Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands Mazda MX-5... aanrader?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    Die 126 pk zal wel voldoende zijn zeker voor een eerste wagen en een sper, vertel is in welke situatie dit eigenlijk pas van pas komt?
    In die situaties waar de mx-5 voor gemaakt is: fun

Met een sper "sturen" je achterwielen mee. Ze duwen je beter de bocht door dan zonder sper.
    Last edited by ; 16/08/2016, 21:41.

Comment

Goh, voor mij is dat 126pk model meer dan genoeg. Als ik inderdaad die Mazda neem en hem echt goed vind, dan kan ik later (binnen x aantal jaar) toch nog altijd een nieuwe kopen?

Voordeel van het 2006/08 model is ook de prijs. Bijna allemaal rond de 10K. Kan ik makkelijk kopen zonder lening, ik scheur er mijn broek dus niet aan. En, voor zover ik zie, zijn ze qua onderhoud en conditie best nog in orde. Ook qua belasting zijn ze niet te duur. Enkel de verzekering zal mss ietsje hoog liggen, maar dat heeft dan vooral met de leeftijd te maken.

Comment

Mijn zoon heeft ook gekeken naar een MX5, maar was zo slim om eerst de verzekering te checken.
        De makelaar kon hem niet garanderen een verzekering te vinden als hij een auto kocht met meer dan 100 pk..
        En eldrs was het verschil tussen 85 en 120 pk echt groot.

Comment

Die 126 pk zal wel voldoende zijn zeker voor een eerste wagen en een sper, vertel is in welke situatie dit eigenlijk pas van pas komt?
          Voor de fun aja, waarom koop je anders zoiets?

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Tweedehands Mazda MX-5... aanrader?

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Voor de fun aja, waarom koop je anders zoiets?

Lukt zonder sper ook wel hoor.
            Ik veronderstel eigenlijk als er geen sper voorzien is dat het dan ook ni echt een verbetering kan zijn voor het rijgedrag, anders zou het er wel opzitten. Bij meer pk's zal deze waarschijnlijk wel zijn nut bewijzen.

Verzekering is belachelijk duur voor jonge bestuurders. Mijn eerste omnium voor een Peugeot 207 1.6 HDI, 90 pk betaalde ik de eerste keer rond de 2700€! En naar het schijnt zijn ze nog duurder geworden ondertussen.
            Als je zeker bent van je rijkunsten zou ik op deze een mini omnium nemen.
            Last edited by ; 17/08/2016, 09:18.

Comment

Ik veronderstel eigenlijk als er geen sper voorzien is dat het dan ook ni echt een verbetering kan zijn voor het rijgedrag, anders zou het er wel opzitten. Bij meer pk's zal deze waarschijnlijk wel zijn nut bewijzen.
              ik begrijp en deel je enthousiasme voor het 1.5-blok, maar wat de sper betreft heb je het toch mis. Een achterwielaandrijver zonder mechanische sper stuurt gewoon minder lekker, en dat heeft niets met het vermogen te maken. Dat het hier niet op de 1.5 te krijgen is, is vermoedelijk om commerciële redenen. Door het enkel op de duurdere 2.0 aan te bieden, wordt die aantrekkelijker gemaakt. En fabrikanten verkopen nu eenmaal liever de duurdere exemplaren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                ik begrijp en deel je enthousiasme voor het 1.5-blok, maar wat de sper betreft heb je het toch mis. Een achterwielaandrijver zonder mechanische sper stuurt gewoon minder lekker, en dat heeft niets met het vermogen te maken. Dat het hier niet op de 1.5 te krijgen is, is vermoedelijk om commerciële redenen. Door het enkel op de duurdere 2.0 aan te bieden, wordt die aantrekkelijker gemaakt. En fabrikanten verkopen nu eenmaal liever de duurdere exemplaren
                Gewoon raar dat ze het niet standaard op de 1.5 voorzien ook, wat kost zo een sper eigenlijk? Ik denk dat de meerprijs te verwaarlozen is. Maar als je gewoon rijd met de MX-5, zoals de meesten eigenlijk, denk ik niet dat het echt een meerwaarde heeft. Ik kan maar zeggen wat ik denk of lees, want geen ervaring met of zonder sper, het enige da ik weet is als je lang wil driften, je een sper nodig hebt.
                Het gaat hier om een eerste wagen en dan denk ik dat die sper weinig meerwaarde zal geven, die Sportline heeft meteen 160 pk? Wat de taksen, verzekering zeker niet ten goede komt.

Comment

MX-5 heeft lang tamelijk 'ouderwetse' blokken gehad, ik bedoel dan naar vermogen, koppel, en CO-waardes toe.

