Zeker vergelijken met anders verzekeringsmaatschappijen. Wij waren al meer dan 6 jaar klant bij kbc.(telkens twee wagens full omnium) Elke keer hadden ze de duurste offerte. Ze gaan er gewoon vanuit dat je als jarenlange klant niet meer vergelijkt en toch niet meer naar een andere maatschappij gaat.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia ST 1.6 Turbo 170pk
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenNja volgens de specs op directlease gaat die insignia op 9.8s naar de 100 . Een 316i doet het op 9s. Hoog gewicht speelt hem dus toch parten. En voor die prijs vind je echt wel een mooie jonge 316i of zelfs 320i. Je hebt ook de 320i efficientdynamics, das een 1.6 motor met 170pk die door zn gewicht een pak lichtvoetiger is dan een insignia.
Je kan natuurlijk altijd gaan testrijden met de ins en zien of hij idd hééél vlot is. Voor mij is zon gewicht een dooddoener, minder prestaties en hoger verbruik.. Nergens goed voor.
Een Opel Insignia is in afmetingen en gewicht vergelijkbaar met een BMW 5 reeks (Insignia is zelfs 6 mm langer...) BMW begint wel sterkere benzine motoren
Comment
-
Hard aan 't nadenken
Mijn Opel dealer en verzekeringsmakelaar zijn toevallig allebei enkele weken in verlof tot 16 augustus.
Ondertussen al enkele keren voorbij gereden aan m'n dealer (en ook gestopt ). Toch een verdomd mooie auto, denk da 'k mij ga laten gaan...
Zeg mij dat ik de juiste beslissing maakOpel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk BerichtenZeker vergelijken met anders verzekeringsmaatschappijen. Wij waren al meer dan 6 jaar klant bij kbc.(telkens twee wagens full omnium) Elke keer hadden ze de duurste offerte. Ze gaan er gewoon vanuit dat je als jarenlange klant niet meer vergelijkt en toch niet meer naar een andere maatschappij gaat.
Comment
-
Van 't weekend eens met de Astra K van m'n schoonouders gereden (5-deurs, 1.4 Turbo 125pk Innovation). Toch niet 100% overtuigd. Ik wist dat de auto lichter was dan de J, maar hij voelt niet zo 'stevig' op de weg, vind ik. Mijn Astra J voelt veel 'veiliger' aan, vind ik. Ofwel beeld ik het me in.
Nu zal een Sports Tourer wel iets zwaarder zijn, maar kan me niet voorstellen dat dit het rijgedrag zal beïnvloeden. De vorige auto van m'n schoonouders was een Signum en m'n schoonpa noemt deze Astra nu al een 'vrouwenauto' (was de keuze van m'n schoonma ).
En ik moet hem enigszins gelijk geven.
Nochtans enkele dagen geleden een Astra K ST zien geparkeerd staan, Innovation dacht ik met leer en alles en mooie 17 inch velgen. Mooi machien, maar dan denk ik terug aan m'n ritje in die van m'n schoonouders.
Dit duwt me sowieso meer richting bovenvermelde Insignia...
Iemand anders hier die nu een Astra K heeft (en eventueel van een Astra J komt) en die ook min of meer hetzelfde gevoel heeft als ik ?Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
Dat was de mijne, kwestie van u wat te helpen kiezen.
Ik zou het wel weten en geen sec aan die Astra denken.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk BerichtenIemand anders hier die nu een Astra K heeft (en eventueel van een Astra J komt) en die ook min of meer hetzelfde gevoel heeft als ik ?
Opel heeft een grote vooruitgang geboekt op alle gebied. Afwerking is heel goed, geen rammeltjes (ben ik allergisch voor),
infotainment is minstens even goed als de vorige en de motor is veel vinniger en sneller.
De lederen zetels zitten perfect en de binnenruimte is ook gegroeid ten opzichte van de Astra J, de achterpassagiers hebben
meer beenruimte. De LED verlichting is een echte aanrader.
