Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Verwacht niet te veel van die 170pk, blijft een logge zware auto
    Veel liever een Astra k met de 1.6 200pk

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk Berichten
      Verwacht niet te veel van die 170pk, blijft een logge zware auto
      Veel liever een Astra k met de 1.6 200pk
      Is niet de bedoeling om te racen, hè. Denk toch wel dat je met die 170pk hééééél vlot in het verkeer mee kan...
      Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
        Is niet de bedoeling om te racen, hè. Denk toch wel dat je met die 170pk hééééél vlot in het verkeer mee kan...
        Nja volgens de specs op directlease gaat die insignia op 9.8s naar de 100 . Een 316i doet het op 9s. Hoog gewicht speelt hem dus toch parten. En voor die prijs vind je echt wel een mooie jonge 316i of zelfs 320i. Je hebt ook de 320i efficientdynamics, das een 1.6 motor met 170pk die door zn gewicht een pak lichtvoetiger is dan een insignia.
        Je kan natuurlijk altijd gaan testrijden met de ins en zien of hij idd hééél vlot is. Voor mij is zon gewicht een dooddoener, minder prestaties en hoger verbruik.. Nergens goed voor.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
          Lol

          Probeer maar onder de 10 te krijgen. (Of er moet al veel verandert zijn)
          Iemand op het forum zat tussen de 12 en 14 bij normaal verkeer.
          Mijn diesel zat tussen 9 en 11.
          Als je diesel tussen 9 en 11 zat lag het denk ik eerder aan de rijstijl.

          Definieer normaal verkeer? Zelf rij ik met de Insignia 170pk inderdaad tussen 8 en 9 liter (gemengd, niet enkel autostrade). Als je doorduwt gaat dat inderdaad de hoogte in, maar dat is met elk merk wel zo.

          Maar to the point, vraag een testrit aan, zeg dat je er toch een minimum een 50 tal kilometer mee wil rijden om een beetje een idee te krijgen. Rij zoals je normaal rijdt en doe de rekensom. Het is een occassiewagen, dus de 50 kilometer zullen voor de garage het verschil niet maken als de koper serieus geïnteresseerd is.

          Comment


          • #25
            Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk

            Dat was dan aan een bompa rijstijl anders was die nog hoger, om zot van te komen.
            Ik was niet alleen en de wagen is daar verschillende keren voor binnen geweest.
            De uiteindelijke uitleg was dat het een zware auto was, zeker met de vele opties en de 20 duims velgen.

            De auto was ook abnormaal veel aan het regenereren.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #26
              is dat zo een zuipschuit die opel?

              ik rij ook met een 1600 turbo met 200 pk in een redelijk zware Renault Espace, en heb een sportieve voet... ik hou mij perfect onder de 10 liter. En ik heb de aerodynamica nog es tegen ook tov een normale sedan/break
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

              Comment


              • #27
                Nu is het misschien verbeterd.
                Dacht dat de motoren vernieuwd zijn.
                Mijn Vivaro 2.5 170pk zat aan 7,5 en mijn vrouw haar Octavia break op 5,5 dus dat was wel verschieten.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • #28
                  Om een idee te geven, wel pfl model en hoog gem. Snelheid

                  Comment


                  • #29
                    Gisteren eens binnen geweest in mijn garage. Toch wel prachtig machien, die Insignia. Maar m'n garagist bevestigde wel dat ik wel zou kunnen schrikken van het verbruik, zeker in vergelijking met m'n Astra diesel. Maar... er stond er nog één naast, die nog niet op de site stond, ook van 2015, zelfde uitvoering, koetswerkkleur in een heel speciaal donkerblauw, heel mooi, met zwart leer maar wel een 2liter diesel. En ook 170pk... Minder verbruik, maar een rijtaks om u tegen te zeggen. Dus op het einde van de rit zou het min of meer op 't zelfde neerkomen.
                    Twijfels, twijfels...
                    Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                    Comment


                    • #30
                      Het blijft een mooie en comfortabele auto.
                      Als ik de mijne kocht was de benzine versie duurder in aankoop en had een veel duurdere biv. Rijtaks was het zelfde dacht ik. Het verandert snel.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
                        Gisteren eens binnen geweest in mijn garage. Toch wel prachtig machien, die Insignia. Maar m'n garagist bevestigde wel dat ik wel zou kunnen schrikken van het verbruik, zeker in vergelijking met m'n Astra diesel. Maar... er stond er nog één naast, die nog niet op de site stond, ook van 2015, zelfde uitvoering, koetswerkkleur in een heel speciaal donkerblauw, heel mooi, met zwart leer maar wel een 2liter diesel. En ook 170pk... Minder verbruik, maar een rijtaks om u tegen te zeggen. Dus op het einde van de rit zou het min of meer op 't zelfde neerkomen.
                        Twijfels, twijfels...
                        uw huidige bijhouden! makkelijk. je hebt hem nog maar twee jaar :-).

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                          uw huidige bijhouden! makkelijk. je hebt hem nog maar twee jaar :-).
                          Eind september heb ik 'm 3 jaar. En hij was net geen jaar toen ik 'm kocht in september 2013 (BJ oktober 2012). Hij wordt dus 4 jaar in oktober.

                          Maar goed, 't zal wel verstandiger zijn om 'm nog wat bij te houden. Nog een paar jaar en ondertussen bijven uitkijken naar weer een Certified Used Car, maar dan een Astra K ST in Dynamic of Innovation uitvoering.
                          Content met de mijne, maar toen ik 'm kocht stond er dezelfde, ook een J face-lift, met 1.7 Ecoflex 110pk, maar wel een Cosmo met Navi enz. Ben op dat moment te gierig geweest en de Enjoy gekocht. Al spijt van gehad...
                          Last edited by Kaneda; 20/07/2016, 14:21.
                          Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                          Comment


                          • #33
                            Als je zin hebt om iets anders te kopen en het lukt financieel, waarom dan niet ?? Je leeft maar 1 keer.

