Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betrouwbare snelle hatchback met automaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Betrouwbare snelle hatchback met automaat

Hallo!

Ik bezit momenteel een 118d E87 van 2010 (143 pk), manueel. Het is een geweldige auto (buiten de versnellingsbak die ik vorige maand moest vervangen), met een sublieme wegligging en gewillige motor.

De nadelen zijn voor mij de krakjes & piepjes, de rare zitpositie (ook al zijn het sportstoelen).

Nu ik echter van werk ga veranderen en slechts 20 km per dag zal doen, ben ik op zoek naar een wagen op benzine. Mijn eisen zijn de volgende:

- Sportieve hatchback ( mag ook geen hatchback zijn) met minstens 150pk, en max 200pk ( meer krijg ik precies niet verzekerd op mijn 25 jarige leeftijd?)
    - Liefst een turboblok (koppel), met max. 2000cc.
    - Een automaat (liefst DSG, en liefst geen CVT)
    - Betrouwbaarheid!
    - Budget: max €17000.
    - Kilometerstand: max 120000.

Wat ik al overwogen heb:
    - Golf GTI DSG, blijkbaar een model dat heel moeilijk te verzekeren valt op mijn leeftijd?
    - Golf 1.4 tfsi met 160 pk: na wat research een blok dat gedoemd staat om in de soep te draaien?
    - Audi A3 1.8 tsi: idem als de 1.4?
    - Mini Cooper S: deze heb ik al in bezit gehad, hier ook problemen gekomen met de motor. 1.6 PSA blok ook niet van de beste door kettingproblemen.
    - Ik zou graag terug een BMW overwegen maar deze zijn meestal (buiten de nieuwe modellen) atmosferisch en dus niet zo powerfull als de PK's zouden doen vermoeden. Een 2.5 of 3 liter zou ik heel graag willen, maar €1000 tax betalen is gewoonweg te veel.

Hebben jullie eventueel een idee welke wagen nog geschikt zou zijn? Ik zit namelijk volledig vast !

Clio 4 rs automaat 200pk

Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
      Inderdaad een goede optie! Al ben ik niet volledig weg van de looks, een iets te hoog johhny gehalte voor mij...

Comment

Om eens iets anders te zeggen:

Op zoek naar een tweedehands Alfa Romeo Giulietta? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

De 1.8 TSI blokken zijn niet zo rampzalig als de 1.4 TSI 160pk dacht ik.. ook te vinden in de seat leon .. maar DSG's zijn dan ook weer niet zo heel betrouwbaar.

Misschien toch dit overwegen: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...486?asrc=st|as , wel maar 136 pk maar in praktijk rijdt dat toch vlot, zeker in sportstand.

Of een 118i 170pk manueel valt ook in budget: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...980?asrc=st|as , die heeft ook een breed vermogensbereik dus kan je schakellui rijden (geldt eig ook al voor de 116i).
          Last edited by sunking; 27/07/2016, 13:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
            Ziet er goed uit! Even opgezocht, deze wagens zouden best betrouwbaar moeten zijn (omgekeerde wereld). Het betreffende uitvoering spreekt me tocht nog niet volledig aan. Is jammer genoeg de enigste in België met die motor en automaat, spijtig!
            PS, op de foto's van de betreffende advertentie staat een rode Giulietta, volledig mijn ding! Misschien toch eens kijken in Duitsland.

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            De 1.8 TSI blokken zijn niet zo rampzalig als de 1.4 TSI 160pk dacht ik.. ook te vinden in de seat leon .. maar DSG's zijn dan ook weer niet zo heel betrouwbaar.

Misschien toch dit overwegen: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...486?asrc=st|as , wel maar 136 pk maar in praktijk rijdt dat toch vlot, zeker in sportstand.

Of een 118i 170pk manueel valt ook in budget: http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...980?asrc=st|as , die heeft ook een breed vermogensbereik dus kan je schakellui rijden (geldt eig ook al voor de 116i).
            Goed om te weten dat de 1.8 TSI motoren beter zijn, ik ben best fan van de technieken die VAG gebruikt, jammer van de betrouwbaarheid.

Wat betreft de BMW's: optieloze BMW's is nooit mijn ding geweest, maar wil je een 116i of 118i automaat met iets of wat opties zit je al snel boven de 20000 euro...
            Last edited by ; 27/07/2016, 14:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Autodoubt Bekijk Berichten
              Hallo!

- Mini Cooper S: deze heb ik al in bezit gehad, hier ook problemen gekomen met de motor. 1.6 PSA blok ook niet van de beste door kettingproblemen.
              !
              Dit was eigenlijk een BMW motor voor de 1 reeks en de Mini die ook gebruikt werd door PSA. Het is PSA niet goed bevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Autodoubt Bekijk Berichten
                Ziet er goed uit! Even opgezocht, deze wagens zouden best betrouwbaar moeten zijn (omgekeerde wereld). Het betreffende uitvoering spreekt me tocht nog niet volledig aan. Is jammer genoeg de enigste in België met die motor en automaat, spijtig!
                PS, op de foto's van de betreffende advertentie staat een rode Giulietta, volledig mijn ding! Misschien toch eens kijken in Duitsland.

