Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf R / BMW M2 / BMW M140i / M240i / RS3 / JCW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Golf R / BMW M2 / BMW M140i / M240i / RS3 / JCW

    Hi all,

    Ik rijd momententeel met een Mini Cooper S, bouwjaar 2011. Eind dit jaar krijg ik een bedrijfswagen (Audi A3 1.6 TDI).

    Tegen midden/eind 2017 wil ik een tweede wagen (voor fun/weekend).

    Een half jaar geleden was ik er nog rotsvast van overtuigd dat de M2 mijn volgende wagen zou worden. Echter doen de wagens in de topicheader me sterk twijfelen.

    Golf R, JCW en M140i (2017) liggen in een lagere prijsklasse dan de RS3 / M2 en M240i.

    Ik vraag me af de 10k verschil van een M240i of M140i het waard is t.o.v. de M2. Een RS3 mag ook gerust rond de 60k gezet worden van prijs.

    Einde van het jaar moet de beslissing vallen, want de levertermijn voor een M2 is één jaar

    Any advise on this?

  • #2
    Pak maar een M2, is de meerprijs zeker en vast waard. Al is het maar om met iets exclusiever rond te rijden.
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

    16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

    Comment


    • #3
      Bij een m140i en m240i ga je de sper wel missen . Is het dat prijsverschil waard ja ik denk van wel . Een m product heeft ook een betere ophanging en als je dat achteraf natuurlijk allemaal laat bijplaatsen word het prijs verschil een pak kleiner + je hebt iets exclusief waarvan je het prijsverschil terug krijgt bij de verkoop .

      RS3 is meer mijn ding .

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        Bij een m140i en m240i ga je de sper wel missen . Is het dat prijsverschil waard ja ik denk van wel . Een m product heeft ook een betere ophanging en als je dat achteraf natuurlijk allemaal laat bijplaatsen word het prijs verschil een pak kleiner + je hebt iets exclusief waarvan je het prijsverschil terug krijgt bij de verkoop .

        RS3 is meer mijn ding .
        Aan behoud van waarde heb ik ook al wel gedacht. In hoeverre je bij een wagen van "behoud van waarde" kan spreken natuurlijk.

        RS3, ook totaal mijn ding, maar wat met de pricing van de facelift die eraan zal komen? Een RS3 aankleden zoals een M2, kost al gauw enkele k's meer. Dan zullen ze bij Audi al een fikse korting moeten geven. En geen idee in hoeverre zij qua pricing willen concurreren met de M2.

        Comment


        • #5
          Als je al een A3 firmawagen hebt, zou ik geen RS3 meer nemen eigenlijk... Ook al heb ik een zwak voor die vijf-pitter, het is me voor de rest toch iets teveel van hetzelfde. Dan kom je automatisch bij de BMW's uit. De M2 springt hier (op veel vlakken) wel tussenuit vind ik, maar is die qua prijs niet vergelijkbaar met een RS3?

          Comment


          • #6
            M235/40i nemen ok sper is er niet maar ga je er mee circuit doen of meer zondagse ritjes doen opt gemak.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
              M235/40i nemen ok sper is er niet maar ga je er mee circuit doen of meer zondagse ritjes doen opt gemak.
              Ik ben aangesloten bij een club. Auto zal gebruikt worden voor ritten in Frankrijk/Duitsland...(met veel bochten ) en circuit.

              Kortom, fun car die af en toe tot het uiterste gedreven wordt.

              Comment


              • #8
                Sper nemen of het RWd of fwd wordt

                Comment


                • #9
                  omdat er toch JCW in uwe titel staat en er verder niemand op ingaat ...
                  http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...810?asrc=st|as

                  kunt ge de rest van uw centen in (veel) banden en (veel) naft steken ...

                  Comment


                  • #10
                    Golf R is zeker een optie. en met het geld dat je overhoud gooi je er enkele mods op en hij heeft snel 400 pk
                    Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                    Klikerdeklikhier
                    Car name: Octavius Rsus

                    Comment


                    • #11
                      Ik vind persoonlijk dat je zonder sper bij een rwd weinig fun hebt. Dan nog liever awd.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk Berichten
                        Golf R is zeker een optie. en met het geld dat je overhoud gooi je er enkele mods op en hij heeft snel 400 pk
                        Reeds gaan testrijden met een R. Rijdt geweldig, maar mist toch wat karakter op vlak van carroserie e.d. Straalt weinig aggresiviteit uit en exterior mods zijn wat beperkt.

