Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Met winterbanden blijven rijden in de zomer?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Beter = comfortabeler ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
      Beter = comfortabeler ?
      Niet de typische RFT klappen. Ik kan 'm geen ongelijk geven. Ik rij zelf ook met Michelin PSS 225/255 19" niet RFT

Comment

Klopt, da's inderdaad een merkbaar verschil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Ik zal u eens rare logica geven:
          Als je 90% van de tijd met remmen rijdt, en 10% zonder remmen.
          Of je rijdt 100% van de tijd met maar 75% remkracht. Wat is dan het veiligste?

Veiligheid druk je uit in marges en niet zozeer tijd, als op een gegeven ogenblik uw marge te klein wordt dan pas gebeuren er ongelukken.
          In alle andere situaties heb je gewoon voldoende marge om veilig in het verkeer deel te nemen.
          Oud vs jong, onbezonnen of ervaren, het type en de staat van het voertuig (zoals eerder gezegd) zijn evengoed allemaal elementen die de marge beïnvloeden.

Ik spreek uit ervaring, niet dat ik er trots op ben, want ik weet ook dat zomerbanden in de zomer beter presteren. Maar eens je de auto in uw hoofd verkocht hebt, dan koop je geen nieuwe banden meer voor die paar maandjes. De half gesleten winterbanden presteerde zodanig goed dat je nog 100 artikels op mij mag afvuren (wat dan in 99% van de testen toch steeds over nieuwe banden gaat), dat komt niet overeen met de ervaring. Helemaal anders met winterbanden tijdens de winter, daar is het verschil overduidelijk, dan moet je niet eens in termen van extreme uitwijkmanoeuvres of noodstops denken. Gewoon proberen op de baan blijven kan dan soms een uitdaging zijn. Heel uw betoog wordt ook nog eens onderuit gehaald door de bandencentrale die hetzelfde advies gaf. Neemt niet weg dat je zeker en vast gelijk hebt dat zomerbanden in de zomer ideaal zijn & winterbanden in de zomer, van alle soorten compounds die je kan krijgen, het minst ideale.
          Je hoeft mij niet te geloven hoor, dat is uw vrije keuze. Indien je de testen ook niet gelooft, kan je dit makkelijk zelf objectief testen. Zoek u een plaats waar je voldoende vrije ruimte hebt en bepaal op uw zomersloefen wat de maximumsnelheid is waarmee je nog net door een bocht geraakt (zonder te driften, maar dat uw banden toch al van hun oren beginnen maken). Daarna probeer je het eens aan dezelfde snelheid op uw winterbanden... Dat is objectief en niet in de trend van ik heb het gevoel dat...

Comment

Zo testte ik bij koude temp mijn zomerbanden op bepaald rond punt, onder de 7 reed ik even snel dat punt rond...maar ik neem aan dat ik sowieso nog genoeg marge had

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Nu trouwens ook : crossclimates vs premacy...eerste dag dacht ik trager erond te moeten omdat auto toch net wat anders reageert, nu zijn we maandj verder en terug gelijke snelheid als vroeger

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

Ik heb tot mei op winterbanden gereden. Ja, je verliest veel sneller grip dan met zomerbanden, maar toen het in warmere temperaturen moeilijk werd voor mijn winterbanden zat ik aan snelheden waarmee ik mijn rijbewijs kon verliezen. Een beetje je verstand gebruiken en je eindigt heus niet in een grote vuurbal naast de weg.

Comment

Heb over het laatst een set bridgestone potenzas met 6mm profiel weggesmeten omdat ze geen grip genoeg meer hadden (hard geworden). Dat was ook spijtig van het geld, maar op zoiets mag je niet besparen vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                    Je hoeft mij niet te geloven hoor, dat is uw vrije keuze.
                    Wel, hoeveel van mijn bericht heb je gelezen en/of misbegrepen? Ik geef u gelijk, wat wil je nog meer horen?
                    Alleen moeten sommige zaken wat gekaderd worden om hier een beslissing te nemen vind ik, of het advies zou luiden dat de topic-opener ipv zomerbanden een Nissan GTR moet kopen. Waaruit dan automatisch de vraag voortvloeit of die met semi-slicks mag geleverd worden in ons regenachtig landje? Als je werkelijk elke grasspriet in de tuin wil omrijden, zijn we nog effe zoet.

Comment

Een Nissan GTR is natuurlijk wel een toffe kar

Comment

Working...
                      X