Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

Momenteel rij ik met een Astra ST 1.7CDTI S/S 110pk. Gekocht in september 2013 als G2 Certified Used Car, was toen net geen jaar oud met 22000km.
    Hij wordt dus in september 4 jaar. Nu heb ik nog zeker geen nieuwe auto nodig, maar ik zag toevallig dat m'n dealer weer een paar interessante G2 aanbiedingen heeft.
    Onder andere een zwarte Insignia ST Cosmo met ongelooflijk mooie uitrusting en beige leer. 1 jaar oud, 18000km. Prachtige wagen, wel een benzine met 1.6 Turbo motor met 170pk. Prijs is 25900 euro, nieuwprijs is rond de 35000 euro en hij wordt dus met 38% korting aangeboden. Is een demowagen.

Nu, is wel een groot verschil qua motor met mijn bescheiden Astra, maar ik had me sowieso voorgenomen geen diesel meer te kopen hierna.
    Is een 1.6, de fiscale PK zal dus minder zijn (100cc minder én geen diesel) en ik geloof dat de BIV ook nog zal meevallen ; de verzekering zal wat anders zijn met 170pk

Maar goed, 't is een stuk goesting ook maar mijn vraag is hoe dat zit met die motor. Ik begrijp dat die redelijk nieuw is, maar is die wel betrouwbaar ? En hoe zit dat qua verbruik ?

Iemand die toevallig deze motor in een Insignia heeft steken en/of die er meer over kan vertellen ?
    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Mss dat dit je verder helpt: http://www.motor-talk.de/forum/kaufb...-t5625879.html
    2012 Opel Astra ST Ecoflex
    2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

@prins207 : voor zover ik begrepen heb, zijn ze er wel tevreden mee.

Nu, extra feedback is altijd welkom, hoe sneller hoe beter want ik denk niet dat die auto daar nog weken en weken zal staan...
      In elk geval, als het deze niet wordt, ga ik binnen enkele jaren een goed uitgeruste nieuwe Astra ST kopen, Dynamic of Innovation met 1.4 Turbo motor. M'n schoonouders hebben onlangs zo'n 5-deurs gekocht en dat rijdt heel lekker...

Comment

Is dat niet dezelfde motor die er in 2009 in zat?
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Verbruik zal rond de 8-9L liggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Lol

Probeer maar onder de 10 te krijgen. (Of er moet al veel verandert zijn)
            Iemand op het forum zat tussen de 12 en 14 bij normaal verkeer.
            Mijn diesel zat tussen 9 en 11.
            den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Als ge em zelf duwt misschien wel. Doe daar maar 3l bij minstens.
              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Verbruik hangt sterk af van de gereden kilometers.
                Als ik met mijn vRS stukken autostrade doe, kom ik gemakkelijk aan een gemiddeld verbruik van 8L, doe ik gewoon mijn woon-werk verkeer(4km vertrekken, stoppen, vertrekken,...) kom ik niet onder de 16L.

Comment

Hmm, lijkt me toch wel veel qua verbruik. Zal wel te maken hebben met het feit dat het zo'n zware auto is.
                  Om de vergelijking eens door te trekken : hoeveel verbruik mag je in realiteit verwachten van een nieuwe Astra ST 1.4 Turbo 125pk ?

Comment

Wow wat een verbruik .. Nieuwe astra zal wel toekomen met 6 a 8 liter. Mijn 316i (1.6 turbo 136 pk) doet ook 6 a 8 naargelang het traject en de rijstijl. (met continu doorstampen zal die ook wel 10l verbruiken maar dat doe ik niet)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Wow wat een verbruik .. Nieuwe astra zal wel toekomen met 6 a 8 liter. Mijn 316i (1.6 turbo 136 pk) doet ook 6 a 8 naargelang het traject en de rijstijl. (met continu doorstampen zal die ook wel 10l verbruiken maar dat doe ik niet)
                      Lijkt me wel correct. Heb nog een Astra G gehad, een 1.6 16v met 100pk en ik zat ook rond de 8 liter...
                      Die Insignia blijft in m'n koppeke hangen maar kweetnie of ik da wel kan verantwoorden. Zoals gezegd zal dat qua fiscale pk en BIV best meevallen maar als ik eens reken wat dat gaat kosten aan verzekering en dan verbruik... Die Insignia kost net geen 26000 euro maar als ik een nieuwe Astra ST 1.4 Turbo configureer in Dynamic of Innovation uitvoering met min of meer dezelfde opties (behalve leren stoelen dan) kom ik uit op 24000, ; is dan wel 'maar' een Astra, maar toch wel een heel mooie auto, én nieuw. Stof tot nadenken...

