Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is niet de bedoeling om te racen, hè. Denk toch wel dat je met die 170pk hééééél vlot in het verkeer mee kan...
Nja volgens de specs op directlease gaat die insignia op 9.8s naar de 100 . Een 316i doet het op 9s. Hoog gewicht speelt hem dus toch parten. En voor die prijs vind je echt wel een mooie jonge 316i of zelfs 320i. Je hebt ook de 320i efficientdynamics, das een 1.6 motor met 170pk die door zn gewicht een pak lichtvoetiger is dan een insignia.
Je kan natuurlijk altijd gaan testrijden met de ins en zien of hij idd hééél vlot is. Voor mij is zon gewicht een dooddoener, minder prestaties en hoger verbruik.. Nergens goed voor.
Probeer maar onder de 10 te krijgen. (Of er moet al veel verandert zijn)
Iemand op het forum zat tussen de 12 en 14 bij normaal verkeer.
Mijn diesel zat tussen 9 en 11.
Als je diesel tussen 9 en 11 zat lag het denk ik eerder aan de rijstijl.
Definieer normaal verkeer? Zelf rij ik met de Insignia 170pk inderdaad tussen 8 en 9 liter (gemengd, niet enkel autostrade). Als je doorduwt gaat dat inderdaad de hoogte in, maar dat is met elk merk wel zo.
Maar to the point, vraag een testrit aan, zeg dat je er toch een minimum een 50 tal kilometer mee wil rijden om een beetje een idee te krijgen. Rij zoals je normaal rijdt en doe de rekensom. Het is een occassiewagen, dus de 50 kilometer zullen voor de garage het verschil niet maken als de koper serieus geïnteresseerd is.
Dat was dan aan een bompa rijstijl anders was die nog hoger, om zot van te komen.
Ik was niet alleen en de wagen is daar verschillende keren voor binnen geweest.
De uiteindelijke uitleg was dat het een zware auto was, zeker met de vele opties en de 20 duims velgen.
De auto was ook abnormaal veel aan het regenereren.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
ik rij ook met een 1600 turbo met 200 pk in een redelijk zware Renault Espace, en heb een sportieve voet... ik hou mij perfect onder de 10 liter. En ik heb de aerodynamica nog es tegen ook tov een normale sedan/break
Nu is het misschien verbeterd.
Dacht dat de motoren vernieuwd zijn.
Mijn Vivaro 2.5 170pk zat aan 7,5 en mijn vrouw haar Octavia break op 5,5 dus dat was wel verschieten.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Gisteren eens binnen geweest in mijn garage. Toch wel prachtig machien, die Insignia. Maar m'n garagist bevestigde wel dat ik wel zou kunnen schrikken van het verbruik, zeker in vergelijking met m'n Astra diesel. Maar... er stond er nog één naast, die nog niet op de site stond, ook van 2015, zelfde uitvoering, koetswerkkleur in een heel speciaal donkerblauw, heel mooi, met zwart leer maar wel een 2liter diesel. En ook 170pk... Minder verbruik, maar een rijtaks om u tegen te zeggen. Dus op het einde van de rit zou het min of meer op 't zelfde neerkomen.
Twijfels, twijfels...
Het blijft een mooie en comfortabele auto.
Als ik de mijne kocht was de benzine versie duurder in aankoop en had een veel duurdere biv. Rijtaks was het zelfde dacht ik. Het verandert snel.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Gisteren eens binnen geweest in mijn garage. Toch wel prachtig machien, die Insignia. Maar m'n garagist bevestigde wel dat ik wel zou kunnen schrikken van het verbruik, zeker in vergelijking met m'n Astra diesel. Maar... er stond er nog één naast, die nog niet op de site stond, ook van 2015, zelfde uitvoering, koetswerkkleur in een heel speciaal donkerblauw, heel mooi, met zwart leer maar wel een 2liter diesel. En ook 170pk... Minder verbruik, maar een rijtaks om u tegen te zeggen. Dus op het einde van de rit zou het min of meer op 't zelfde neerkomen.
Twijfels, twijfels...
uw huidige bijhouden! makkelijk. je hebt hem nog maar twee jaar :-).
uw huidige bijhouden! makkelijk. je hebt hem nog maar twee jaar :-).
Eind september heb ik 'm 3 jaar. En hij was net geen jaar toen ik 'm kocht in september 2013 (BJ oktober 2012). Hij wordt dus 4 jaar in oktober.