Goed om te weten dat de 1.8 TSI motoren beter zijn, ik ben best fan van de technieken die VAG gebruikt, jammer van de betrouwbaarheid.

Wat betreft de BMW's: optieloze BMW's is nooit mijn ding geweest, maar wil je een 116i of 118i automaat met iets of wat opties zit je al snel boven de 20000 euro...
                Ik had er op autoscout gezien, namelijk deze:

Op zoek naar een tweedehands BMW 120? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

(hier zie je er nog meer: http://occasions.autoscout24.be/?aty...ent=sort&dtr=s )

Maar ik weet niet of de opties jou aanstaan.
                That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                  Ik had er op autoscout gezien, namelijk deze:

Op zoek naar een tweedehands BMW 120? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

.
                  Hier ben ik toch wat achterdochtig over. Wagen is 10 jaar oud, net pas heringeschreven (kijk maar naar de nummerplaat) en wordt al direct terug verkocht...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk Berichten
                    Hier ben ik toch wat achterdochtig over. Wagen is 10 jaar oud, net pas heringeschreven (kijk maar naar de nummerplaat) en wordt al direct terug verkocht...
                    Ja klopt, ik had ook maar snel geselecteerd en niet verder gekeken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk Berichten
                      Dit was eigenlijk een BMW motor voor de 1 reeks en de Mini die ook gebruikt werd door PSA. Het is PSA niet goed bevallen.
                      De Prince engine is een gezamenlijke ontwikkeling. Hij wordt nog steeds in diverse PSA modellen gebruikt, BMW heeft ze inmiddels vervangen. Componenten voor de motor worden/werden door PSA gefabriceerd, waarna de motor door BMW/Mini in elkaar werd gezet.

Comment

Wat er mij momenteel het meeste aanstaat is een Seat leon 1.8 TSI met DSG. Blijken redelijk betrouwbare motoren, en wat een pracht ontwerp die nieuwe Leon ( zeker met de LED-koplampen).

In Belgie zijn ze jammer genoeg nog buiten budget, zoals volgende advertentie:

Op zoek naar een tweedehands SEAT Leon? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

Maar in Duitsland kan je ze al voor een schappelijke prijs vinden:

Op zoek naar een tweedehands SEAT Leon? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

Comment

Waarom automaat als je zo weinig km's gaat doen ?

Comment

Op zoek naar een tweedehands Renault Clio? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

Gegarandeerd het hoogste rijplezier van letterlijk alles die hier al is gepasseerd, en past net binnen het budget.

Ga er nog voor en geniet er nog van, nu het nog kan, een echte hoogtoerige atmosferische benzine met sublieme wegligging.. Ze gaan schaarser en schaarser beginnen worden

Comment

Op zoek naar een tweedehands Renault Megane? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

Lichte vracht dus bijna geen taksen, Dealer garantie. En in deze klasse al jarenlang d? referentie van alle hot hatches. Koopje!

PK's zouden toch geen probleem mogen zijn, op uw leeftijd kreeg ik wagens met om en rond de 300pk ook verzekerd.. Misschien tijd om eens bij een andere verzekeraar aan te kloppen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                Waarom automaat als je zo weinig km's gaat doen ?
                                Tgoh, er zijn een aantal redenen voor:
                                - Comfort: die 10 km heen zijn er toch wel 7 km aan filegevoelige banen.
                                - Wegens rugproblemen heb ik minder last wanneer ik enkel mijn rechtervoet moet bewegen, dan de volledige slag met mijn linkerbeen te maken.
                                - In de garage staat een mooie 320i E30 die ik nog altijd manueel kan rijden. Daily verkies ik een automaat!

http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...255?asrc=pl|as

Lichte vracht dus bijna geen taksen, Dealer garantie. En in deze klasse al jarenlang d? referentie van alle hot hatches. Koopje!

PK's zouden toch geen probleem mogen zijn, op uw leeftijd kreeg ik wagens met om en rond de 300pk ook verzekerd.. Misschien tijd om eens bij een andere verzekeraar aan te kloppen

Wat een wagen :o, maar ik ga toch bij mijn automaat vereiste blijven, anders ga ik later weer spijt van hebben. Allesinds goede voorstellen!!
                                Last edited by ; 27/07/2016, 18:11.

Comment

Volgens mij zijn voor u eisen de clio 4 rs het beste wat er te krijgen is op de moment. De Leon is een mooi alternatief en is iets volwassener.
                                  Zo een 116i of 118i zou ik zelfs niet over nadenken. Weinig voor veel geld.

Comment

DSG6 (DQ250 ) van VAG is een uitgerijpte en betrouwbare versnellingsbak

en alle TSI's van na 2012 zijn vrij van de kettingproblemen

Comment

Hothatchcenter van het forum kan u misschien helpen, zit niet ver van Gent

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 pk met TCT 6 bak?
                                        Zijn in België 2e hands, wel schaars te vinden, in Duitsland en Nederland ruim aanbod
                                        Opletten dat MultiAir, op tijd, de juiste olie verversing gehad heeft
                                        TCT bak, met dubbele koppeling, schakelt niet zo nerveus als DSG 7
                                        Modellen vanaf 2014, zijn binnen mooier en alle kleine kinderziektes verdwenen.
                                        Zelf heb ik er alvast nog geen probleem mee gehad

Comment

Working...
                                        X