Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Boite zou ervan in de soep draaien, maar met alle iet if wat recente diesel houdt die test tich geen steek want in vrijloop kun je die niet meer tot in rood duwen die zijn meestal begrensd
nog een vraag, ivm de koppeling. Ik heb een mazda6 gehad en rond de 200k km mocht ik de koppeling en het vliegwiel laten vervangen, wat tegen de 2000 euro kostte. Als de koppeling nog niet vervangen is hoe groot is de kans dat je hem moet vervangen op 250 of 300k km? Dat zijn namelijk de km standen van de wagens die te koop staan...koppeling vervangen is zo'n beetje de grootste kost die je kan hebben, en ongeveer gelijk aan de kost van de wagen...
enige 'test' is ook het starten vanuit derde versnelling, of iets voelen 'trillen' in de koppeling, maar ik heb al wagens gezien die direct stilvallen in derde en toch na een paar duizend km moest worden.
Dat is moeilijk te zeggen hé. Dat hangt af van diegene die achter het stuur heeft gezeten.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Bij sommige automaten draait de oliepomp niet als de boite niet in drive of reverse staat. Moderne automaten hebben hier geen last van, daar wordt de oliepomp aangedreven door de ingaande as.
Bij sommige automaten draait de oliepomp niet als de boite niet in drive of reverse staat. Moderne automaten hebben hier geen last van, daar wordt de oliepomp aangedreven door de ingaande as.
Vraag me af of je nog door de keuring raakt met zo'n roetende VAG 2.5d? Best een goede motor, maar een ontwerp uit begin de jaren '90 (Audi 100) en een kind van zijn tijd op milieuvlak. Moet ook rekening mee houden dat je daar de komende jaren niet overal mee zal mogen rijden.
Mazoutpomp wat smoren, productje in de tank en goed warmrijden, was de truuk bij de 940 destijds, maar met m'n 2.5D's heb ik dat nooit moeten doen. Daar moest je voor aankomst zeker eens een paar keer goed gas gegeven hebben, er bleef dan zo een donkere wolk boven de straat hangen . Je kon dat maar een paar keer na mekaar doen, dan was dat weg. Maar wel elke rit opnieuw.
Nooit problemen gehad op de keuring zelf.
ik had altijd gehoord dat je voor de keuring een half uur goed moest 'doorblazen' om de roet eruit te krijgen, en het met een warme motor geen probleem moet zijn?
Ik had er nog niet bij stilgestaan dat oudere dieselwagens uit sommige centra geweerd gingen worden, ik dacht dat dat enkel om oldtimers ging, dit is toch 'al' een Euro3!
Ze hebben ooit eens een boite naar de filistijnen gerevd van een Volvo met automaat. Sindsdien durven ze dat niet meer.
nog een vraag, ivm de koppeling. Ik heb een mazda6 gehad en rond de 200k km mocht ik de koppeling en het vliegwiel laten vervangen, wat tegen de 2000 euro kostte. Als de koppeling nog niet vervangen is hoe groot is de kans dat je hem moet vervangen op 250 of 300k km? Dat zijn namelijk de km standen van de wagens die te koop staan...koppeling vervangen is zo'n beetje de grootste kost die je kan hebben, en ongeveer gelijk aan de kost van de wagen...
enige 'test' is ook het starten vanuit derde versnelling, of iets voelen 'trillen' in de koppeling, maar ik heb al wagens gezien die direct stilvallen in derde en toch na een paar duizend km moest worden.
Dual mass vliegwiel, kost idd centjes. Maar ik heb op nog geen enkele auto een koppeling moeten laten vervangen, zelfs niet op 300 000 km. Was zelfs een beetje meer dan 2 000 Eur dacht ik.
Ik kies de D5 boven de 2.5d van Audi.
De D5 is moderner, minder rauw dan de 2.5d en ik vind ze gewoon prettiger rijden.
Met beide motoren kan je zeker niet fout zitten.
Misschien is een lichte vracht V70 voor jou een optie?
Comment