasie nog een dikke 40K en een 135i van het zelfde jaar is een dikke 15K minder waard.
                                En het verschil in onderhoud, biv , verkeersbelasting en verzekering, extra brandstof, meerprijs vergeet je even...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                  En het verschil in onderhoud, biv , verkeersbelasting en verzekering, extra brandstof, meerprijs vergeet je even...
                                  Dat is peanuts . 1M gaat echt niet zoveel meer kosten als een 135i.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                    Dat is peanuts . 1M gaat echt niet zoveel meer kosten als een 135i.
                                    Inderdaad. Aankoop is allemaal niet ZO erg. Onderhouden is al wat steviger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                      Inderdaad. Aankoop is allemaal niet ZO erg. Onderhouden is al wat steviger
                                      Hoeveel duurder is een m nu eigenlijk in onderhoud? De bedragen die ik hoor... Slik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                        Hoeveel duurder is een m nu eigenlijk in onderhoud? De bedragen die ik hoor... Slik

Ik heb het geluk gehad om toch wat M-reeksen als daily driver te hebben gedurende verschillende jaren en het onderhoud is niet extreem duurder alleen zijn de intervallen korter. Uiteraard is het duurder naar verbruik toe maar ik bezie het rijden ermee dan ook als een stuk quality-time tijdens de werkuren...

Comment

Maar als je stukken hebt zijn onderdelen toch wel een pak duurder, niet?

Comment

Working...
                                          X