Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands Mazda MX-5... aanrader?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tweedehands Mazda MX-5... aanrader?

Ik ben op zoek naar een eerste wagen, liefst iets tweedehands om de prijs wat te drukken. Wil ook niet meteen een nieuwe wagen kopen als eerste wagen.

Het oog wil natuurlijk ook wat en daarom was ik op zoek naar iets sportiefs. Niet te zot, want heel wat sportieve wagens zijn niet meer betaalbaar qua verkeersbelasting.

Uiteindelijk kwam ik de Mazda MX-5 tegen. Een cabrio die qua design meteen in de smaak viel. Ook de prijs viel best mee. Rond de €10K voor een model uit '06 - '08. Dit specifiek model heb ik momenteel op het oog: http://www.mazda-vandenbroeck.be/twe...id=9526&page=2

Niet te veel kilometers gereden, lijkt nog in prima staat en wordt verkocht door een officiële Mazda dealer.

Nu is mijn vraag alleen, is deze auto aan te raden? Is toch al een goeie 10 jaar oud. Ook het feit dat een cabrio als dit een zacht dak heeft, dat geeft me enkele zorgen. Gaat dat makkelijk kapot? Zal dat lekken na een tijd? Kennis van mij met een gelijkaardig model zegt dat hij daar geen probleem mee heeft, anderen zeggen dan weer van wel...

Het weer in België is nu niet echt van de zonnige kant, toch niet buiten de zomer... dus dat dak zal meestal dicht moeten. Ook vroeg ik me af of mijn lengte geen probleem zou zijn, ik ben zelf 1,92m.

Tenslotte vroeg ik me af of zo'n auto een goede keuze is voor een eerste wagen. Ik heb momenteel mijn voorlopig rijbewijs maar deze auto lijkt me best wel oké. Sportief maar niet te snel en ook vrij betrouwbaar.

Wou gewoon even de mening hier horen.

Met 1,92m gaat ge helaas niet in die auto passen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Met 1,92m gaat ge helaas niet in die auto passen.
      Ik ben 1m93 en kan perfect met zo ene rijden.
      De nieuwe is een ander verhaal..

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Ik ben 1m93 en kan perfect met zo ene rijden.
        De nieuwe is een ander verhaal..

Dus dat model van die dealer (2006) is geen probleem, maar 2016 model wel?

Comment

Klopt, een NC model is haalbaar. Een ND is onmogelijk

Comment

Klopt, een NC model is haalbaar. Een ND is onmogelijk

Ook niet helemaal waar hangt ook een beetje van je lichaamsbouw af. Maar zal in een NC idd wel sneller lukken als een ND

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
            RIP Den borre!

Comment

Met of zonder aftermarket aanpassingen? Grote chauffeurs vervangen de zetel soms door iets lager, en als het echt moet kunnen de rails worden weggehaald en de stoel meteen op de bodem vastgezet.

Eerste auto en meteen RWD eh?
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                Met of zonder aftermarket aanpassingen? Grote chauffeurs vervangen de zetel soms door iets lager, en als het echt moet kunnen de rails worden weggehaald en de stoel meteen op de bodem vastgezet.

Ik weet dat de Mazda RWD is, maar tijdens het alledaags rijden zou dat geen groot verschil mogen geven, nee? Bij mijn weten moet je er alleen mee oppassen wanneer het hard regent.

Comment

Rwd is nooit een probleem bij normaal rijgedrag, niet planken bij glad idd.

Comment

Hm, min of meer. Maar toch twee opmerkingen.
                    - Niet zuinig zijn op banden: goeie kwaliteit pakken en op tijd vervangen. Ik zou de dotcode checken op de banden om te zien of ze niet te oud zijn. En altijd bandenspanning in de gaten houden.
                    - Ik ben nooit op mijn gemak geweest met het idee dat als ge het altijd maar zachtjes aandoet, alles wel goedkomt zonder enig rijgevoel. Beter een gevoel opbouwen over hoeveel overschot ge vooraan en achteraan hebt. Soms veel minder dan gedacht. Bij licht onderstuur reageert een mens intuitief correct door gas te lossen, maar bij licht overstuur worden al gemakkelijker fouten gemaakt.

