Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alcantara zetelbekleding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alcantara zetelbekleding

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben ivm alcantara interieurs ?
    Aangezien de problemen met de Opel van m’n vrouw maar blijven komen denken we er sterk aan om deze te vervangen door iets anders. Nu heeft de dealer een propere jonge tweedehandse staan die m’n vrouw wel ziet zitten , het enige waar ik wat bang voor ben is dat deze zetels heeft in alcantara ipv leder. Ik heb geen flauw idee wat we moeten verwachten naar vervuiling/slijtage van dergelijke zetelbekleding , zeker rekening houdende met 2 klein kinderen achterin…
    Eerlijkheidhalve moet ik toegeven dat ik een aantal weken terug tijdens een werkreis me moest laten ophalen in de luchthaven voor een autorit van een 200km en dit met een Audi A8 was van een jaar of 4 oud en die had 320K op de klok , die wagen was ook met alcantara uitgevoerd en die zag er echt nog als nieuw uit… Toegegeven , het zat stukken aangenamer dan puur leder , je zit zoveel steviger in dan met 100% leder maar ik ben wel wat bang wat betreft onderhoud…

Heb 160K gereden in het alcantara interieur in mijn BMW en dit is top, beter dan leder.
    Zag er nog als nieuw uit.

Comment

Het interieur van mijn Passat zag er na 5j en 100.000km nog zeer goed uit.

Comment

Onze eetkamerstoelen hadden een crème-kleurige beige rugleuning in alcantara. Na twintig jaar zag de bekleding er nog als nieuw uit. De vulling was helemaal verstorven, maar aan het alcantara was er niets te zien.
        Af en toe 'scheerden' we de bolletjes er van af: ter hoogte van de broeksriem durfde dat een beetje te verslijten, en dat gaf kleine bolletjes. Met zo'n toestelletje waarmee je een pluisjes van een wollen trui doet, lukte dat wonderwel.
        Met kleine kinderen heb je soms wel eens een accidentje: balpen kuis je er zo vanaf met een vochtige doek.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Onze eetkamerstoelen hadden een crème-kleurige beige rugleuning in alcantara. Na twintig jaar zag de bekleding er nog als nieuw uit. De vulling was helemaal verstorven, maar aan het alcantara was er niets te zien.
          Af en toe 'scheerden' we de bolletjes er van af: ter hoogte van de broeksriem durfde dat een beetje te verslijten, en dat gaf kleine bolletjes. Met zo'n toestelletje waarmee je een pluisjes van een wollen trui doet, lukte dat wonderwel.
          Met kleine kinderen heb je soms wel eens een accidentje: balpen kuis je er zo vanaf met een vochtige doek.
          x2!
          Alcantara in een wagen is echt een zaligheid!

Comment

Zeker doen!
            Is warmer in de winter, en in de zomer wordt het minder 'heet' dan zwart leer.

Ik kies wel nooit zwart voor het interieur van mijn auto. Altijd een lichte kleur.

Comment

Blauwe Alcantara 23j mooi proper.
              Polo 6n 1.4

Comment

Alcantara is goed als je een proper iemand bent nu ja een leder interieur moet je ook reinigen en voeden van tijd tot tijd .

Comment

In een autozetel met alcantara zit men veel vaster,en is zeer gebruiksvriendelijk. Gewoon regelmatig stofzuigen en eventueel met een vochtige doek nawrijven.
                  Vroeger was ik fan van leder,maar nu vind ik mijn alcantara interieur zeker een klasse hoger. (bmw)

Comment

Alcantara is super. Na 110k in mijn wagen ziet dat er nog zeer goed uit. Ik keer nooit meer terug naar (full) leder.

Comment

collega van me had 23 jaar geleden een nieuwe lancia dedra met alcantara, hij ging verbouwen en schupte het steenpuin zo op de achterbank...auto zag er niet uit maar das allemaal goedgekomen

Comment

Het is een misvatting dat alcantara omgekeerd leder zou zijn,alcantara is een kunstvezel en zeer gebruiksvriendelijk.

Comment

Hier ook alcantara interieur.

Zit perfect. Zeer tevreden van!

Comment

Bedankt voor de reacties ! Alcantara is dus op het eerste zicht niet iets om bang van te zijn.

Desondanks zijn we zaterdag nog eens gaan kijken en we gaan de wagen in kwestie ( Q3 van 10mnd oud van de garage ) laten voor wat ie is... het is namelijk een diesel en gezien de km's die m'n vrouw er mee doet ( amper 10k op jaarbasis en dan meestal heel veel korte stukken ) leek het ons niet meteen de verstandigste keuze, de dealer was daar ook eerlijk in, veel kans op problemen met roetfilter en egr kleppen.... we hebben inmiddels ook al wat ervaring met haar huidige Opel op dat vlak.
                            We hebben afgesproken als er zich een propere benzine aanbied dat ze ons een seintje gaan geven , nieuw gaan we niet doen, het is een tweede wagen en als ie niet 100% is zoals we hem willen ( en vooral m'n vrouw dan , die eigenlijk absoluut geen autoliefhebber is ) kunnen we daar best mee leven...

Oorspronkelijk geplaatst door luc1956 Bekijk Berichten
                            Het is een misvatting dat alcantara omgekeerd leder zou zijn,alcantara is een kunstvezel en zeer gebruiksvriendelijk.
                            ik was ook van mening dat dit omgekeerd leder was , weer iets geleerd dus !

Comment

Alcantara is super, ik heb het gehad in de E91, mijn broer in z'n Impreza. Blijft er als nieuw uitzien.

Comment

Kheb milano en ben er ook content van

Comment

Biedt bmw dan Full Alcantara aan? Die zetels zijn toch deels Alcantara deels stof? Of vergis ik mij?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                                    Biedt bmw dan Full Alcantara aan? Die zetels zijn toch deels Alcantara deels stof? Of vergis ik mij?
                                    Nee, enkel de zetelwangen zijn alcantara.

Comment

Working...
                                    X