Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies jonge tweedehands Scénic.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies jonge tweedehands Scénic.

Gister bij de dealer gaan kijken naar een tweedehands Grand Scénic Bose dci 115. Eén jaar oud en 30.000km maar voorbanden echt volledig op. Het is gelijkmatige sleet dus niet scheef ofzo.
    Wat vertelt jullie dit en schrikt jullie dit af?
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Niet mee inzitten... Normale sleet hoor. Hier ook een Scenic en die banden gaan niet langer mee.
    Geef er wel de hoofdprijs niet voor, de laatste werden met veel korting verkocht...

Comment

30k en banden volledig op. Bij mijn Passat heb ik die op 70k pas moeten vervangen en bij de Mazda 6 had ik na 20k nog meer dan de helft profiel. En dat waren wagens met toch meer dan 110pk.

Comment

Ik vond het gewoon raar. Heb zelf nog quasi nooit mijn banden moeten vervangen voor ze 80 of 100K hadden. Nu bij de Kangoo Express van een jaar oud zijn ze gewoon nog nieuw en die gaan ook naar de dertigduizend...
        Ben er nog niet uit hoor. Ze vragen 17000 (wel terug in orde met nieuwe banden) maar de kleur is me niet 100% mijn zin en ik weet dat de laatsten met veel korting gegaan zijn. Maar dat is dan ook weer het probleem, er zijn er -quasi- geen nieuwe meer in stock, zeker geen interessante. De wagen zelf is verder in perfecte staat. Is een steeds wederkerende deal met (ex?)-Renault werknemers die aan interessante voorwaarden elk jaar een nieuwe wagen aankopen.

Voordeel van deze zou zijn dat we er binnenkort direct in alle comfort mee op reis kunnen.

Ik heb het zelf nog steeds iets meer voor een nieuwe Kangoo maar die kost met alles op en aan en dezelfde motorisatie meer dan deze jonge okkazie. En eerlijk is eerlijk, voor de passagiers achteraan is het nét wel wat comfortabeler....
        Last edited by gpdude; 31/07/2016, 19:53.

Comment

We gaan het toch niet doen. Een rijstijl die op 30K een paar banden liquideert is niet de onze. Toch niet met een Scénic...
          Vrees dat dat wat kan afstralen op motor en verbruik voor de komende jaren.

Comment

Hou er rekening mee dat het niet elk bandenmerk even slijtvast is: mijn eerste (originele) voorbanden waren compleet op na 21.000 km ... de huidige set gaat richting 30.000 km en heeft nog > 5 mm profieldiepte.

Comment

Bandenslijtage is ook sterk afhankelijk van het parcour dat met de auto gereden wordt. Snelwegkilometers of stadsverkeer met veel vertrekken en stoppen maakt veel verschil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                Ik vond het gewoon raar. Heb zelf nog quasi nooit mijn banden moeten vervangen voor ze 80 of 100K hadden. Nu bij de Kangoo Express van een jaar oud zijn ze gewoon nog nieuw en die gaan ook naar de dertigduizend...
                Ben er nog niet uit hoor. Ze vragen 17000 (wel terug in orde met nieuwe banden) maar de kleur is me niet 100% mijn zin en ik weet dat de laatsten met veel korting gegaan zijn. Maar dat is dan ook weer het probleem, er zijn er -quasi- geen nieuwe meer in stock, zeker geen interessante. De wagen zelf is verder in perfecte staat. Is een steeds wederkerende deal met (ex?)-Renault werknemers die aan interessante voorwaarden elk jaar een nieuwe wagen aankopen.

Voordeel van deze zou zijn dat we er binnenkort direct in alle comfort mee op reis kunnen.

Ik heb het zelf nog steeds iets meer voor een nieuwe Kangoo maar die kost met alles op en aan en dezelfde motorisatie meer dan deze jonge okkazie. En eerlijk is eerlijk, voor de passagiers achteraan is het nét wel wat comfortabeler....
                Ik zou toch ook voorzichtig zijn. Mijn Espace heeft meer dan 20.000km nu en banden zijn nog bijna nieuw. Op 30.000km versleten dan is er meer dan sportief mee gereden, stadsverkeer of niet.

Comment

Voor hetzelfde geld hebben ze de nog bijna goede banden gewisseld met oude banden. Zeker als je zegt dat het van een medewerker komt. Misschien de datum van de banden controleren?

Comment

Op mijn Espace 4 gingen de banden ook max 30k mee. Tot ik er langere afstanden mee begon te rijden. Idem voor de Scenic van mijn vrouw hier. 30 k met de banden. Altijd vrij korte afstanden.
                    Nu, zelfs al werd er een beetje sportief mee gereden, dan is dit zeker niet nefast voor de motor. Integendeel, een bompa stijl doet alles dichtslibben en zorgt dikwijls voor extra kosten.
                    Ik zou daar niet zozeer mee inzitten, bekijk eerder de remschijven eens. 17.000 voor een gr Scenic Bose lijkt me niet overdreven als die in mooie staat is.

Comment

Working...
                    X