Eigenlijk zijn er geen minpunten ten opzichte van de vorige.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk BerichtenIk heb nu een Astra K Innovation en mijn vorige was een Astra J Cosmo, beiden 1.4 turbo (nu 150 pk, vorige 140 pk).
Opel heeft een grote vooruitgang geboekt op alle gebied. Afwerking is heel goed, geen rammeltjes (ben ik allergisch voor),
infotainment is minstens even goed als de vorige en de motor is veel vinniger en sneller.
De lederen zetels zitten perfect en de binnenruimte is ook gegroeid ten opzichte van de Astra J, de achterpassagiers hebben
meer beenruimte. De LED verlichting is een echte aanrader.
Eigenlijk zijn er geen minpunten ten opzichte van de vorige.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Soubry Bekijk BerichtenAstra's rijden ''speelser'' Insignia is veel te zwaar, imo.
Astra K ST zou mijn keuze zijn2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk BerichtenOpel heeft een grote vooruitgang geboekt op alle gebied. Afwerking is heel goed, geen rammeltjes (ben ik allergisch voor),
Kweetnie, hij voelt dus lichter aan bij het rijden, maar ook de deuren voelen lichter aan wanneer je ze dichtslaat in vergelijking met m'n Astra J. Ze hebben duidelijk op gewicht bespaard, komt de prestaties en het verbruik ten goede, maar ik heb de indruk dat de nieuwe Astra ook aan 'degelijkheid/stevigheid' heeft moeten inboeten...
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenDat was de mijne, kwestie van u wat te helpen kiezen.
Ik zou het wel weten en geen sec aan die Astra denken.Last edited by Kaneda; 10/08/2016, 22:09.Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
Gewoon voor gaan dan. Ge leeft maar ene keer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk BerichtenHard aan 't nadenken
Mijn Opel dealer en verzekeringsmakelaar zijn toevallig allebei enkele weken in verlof tot 16 augustus.
Ondertussen al enkele keren voorbij gereden aan m'n dealer (en ook gestopt ). Toch een verdomd mooie auto, denk da 'k mij ga laten gaan...
Zeg mij dat ik de juiste beslissing maak2010 Mercedes S212 E350 CDI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk BerichtenWat kost zoiets?Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
Ik ga vanavond na 't werk eens langs bij m'n dealer om eens te bespreken en ga normaal zaterdag een proefrit maken.
Maar ik kom nog eens terug op 't verbruik : ik heb verscheidene tests gelezen en bekeken (google en youtube) van de Insignia en ook een paar met deze motor (niet makkelijk te vinden). Gemiddeld spreekt men van een verbruik van 9 liter bij normaal rijgedrag (tenzij je rijdt als Schumacher, natuurlijk).
In dit draadje waren er hier ook die daar min of meer akkoord mee waren, andere beweren dan dat je zeker niet onder de 10 liter geraakt. Op een ander forum (geen specifiek auto-forum) was er iemand met deze motor in een Insignia berline en die komt aan 12 liter gemiddeld.
Ligt dat aan de rijstijl of verbruik die wagen écht zo veel ? Is wel verschrikkelijk hoog en lijkt me toch niet meer voor een toch wel heel moderne motor.
Iemand die nog wat meer feedback kan geven ?
Edit : deze test bijvoorbeeld komt op een gemiddeld verbruik van 9 liter, maar is wel met een automatische versnellingsbak. Kan dit kloppen ?Last edited by Kaneda; 16/08/2016, 15:12.Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
Dat is bij de meeste zware auto's met kleine motor zo.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Heb de auto van m'n garagist vanavond mee naar huis gekregen, moet 'm morgenochtend terug doen. Staat nu in m'n garage.
Prachtige wagen. Alleen, hoe klap je de spiegels in ? Ik kan me niet voorstellen dat zo'n wagen geen elektrische spiegels heeft.
Heb ze niet manueel ingeklapt, durf niet goed want misschien maak ik het motortje kapot. Vergeten te vragen hoe het werkt...
Iemand ?
Edit : gevonden deze morgenLast edited by Kaneda; 17/08/2016, 11:13.Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
Comment