Mededeling

Collapse
No announcement yet.

laag interieurgeluid(/rolgeluid)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Dat betonnen stuk snelweg E40 tussen Leuven en Luik is inderdaad zeer luidruchtig, randje onaangenaam. Het is het luidruchtigste stuk snelweg dat ik ken in België, en daarom, naast het feit dat het ook een vrij saai stuk snelweg is, is het een traject dat ik niet graag doe.

Comment

De E34 in turnhout is ook een ramp, enorm veel lawaai met mn runflat banden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        De E34 in turnhout is ook een ramp, enorm veel lawaai met mn runflat banden.
        Komt nog eens bij dat je daar soms de stenen ziet vliegen... En je heel veel steenslag krijgt op je auto...
        Benzine
        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
        Diesel
        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Audi 100 c4 oud en vrij stil en goedkoop.

Vw Phaeton Zo is de auto extreem stil (circa 60 decibel op snelwegtempo)
          Last edited by verbatim2; 29/08/2016, 02:42.
          Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Dat betonnen stuk snelweg E40 tussen Leuven en Luik is inderdaad zeer luidruchtig, randje onaangenaam. Het is het luidruchtigste stuk snelweg dat ik ken in België, en daarom, naast het feit dat het ook een vrij saai stuk snelweg is, is het een traject dat ik niet graag doe.
            E40 in Asse richting kust is ook niet alles.. maar is inderdaad nog niet dat stuk achter Tienen..

Comment

Hey,

even een update hierover.
              Alvast nog bedankt voor de reacties sinds mijn laaste reactie hier.

Begin september heeft mijn vriendin een ongeval gehad waarbij onze Corsa B total-loss was (voor en achter geraakt) en zij een serieuze wiplash

Dus op zoek naar een andere wagen voor haar...
              Aangezien zij op termijn ook op terrein ermee moest kunnen was het richting 4x4 kijken en na wat zoekwerk bij een Subaru Forester 2.0X van 2004 uitgekomen...
              Ik was aangenaam verrast dat deze stiller was dan mijn Astra van datzelfde geboortejaar...
              Binnenin hoor je de motor hoor nauwelijks draaien (zeker op stationair) en tijdens het rijden valt het motor-/uitlaatgeluid ook erg goed mee.

Bij aankoop zaten er oude verduurde banden op en met de winter voor de deur direct de stilste winterNokian's gekocht die ik vond n.l. 69dB.
              Ik merkte direct dat deze nog net iets stiller waren en kon al op meerdere stukken zonder gehoorbeschreming (op maat gemaakte muziekoordopjes) rijden.

Doch krijg ik, door o.a. het plots schreeuwen van ons kindje, steeds meer last en gaat mijn pijndrempel naar beneden en mijn oorsuizen wordt luider.
              Het stuk E40 (waar ik vlakbij woon) tussen Tienen en Luik kan ik ondertussen niet meer nemen met onze huidige wagens (zelfs niet met oordoppen én over-ear gehoorbeschermers over elkaar, aangezien het voornamelijk aan de resonantie van het wegdek dat doordringt tot in mijn oren via botgeleiding ligt)...

Ik zal voor mezelf nog verder moeten gaan in de stilte van mijn wagen... het zal nooit nog verbeteren, en kan (lees zal) alleen nog erger worden... tenzij men een wondermidel vindt om dit te behandelen...

Aangezien er enkele mogelijkheden zijn qua modellen maar er van deze modellen weinig wagens (in België) te koop zijn en het nog moeilijker is om de testrit op een specifieke plek te doen, zou ik graag even jullie hulp willen inroepen?

Ik zou via deductie willen te werk gaan en het voor mij doenbare geluid van enkele wagens testen op het "ergste" stuk snelweg van België en omstreken... E40 tussen Tienen en Luik.

Mogelijke wagens zoals ik hier lees die voor mij zouden kunnen in aanmerking komen:
              - Audi 100 c4 ('90-'94) (liefst een Avant, gezien de grotere kofferruimte) (enkel benzine, want ik wil op LPG kunnen rijden) (ik vermoed ook best een V6 ( /V8 ) als die minder motorgeluid maken dan een "in-lijn")
              - Lexus LS400 ('89-'94)
              - Mercedes S-klasse W140 ('91-'94)

Ik zou ze liefst in die volgorde testen (ook weer puur deductie volgens 2dehandsprijzen en onderhoud/verbruik), doch aanbieden mag natuurlijk altijd (via pm)

Groetjes en alvast heel erg bedankt, Tom
              Last edited by ; 13/11/2016, 15:44.

Comment

Een break-versie is sowieso al een pak minder stil dan de sedan-versie van dezelfde wagen.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Dit zal u mogelijk ook interesseren:

Das Internetportal zum Thema Auto. Hier finden Sie Testberichte, Kaufberatung und mehr als 700.000 Autos im Automarkt.

Comment

Die oude ketels mogen in hun tijd dan wel stil geweest zijn, tov de huidige wagens zijn ze dat niet meer.
                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                    X