Comment

Daar hebben ze dan ook 150 kg afgekregen.
                        den borre

Int3x0r

Comment

Bljjf erbij, en spreek uit ondervinding: hoe groter het vermogen, hoe meer je rijstijl en welke baan je doet je verbruik beinvloedt. Moest mijn woon werkverkeer 4km rechte baan zijn zonder stoppen, zal mijn verbruik stukken minder zijn cfr autostrade. Nu is dat 100m rijden,inhouden, terug optrekken, terug inhouden en zo 4km lang. Verbruik zie je zo stijgen.
                          Mijn vriendin heeft ook een octavia maar een 1.2tsi 105pk, die verbruikuitersten liggen veel dichter bij elkaar en doet qua type baan en afstand ongeveer hetzelfde ( rijstijl ook hetzelfde = zware voet:-))

Comment

Even gezocht op het net:http://www.opel-forum.nl/viewtopic.p...17869&start=50
                            Meeste komen met de 1.6 niet onder de 10L. Als je wakker ligt van het verbruik bij de insigna, koop dan terug een diesel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                              Even gezocht op het net:http://www.opel-forum.nl/viewtopic.p...17869&start=50
                              Meeste komen met de 1.6 niet onder de 10L. Als je wakker ligt van het verbruik bij de insigna, koop dan terug een diesel.
                              Die Insignia waar ik het over heb, is geen nieuwe, dus die is te nemen zoals hij er staat.

Ter info, dit is 'm :

Een nieuwe bestel ik sowieso niet, da's boven mijn budget. Deze valt daar wel binnen, en die 38% korting zal ook wel iets te maken hebben dat de Insignia in 2017 (denk ik) een volledig nieuw model zal krijgen.

Comment

De verbruikswaarde die ik opgaf was ong. het gem. verbruik op spritmonitor met die motor.

Comment

Waarom perse een opel? Voor 26k is er nog wel wat leuks te koop. Heb je bv ook al een leuke jonge bmw voor, of bv een audi a3 1.4 tsi 150pk om maar iets te zeggen..
                                  Die nieuwe astra lijkt me geen slechte keus, zal sowieso speelser rijden door zn lagere gewicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
                                    Die Insignia waar ik het over heb, is geen nieuwe, dus die is te nemen zoals hij er staat.

Ter info, dit is 'm :

Een nieuwe bestel ik sowieso niet, da's boven mijn budget. Deze valt daar wel binnen, en die 38% korting zal ook wel iets te maken hebben dat de Insignia in 2017 (denk ik) een volledig nieuw model zal krijgen.
                                    Als je tegen de hogere kost in verbruik kan(mentaal en in de portefeuille ), kopen die handel. Ruime, snelle wagen. Wat wil je nog meer.
                                    maar als je telkens bij de tankbeurt gaat zagen over het verbruik van min 10L, staan er ook genoeg mooie tweedhandse diesels op autoscoot, vb http://m.autoscout24.be/anbod/opel-i...rijs-287536215

Comment

Waarom perse een opel? Voor 26k is er nog wel wat leuks te koop. Heb je bv ook al een leuke jonge bmw voor, of bv een audi a3 1.4 tsi 150pk om maar iets te zeggen..
                                      Die nieuwe astra lijkt me geen slechte keus, zal sowieso speelser rijden door zn lagere gewicht.
                                      voor dat budget heb je bij de premium-merken geen value for money. Voor 27000€ heb je een kale 316d berline
                                      geeft mij dan, ondanks ik geen fan ben van opel, dan toch maar een full option Insigna break voor dat geld.

Comment

Audi
                                        En ga je nu echt een A3 gaan vergelijken met een Insignia ?

Comment

Working...
                                        X