Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2de auto

hallo,

ik ben op zoek naar een 2de wagen.
    Te gebruiken voor korte afstanden (Sint-Truiden, Diest).
    Budget maximum de 5000€.
    Nieuwe wagen of 2de hands maakt niet zoveel uit.
    Zelf waren we aan het denken aan een lichte vracht omdat dit ook voordeliger (?) is qua inschrijving en taksen.
    Model, kleur, ... maakt eigenlijk weinig tot niks uit. Ik zou deze auto enkel gebruiken om naar het werk te rijden.
    wat ik wel belangrijk vind is dat het een zuinige auto is liefst op diesel.

nu had ik een auto gezien op internet.
    Skoda Octavia
    1.9tdi
    4x4
    149000 KM op de teller
    is een break
    bouwjaar 2006
    winterbanden zijn er ook bij

Voor een 5000€ is dit veel geld voor die wagen?

op wat moet ik letten bij mijn zoektocht?

Beste,

Is eigenlijk een vrij zeldzame wagen die je niet zoveel ziet in vlaams-brabant,
    heb een paar reviews gevonden :

Skoda Octavia: Skoda Octavia Scout: sounds a bit Dib Dib Dib? It’s Skoda’s way of describing mildly tweaked ‘off-road’ versions of its cars. With this model, it’s taken...

Je kunt ze Cross of Crossroad noemen, de toevoeging XC, Outdoor of Freetrack geven, maar in feite komt het – net als bij de Skoda Octavia Scout 4x4 - op hetzelfde neer. Geef een bestaand model een sto

Voor de rest wijs ik je door naar het skodaforum in nederland :

Comment

gaat vlg mij over een gewone 1.9 tdi 4x4 en geen scout

die 4x4 zorgt wel voor een deel meerverbruik, zal veiliger zijn in de sneeuw maar of je er echt geniet van zult hebben

ons moeder had een gewone 1.9 tdi tot - ik dacht - 160000km...goeie zuinige wagen, alleen de stofhoezen bleven een teer vw-punt

Comment

Ik vind 5000€ te veel voor een auto van 10j oud.
        Ga dan eerder voor een kleine benzine, je zal minder risico hebben op grotere kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pansaebr Bekijk Berichten
          Beste,

Is eigenlijk een vrij zeldzame wagen die je niet zoveel ziet in vlaams-brabant,
          heb een paar reviews gevonden :

Skoda Octavia: Skoda Octavia Scout: sounds a bit Dib Dib Dib? It’s Skoda’s way of describing mildly tweaked ‘off-road’ versions of its cars. With this model, it’s taken...

Je kunt ze Cross of Crossroad noemen, de toevoeging XC, Outdoor of Freetrack geven, maar in feite komt het – net als bij de Skoda Octavia Scout 4x4 - op hetzelfde neer. Geef een bestaand model een sto

Voor de rest wijs ik je door naar het skodaforum in nederland :
          http://www.skodaforum.nl/forum/home/
          dank je voor de links.
          alleen kan ik op die links de reviews van die auto zien en dat maakt mij minder uit. H
          ij zou dienen om op de weg te rijden en dat kan hij.

De vragen waar ik antwoord op zoek zijn bijvoorbeeld:
          Gaat hij misschien duurder zijn om te laten maken omdat de onderdelen moeilijk te vinden zijn?
          Is hij qua taks en belastingen heel hoog omdat het een 4x4 is?
          Kan ik beter voor hetgene ik een wagen ga gebruiken een lichte vracht zoeken, of toch een kleine stadswagen of...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            gaat vlg mij over een gewone 1.9 tdi 4x4 en geen scout

die 4x4 zorgt wel voor een deel meerverbruik, zal veiliger zijn in de sneeuw maar of je er echt geniet van zult hebben

ons moeder had een gewone 1.9 tdi tot - ik dacht - 160000km...goeie zuinige wagen, alleen de stofhoezen bleven een teer vw-punt
            dus verder kijken dan
            wat ik onthoud:
            4x4 is en meerverbruik dus niet doen
            1.9 tdi is goed dus daar verder naar kijken

in dat laatste stuk over de stofhoezen ben je mij kwijt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Ik vind 5000€ te veel voor een auto van 10j oud.
              Ga dan eerder voor een kleine benzine, je zal minder risico hebben op grotere kosten.
              Oké en dan kijken naar meer stadswagen of lichte vracht?

Comment

Kijk naar een benzineke en geen diesel, dat gaat je een hoop geld aan taks en onderhoud uitsparen. En persoonlijk zou ik kijken voor een stadswagentje, aangzien men toch aan het bekijken is de lichte vracht, voor particulieren, af te schaffen.

Comment

phate, waar haal je dat ? lv voor partikulieren afschaffen

(en een dpf-loze diesel kan wel wat beter tegen korte ritten ideaal is dat niet, maar voor een benzie ook niet echt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                    Kijk naar een benzineke en geen diesel, dat gaat je een hoop geld aan taks en onderhoud uitsparen. En persoonlijk zou ik kijken voor een stadswagentje, aangzien men toch aan het bekijken is de lichte vracht, voor particulieren, af te schaffen.
                    oké dit wist ik zelfs nog niet.
                    We hebben via het werk van mijn partner met een fiat 500 gereden, dat was mijn enige benzine auto waar ik ooit mee heb gereden. Door die ervaring heb ik een beetje een trauma aan benzine over gehouden omdat die helemaal niet optrok en zoop tegen de sterren op. Ik link dat met de benzine en niet met de auto.
                    Maar ik veronderstel dat dit komt door de auto en niet door de benzine

Comment

Fiat 500 is nu niet echt een referentie voor benzine of diesel. Ik had dat eens meegekregen als huurwagen op reis. De dag erachter waren we al op baan met een andere, die hadden ze snel terug gekregen.

Comment

als janssens die 2de wagen zuiver voor woon-werk gaat gebruiken kan hij alle kosten inbrengen

Weten jullie dit? Ik ben particulier, een doodgewone arbeidskracht. Als ik een voertuig lichte vracht zou kopen, en die zou gebruiken voor woon-werkverkeer, dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          als janssens die 2de wagen zuiver voor woon-werk gaat gebruiken kan hij alle kosten inbrengen

http://www.juridischforum.be/forum/v...ic.php?t=56768
                          3 dagen woon werk verkeer, 2 dagen opleiding (niet een verplichte opleiding van het werk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                            Fiat 500 is nu niet echt een referentie voor benzine of diesel. Ik had dat eens meegekregen als huurwagen op reis. De dag erachter waren we al op baan met een andere, die hadden ze snel terug gekregen.
                            echt he, ik snap echt niet dat mensen daar zoveel geld aan geven

Comment

àls die opleiding verband houdt met je job, blijven dat beroepsonkosten...is het om een andere job te leren of uit intressse, dan weer niet

Comment

Working...
                              X