Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoeren uit Italië en zelf terugrijden.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Invoeren uit Italië en zelf terugrijden.

Na succesvolle avonturen in Nederland en Duitsland staan we nu terug voor een volgend avontuur. Wij hebben namelijk een tweedehands gekocht van een particulier, in Italië.

Eerst dachten we de gemakkelijkste optie te kiezen, met importeur, maar dat was wel redelijk duur. De prijs werd berekend op gewicht en grootte van de wagen.

Dan overwogen om een takel te huren aangezien ik geen BE-rijbewijs heb. Dat was ongeveer 700e + tol + brandstof + formaliteiten
    Dus reken een verbruik van 12-14 liter, de afstand x2 (2000km x2), en het papierwerk (notaio)

Aangezien we nog niets gepland hadden voor de vakantie, gaan we het nu zelf proberen. Alleen is er niet zo heel veel info te vinden. Veelal gaat het over import uit DE en NL.

Ook het verzekeren en de transit platen is precies geen lachertje.
    Op de website van ECC vind ik wel goede info, maar sommige zaken zijn niet zo voor de hand liggend.

Iemand ervaring met het aankopen van een tweedehands in Italië en zelf terugrijden? Eventueel zou ik de verkoopster vragen om met de oorspronkelijke platen terug te rijden. En die dan terug sturen naar haar.

Alle info is welkom,

Bedankt,

Er zijn er hier wel minstens twee die dit gedaan hebben.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
      Er zijn er hier wel minstens twee die dit gedaan hebben.
      't zou tof zijn mochten die nog niet op verlof zijn en wat info en tips kunnen geven zodat iedereen kan weten wat ze moeten doen.
      Het loont echt wel om soms te shoppen in het buitenland.

Comment

Wat hebt ge gekocht?

Comment

Terug een NA miata. De zoveelste al eigenlijk.
          Maar wat Amerikanen kunnen, kunnen wij ook dacht ik. Daar is het precies de gewoonte om 1000den km te rijden voor een 2de hands.

Comment

Iemand ervaring met het aankopen van een tweedehands in Italië en zelf terugrijden? Eventueel zou ik de verkoopster vragen om met de oorspronkelijke platen terug te rijden. En die dan terug sturen naar haar.
            Dit veel andere keuze heb je niet.

Transitplaten en italie zou ik niet aan beginnen wegens de complexe structuur daar....als je de taal spreekt doen maar anders afblijven. (zelf nog niet gedaan maar iedereen neemt een trailer mee of zet de wagen op transport)
            Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
              Dit veel andere keuze heb je niet.

Transitplaten en italie zou ik niet aan beginnen wegens de complexe structuur daar....als je de taal spreekt doen maar anders afblijven. (zelf nog niet gedaan maar iedereen neemt een trailer mee of zet de wagen op transport)
              Zou eigenlijk niet mogen he. Europa noemen ze het dan. Er staat een mooie folder op eccbelgium, maar we zijn er vet mee. Die instanties zijn onbereikbaar. En met die Duitse platen, vroeger ging dat nog maar daar zijn ze nu heel streng op geworden. Zou eigenlijk mijn boetes doorsluizen naar hun omdat ik niet kan leven in wat zij voorstellen als een Europa.

Comment

Echt niemand die raad weet?

Comment

Hier een topic terugvinden is hopeloos.

Of je transporteert hem, of je rijdt hem tot hier met geldige platen en bijhorende inschrijving.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quercus Bekijk Berichten
                    Echt niemand die raad weet?
                    Ze zullen op vakantie zijn.
                    Dutry heeft het al gedaan maar er was hier nog iemand.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                    X