Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Formulier "aanvraag tot inschrijven" bij douane

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Formulier "aanvraag tot inschrijven" bij douane

Net een auto geïmporteerd uit Duitsland. Dinsdag wil ik alle formaliteiten in België regelen zijnde douane (vignet 705), keuring, verzekering + inschrijving.

Ik moet eerst bij de douane zijn. Daar moet ik het formulier "aanvraag tot inschrijven" kunnen voorleggen. Echter, dit moet ik bij de keuring gaan halen. Ik vind het praktisch gezien nogal lomp om eerst naar de keuring te rijden voor enkel dit formulier, dan naar de douane om dan terug naar de keuring te bollen om de auto vervolgens te keuren.

Mijn vraag is dus of ik het aanvraag tot inschrijven-formulier ook bij de douane kan verkrijgen zodat ik dat heen & weer rijden vermijd?

Aanvraag tot inschrijving wordt sowieso door de douane afgeleverd ... op dit formulier kleven ze het vignet 705.

Comment

ah bedankt! Nog een vraagje, volstaat een kopie van de groene kaart (verzekering) om bij te hebben of moet dit origineel zijn (heb de nummerplaten tijdelijk laten overzetten van mijn moeder haar auto naar de geïmporteerde)?
      Last edited by ; 13/08/2016, 10:24.

Comment

No problem, graag gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dromedaris Bekijk Berichten
          volstaat een kopie van de groene kaart (verzekering) om bij te hebben of moet dit origineel zijn (heb de nummerplaten tijdelijk laten overzetten van mijn moeder haar auto naar de geïmporteerde)?
          Voor de keuring bedoel je dan ? Op wie zijn naam gaat de auto ingeschreven worden ?

Comment

Op mijn naam, eerst dus wel op mijn moeder haar naam, maar achteraf wordt dat overgezet. De nieuwe, tijdelijke groene kaart verwacht ik van mijn makelaar tevens dinsdag in de brievenbus, maar de ingescande versie heb ik reeds op mail, vandaar mijn vraag dus.

Comment

Er gaat niemand naar een verzekeringsbewijs vragen. Neem wel het inschrijvingsbewijs van je moeder haar auto mee want daar gaat wel naar gevraagd worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                Er gaat niemand naar een verzekeringsbewijs vragen. Neem wel het inschrijvingsbewijs van je moeder haar auto mee want daar gaat wel naar gevraagd worden.
                Lees net even van wel: http://www.wegcode.be/actueel/2013-c...nische-keuring

PS: Wat doet het inschrijvingsbewijs van mijn moeder haar auto er toe?

EDIT: nevermind, gaat over een Belgisch inschrijvingsbewijs (artikel wegcode)

Comment

Klopt, voor een periodieke keuring ... maar niet bij een 2e handskeuring: http://www.sbat.be/pages/faqak.html#45

Je gaat hem aanbieden met de plaat van je moeder haar auto, dan zal er ook naar het bijhorend inschrijvingsbewijs gevraagd worden.

Comment

Working...
                  X