Maar goed, 't zal wel verstandiger zijn om 'm nog wat bij te houden. Nog een paar jaar en ondertussen bijven uitkijken naar weer een Certified Used Car, maar dan een Astra K ST in Dynamic of Innovation uitvoering.
Content met de mijne, maar toen ik 'm kocht stond er dezelfde, ook een J face-lift, met 1.7 Ecoflex 110pk, maar wel een Cosmo met Navi enz. Ben op dat moment te gierig geweest en de Enjoy gekocht. Al spijt van gehad...
Als je zin hebt om iets anders te kopen en het lukt financieel, waarom dan niet ?? Je leeft maar 1 keer.
4 jaar is anders wel een interessante leeftijd om een wagen te verkopen. Interssant voor de koper: hij kan er nog vele jaren mee rijden. Voor de verkoper: omwille van voorgaande voordeel kan je hem nog voor een deftige prijs verkopen.
persoonlijk vind ik als je beslist om er langer mee te rijden, dat je hem dan beter oprijdt. In belgie willen ze geen opel van 7-8 jaar als tweedehands.
hoeveel zijn de taxen voor de benzine en de diesel? Zoveel gaan die toch niet uit elkaar liggen?
Gisteren eens binnen geweest in mijn garage. Toch wel prachtig machien, die Insignia. Maar m'n garagist bevestigde wel dat ik wel zou kunnen schrikken van het verbruik, zeker in vergelijking met m'n Astra diesel. Maar... er stond er nog één naast, die nog niet op de site stond, ook van 2015, zelfde uitvoering, koetswerkkleur in een heel speciaal donkerblauw, heel mooi, met zwart leer maar wel een 2liter diesel. En ook 170pk... Minder verbruik, maar een rijtaks om u tegen te zeggen. Dus op het einde van de rit zou het min of meer op 't zelfde neerkomen.
Twijfels, twijfels...
ale... het is een 11 of 12 fiscale pk? +-500 euro
tzal wel zijn omdat ik van een 18 fpk kwam dat ik zo'n 12 fpk goedkoop vind zeker? o
ok verzekering verhoogt niet omdat je van 110 naar 170pk gaat hoor
ale... het is een 11 of 12 fiscale pk? +-500 euro
tzal wel zijn omdat ik van een 18 fpk kwam dat ik zo'n 12 fpk goedkoop vind zeker? o
ok verzekering verhoogt niet omdat je van 110 naar 170pk gaat hoor
Fiscale pk hangt vast aan cylinderinhoud en zou bij deze insignia lager zijn dan mijn huidige auto. Nu een astra 1.7 diesel, ligt in dezelfde schaal als die benzine 1.6 insignia maar deze laatste is wel benzine en daarom zou de fiscale pk lager zijn.
De verzekering BA en omnium daarentegen, met 170pk (125kw) zou ongetwijfeld 'de moeite' zijn...
Met je leeftijd van 46 heeft vermogen quasi geen invloed op je premie.
mijn vorige wagen was een skoda superb 140pk, mijn huidige wagen is een octavia vrs 220pk en mijn verzekering incl omnium is zelfs goedkoper dan toen bij mijn superb. En de poliswaarden zijn zelfs nu beter. Wel goed onderhandelen met verschillende maatschappijen. Scheelt enorm veel.
Met je leeftijd van 46 heeft vermogen quasi geen invloed op je premie.
mijn vorige wagen was een skoda superb 140pk, mijn huidige wagen is een octavia vrs 220pk en mijn verzekering incl omnium is zelfs goedkoper dan toen bij mijn superb. En de poliswaarden zijn zelfs nu beter. Wel goed onderhandelen met verschillende maatschappijen. Scheelt enorm veel.
Eens snel gekeken voor die Insignia 1.6 170pk :
BIV : 375 euro
Rijtaks 9 fiscale pk : 253 euro
Voor verzekering heb ik eens een mailtje gestuurd naar mijn makelaar, om eens het verschil te weten in vergelijking met m'n huidige wagen...
Edit : nog eens gekeken wat dat kost voor een diesel (er staat nog een Insignia bij m'n dealer, ook 1 jaar oud, 2.0 diesel 140pk, zelfde opties ongeveer)
BIV : 483 euro
Taks : 464 euro
Die eenmalige BIV is een goeie 100 euro verschil, de jaarlijkse rijtaks is bijna dubbel zo veel. Plus het feit dat je niet weet wat ze nog met diesel gaan doen, zowel met de prijs aan de pomp en ook wat betreft belastingen...
Comment