En het verschil tussen nat en droog is meestal veel groter dan tussen hard regenen en net geregend hebben.
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

Hm, min of meer. Maar toch twee opmerkingen.
                      - Niet zuinig zijn op banden: goeie kwaliteit pakken en op tijd vervangen. Ik zou de dotcode checken op de banden om te zien of ze niet te oud zijn. En altijd bandenspanning in de gaten houden.
                      - Ik ben nooit op mijn gemak geweest met het idee dat als ge het altijd maar zachtjes aandoet, alles wel goedkomt zonder enig rijgevoel. Beter een gevoel opbouwen over hoeveel overschot ge vooraan en achteraan hebt. Soms veel minder dan gedacht. Bij licht onderstuur reageert een mens intuitief correct door gas te lossen, maar bij licht overstuur worden al gemakkelijker fouten gemaakt.

En het verschil tussen nat en droog is meestal veel groter dan tussen hard regenen en net geregend hebben.
                      Zeer belangrijk! Ik heb mij toch ook al es goed mispakt op een natte, oneffen straat waarbij ik iets te veel gas gaf bij een kruispunt linksaf te slaan. In de eerste weken na aankoop. Stond mooi scheef met mijn mazdake.

Ik had bij aankoop wel naar het profiel, maar niet naar de dot-code gekeken, FOOL. Kijk ik na dat slippertje, achterste banden waren 14 jaar oud, volledig verduurd.

Comment

Amai, ik ben maar 185cm en heb m ooit links laten liggen omdat mijn hoofd half boven de vooruit uit kwam. Weet wel niet meer welk jaar, maar was ergens in de jaren 90.

Comment

zo'n lange swissels in een klein roadster'ke, dat werkt altijd geweldig op m'n lachspieren
                          2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                            zo'n lange swissels in een klein roadster'ke, dat werkt altijd geweldig op m'n lachspieren
                            Pas op, dat filmke van diene korte hele dikke in ne BMW i8 die op het net circuleert is thans ook hilarisch

Voor zo een auto's moogt ge niet te vel afwijken van een normaal lichaam. Dit scheelt van land per land. Die MX5'kes zijn mss gemaakt voor die kleine japannerkes

Comment

Was die van Niko80 hier op het forum, die is standaard qua zetels.

Comment

Er hebben al meerdere mensen boven de 1m90 plaats genomen in men nieuwe ND en die pasten er perfect in. Ik ben zelf 1m80 ongeveer en kan de zetel nog ver naar achter schuiven.

Een MX-5 als eerste auto zou ik nooit doen, als eerste auto waar je wsl de eerste accidentjes gaat zetten zou ik eerder iets goedkoper nemen, 10 000€ gaan uitgeven aan een occasie... Voor de helft van de prijs heb je al iets anders met evenveel km's, als geld geen probleem is, doen! Ik moest het doen met 2000€ als eerste auto en heb daar uiteindelijk ook 4 jaar mee gereden en fun mee beleefd, beetje kosten aan gehad en uiteindelijk overgelaten voor 1250€!

Comment

Geld is niet echt een probleem (toch niet als ik rond de €11.000 - €12.000 blijf) maar ik sta natuurlijk ook open voor nieuwe suggesties. Ik vind de Mazda MX-5 gewoon een mooie wagen, niet te duur en best wel betrouwbaar.

Comment

Zoek een 2.0 160pk Sportline versie, die heeft Recaro zetels en nog belangrijker.. Een sper!
                                    Dikke fun

Comment

Zoek een 2.0 160pk Sportline versie, die heeft Recaro zetels en nog belangrijker.. Een sper!
                                      Dikke fun

Check dit topic eens.

Comment

Dikke fun

Die 126 pk zal wel voldoende zijn zeker voor een eerste wagen en een sper, vertel is in welke situatie dit eigenlijk pas van pas komt?
                                        Last edited by ; 16/08/2016, 20:26.

Comment

Working...
                                        X