                        Een Focus RS daarentegen valt wél in de smaak. Maar het is en blijft een Ford, waardoor ik daar minder vertrouwen in heb dan een Duitse wagen.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door #166 Bekijk Berichten
                          omdat er toch JCW in uwe titel staat en er verder niemand op ingaat ...
                          http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...810?asrc=st|as

                          kunt ge de rest van uw centen in (veel) banden en (veel) naft steken ...
                          Toffen bak en ziet er lekker uit. Maar zo'n wagens koop ik niet in tweedehans zonder garantie.

                          Als ik een tweedehands M, JCW, etc zou kopen, zal het met Premium Selection garantie moeten zijn. Je weet nooit hoe die wagens behandeld zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bstrong Bekijk Berichten
                            Reeds gaan testrijden met een R. Rijdt geweldig, maar mist toch wat karakter op vlak van carroserie e.d. Straalt weinig aggresiviteit uit en exterior mods zijn wat beperkt.

                            Een Focus RS daarentegen valt wél in de smaak. Maar het is en blijft een Ford, waardoor ik daar minder vertrouwen in heb dan een Duitse wagen.
                            Ford is toch Duits tegenwoordig ?

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bstrong Bekijk Berichten
                              Reeds gaan testrijden met een R. Rijdt geweldig, maar mist toch wat karakter op vlak van carroserie e.d. Straalt weinig aggresiviteit uit en exterior mods zijn wat beperkt.

                              Een Focus RS daarentegen valt wél in de smaak. Maar het is en blijft een Ford, waardoor ik daar minder vertrouwen in heb dan een Duitse wagen.
                              Ik vind dat nu net een groot pluspunt van de R eigenlijk...
                              Als je graag bling bling hebt misschien ook de nieuwe Civic Type R overwegen?
                              2.0 JTDm

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                                Ford is toch Duits tegenwoordig ?
                                Ford is een beetje van overal
                                Motor uit de RS is in basis die van de Mustang (VS), turbo is van Honeywell (VS), de kop is van Cosworth (UK), ophanging van GKN (DE),...
                                2.0 JTDm

                                Comment


                                • #17
                                  Dat vind ik ook een pluspunt aan mijn zwarte cupra de anonimiteit, men verwacht er niks van. De Civic daarentegen ...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                    Pak maar een M2, is de meerprijs zeker en vast waard. Al is het maar om met iets exclusiever rond te rijden.
                                    Met de huidige actie's die ze momenteel geven ben ik ook gaan horen om mijn auto om te ruilen voor een M240i.
                                    Met alle optie's die ik wil: sportauto, navi pro, schuifdak, seat pack, harman kardon, etc etc.. 48k
                                    Een M2 kost misschien 63-64k. Is de meerprijs van 15-16k het "zeker en vast waard?"

                                    Ik heb nu op mijn M135i, een Bilstein B16, m4 draagarmen, sper, andere uitlijning. Ik weet niet of een M2 dat dan "zeker en vast" waard is...
                                    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                      Met de huidige actie's die ze momenteel geven ben ik ook gaan horen om mijn auto om te ruilen voor een M240i.
                                      Met alle optie's die ik wil: sportauto, navi pro, schuifdak, seat pack, harman kardon, etc etc.. 48k
                                      Een M2 kost misschien 63-64k. Is de meerprijs van 15-16k het "zeker en vast waard?"

                                      Ik heb nu op mijn M135i, een Bilstein B16, m4 draagarmen, sper, andere uitlijning. Ik weet niet of een M2 dat dan "zeker en vast" waard is...
                                      Die van u is dan ook een beest Zou ik graag eens in actie zien. In mijn ogen een van de best gemodificeerde M135i's!

                                      On-topic, hoe rijdt een Focus RS eigenlijk? Leuk of beetje steriel? Persoonlijk zou ik niet voor iets uit de VAG-stal gaan.. Oké het is snel maar de JWC en BMW's zullen veel leuker te zijn om te rijden.
                                      Classic cars on demand

                                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

                                      - It's time to make your dream come true -

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                        Ik heb nu op mijn M135i, een Bilstein B16, m4 draagarmen, sper, andere uitlijning. Ik weet niet of een M2 dat dan "zeker en vast" waard is...
                                        Als je er ooit mee langs de keuring moet, al is het maar voor herverkoop, dan doen ze allicht lastig? Dat is mij al veel geld waard om er geen gedoe mee te hebben.
                                        Dan de rest nog, de motor (ok, niet veel verschil, maar vanaf je moet beginnen chiptunen haak ik weer af), de waardevastheid, ... misschien dat die paar rationele overwegingen zelfs de keuze van het hart bevoordelen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X