                            4 jaar is anders wel een interessante leeftijd om een wagen te verkopen. Interssant voor de koper: hij kan er nog vele jaren mee rijden. Voor de verkoper: omwille van voorgaande voordeel kan je hem nog voor een deftige prijs verkopen.

                            persoonlijk vind ik als je beslist om er langer mee te rijden, dat je hem dan beter oprijdt. In belgie willen ze geen opel van 7-8 jaar als tweedehands.

                            hoeveel zijn de taxen voor de benzine en de diesel? Zoveel gaan die toch niet uit elkaar liggen?
                            Last edited by Leoncupra; 20/07/2016, 19:01.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
                              Gisteren eens binnen geweest in mijn garage. Toch wel prachtig machien, die Insignia. Maar m'n garagist bevestigde wel dat ik wel zou kunnen schrikken van het verbruik, zeker in vergelijking met m'n Astra diesel. Maar... er stond er nog één naast, die nog niet op de site stond, ook van 2015, zelfde uitvoering, koetswerkkleur in een heel speciaal donkerblauw, heel mooi, met zwart leer maar wel een 2liter diesel. En ook 170pk... Minder verbruik, maar een rijtaks om u tegen te zeggen. Dus op het einde van de rit zou het min of meer op 't zelfde neerkomen.
                              Twijfels, twijfels...
                              ale... het is een 11 of 12 fiscale pk? +-500 euro
                              tzal wel zijn omdat ik van een 18 fpk kwam dat ik zo'n 12 fpk goedkoop vind zeker? o
                              ok verzekering verhoogt niet omdat je van 110 naar 170pk gaat hoor
                              lets have some more member berries

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                verzekering verhoogt niet omdat je van 110 naar 170pk gaat hoor
                                Natuurlijk verhoogt je premie voor je BA Autoverzekering als het vermogen stijgt, deze hangt net in grote mate af van het vermogen.
                                Last edited by Packard; 22/07/2016, 08:37.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                  ale... het is een 11 of 12 fiscale pk? +-500 euro
                                  tzal wel zijn omdat ik van een 18 fpk kwam dat ik zo'n 12 fpk goedkoop vind zeker? o
                                  ok verzekering verhoogt niet omdat je van 110 naar 170pk gaat hoor
                                  Fiscale pk hangt vast aan cylinderinhoud en zou bij deze insignia lager zijn dan mijn huidige auto. Nu een astra 1.7 diesel, ligt in dezelfde schaal als die benzine 1.6 insignia maar deze laatste is wel benzine en daarom zou de fiscale pk lager zijn.

                                  De verzekering BA en omnium daarentegen, met 170pk (125kw) zou ongetwijfeld 'de moeite' zijn...
                                  Last edited by Kaneda; 22/07/2016, 11:38.
                                  Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                                  Comment


                                  • #37
                                    huh? eens je boven de 175kw gaat zal die wel verhogen maar alles daar onder?..
                                    125kw is een gemiddeld vermogen en ver van hoog
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      huh? eens je boven de 175kw gaat zal die wel verhogen maar alles daar onder?..
                                      125kw is een gemiddeld vermogen en ver van hoog
                                      Je gaat me toch niet zeggen dat ik met een auto van 125Kw (170 pk dus) maar evenveel BA ga betalen dan met een auto van 80kw (110pk) ?

                                      Zoals gezegd : fiscale pk hangt af van cylinderinhoud, BA wordt berekend op Kw van de motor, omnium is gebaseerd op catalogusprijs/waarde van de auto.
                                      Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                                      Comment


                                      • #39
                                        Met je leeftijd van 46 heeft vermogen quasi geen invloed op je premie.
                                        mijn vorige wagen was een skoda superb 140pk, mijn huidige wagen is een octavia vrs 220pk en mijn verzekering incl omnium is zelfs goedkoper dan toen bij mijn superb. En de poliswaarden zijn zelfs nu beter. Wel goed onderhandelen met verschillende maatschappijen. Scheelt enorm veel.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                          Met je leeftijd van 46 heeft vermogen quasi geen invloed op je premie.
                                          mijn vorige wagen was een skoda superb 140pk, mijn huidige wagen is een octavia vrs 220pk en mijn verzekering incl omnium is zelfs goedkoper dan toen bij mijn superb. En de poliswaarden zijn zelfs nu beter. Wel goed onderhandelen met verschillende maatschappijen. Scheelt enorm veel.
                                          Eens snel gekeken voor die Insignia 1.6 170pk :
                                          BIV : 375 euro
                                          Rijtaks 9 fiscale pk : 253 euro
                                          Voor verzekering heb ik eens een mailtje gestuurd naar mijn makelaar, om eens het verschil te weten in vergelijking met m'n huidige wagen...

                                          Edit : nog eens gekeken wat dat kost voor een diesel (er staat nog een Insignia bij m'n dealer, ook 1 jaar oud, 2.0 diesel 140pk, zelfde opties ongeveer)
                                          BIV : 483 euro
                                          Taks : 464 euro

                                          Die eenmalige BIV is een goeie 100 euro verschil, de jaarlijkse rijtaks is bijna dubbel zo veel. Plus het feit dat je niet weet wat ze nog met diesel gaan doen, zowel met de prijs aan de pomp en ook wat betreft belastingen...
                                          Last edited by Kaneda; 22/07/2016, 14:42.
                                          Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X