Het is maar met de ND dat daar gelukkig verandering is in gekomen met de Skyactiv-blokken
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Gewoon raar dat ze het niet standaard op de 1.5 voorzien ook, wat kost zo een sper eigenlijk?
                    Heeft daar weinig met te maken.
                    Het is gewoon een extraatje op de 2.0 en dus een verkoopsargument voor de sportief-rijdende klanten.
                    Je 'dwingt' als het ware de klant naar een duurder model.

Comment

Verzekering is belachelijk duur voor jonge bestuurders. Mijn eerste omnium voor een Peugeot 207 1.6 HDI, 90 pk betaalde ik de eerste keer rond de 2700€! En naar het schijnt zijn ze nog duurder geworden ondertussen.
                      Duidelijk nog niet met een sper gereden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Duidelijk nog niet met een sper gereden.

Nee idd, is mijn eerste achterwiel aangedreven auto, ooit wel is met een Z4 gereden, maar had toen pas mijn rijbewijs. Maar ik ga wsl toch nooit zo hard door de bocht dat ik het verschil zou merken, ik zou heel graag is met iemand van jullie meerijden, want als ik jullie zo hoor spreken moet da nogal wreed zijn! Ik hou me thans ook ni vaak in in de bochtjes, remmen? No way! Tenzij op de motor dan.
                        Heb al vaak gehad dat er zo van die johnny's met hun dikke bakken in mijn gat komen plakken, meer eens de bochten volgen, het onderspit moeten delven en vaak zelf de bocht verkeerd inschatten waardoor ze op het andere rijvak terechtkomen. Dat ze in hun auto liggen ipv zitten en amper de straat zien kan er natuurlijk ook veel mee te maken hebben! Altijd grappig als ik er zo zie rijden, met hun ogen net boven het stuur, hoe die bochten pakken, komisch!

Maar! Ik heb altijd al is willen driften, een sper zou dan idd ideaal geweest zijn, maar wil ook niet direct brokken maken, eerst wennen aan de achterwiel aandrijving! Voor de gewone man is zonder sper eigenlijk beter want met sper ga je net sneller schuiven in de bochten. Ahja wete, ik had ook liever een sper gezien op de 1.5.
                        Last edited by ; 17/08/2016, 17:57.

Comment

Er hebben al meerdere mensen boven de 1m90 plaats genomen in men nieuwe ND en die pasten er perfect in. Ik ben zelf 1m80 ongeveer en kan de zetel nog ver naar achter schuiven.

Een MX-5 als eerste auto zou ik nooit doen, als eerste auto waar je wsl de eerste accidentjes gaat zetten zou ik eerder iets goedkoper nemen, 10 000€ gaan uitgeven aan een occasie... Voor de helft van de prijs heb je al iets anders met evenveel km's, als geld geen probleem is, doen! Ik moest het doen met 2000€ als eerste auto en heb daar uiteindelijk ook 4 jaar mee gereden en fun mee beleefd, beetje kosten aan gehad en uiteindelijk overgelaten voor 1250€!
                          Als ik dat zo lees van Free_ltd zou het meer om de hoofdruimte gaan.
                          Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                            Als ik dat zo lees hierboven zou het meer om de hoofdruimte gaan.
                            Ja maar ook daar hadden ze geen last van, zelf met het dakje dicht hadden ze nog ruimte over tussen hoofd en dakje dan, zaten laag genoeg. Miss verschil lengte benen en bovenlichaam?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Mijn zoon heeft ook gekeken naar een MX5, maar was zo slim om eerst de verzekering te checken.
                              De makelaar kon hem niet garanderen een verzekering te vinden als hij een auto kocht met meer dan 100 pk..
                              En eldrs was het verschil tussen 85 en 120 pk echt groot.
                              Wow, zo duur?! Ik was van plan om mini omnium te nemen, maar nu heb ik toch een beetje schrik dat zelfs dat moeilijk zal worden voor een Mazda MX-5. Ik dacht dat het nog zou meevallen voor "maar" 126pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dawg Bekijk Berichten
                                Wow, zo duur?! Ik was van plan om mini omnium te nemen, maar nu heb ik toch een beetje schrik dat zelfs dat moeilijk zal worden voor een Mazda MX-5. Ik dacht dat het nog zou meevallen voor "maar" 126pk
                                Ik ben verzekerd bij Assurex in Leuven.
                                620eu voor de astra J 110pk en 635eu voor de D22 met 133 pk.
                                De pick-up is wel maar tot 10 000 km, anders was het 80eu meer.
                                Bij belfius, KBC, zelf Ethias was het bijna het dubbele, dus gewoon is gaan horen bij de "kleinere" verzekeraars.

omnium zal je wel een stevige duit kosten, ook al is het maar een mini omnium.

Het is ook niet "maar" 126 pk, dat is al een serieus vermogen voor zo een lichte wagen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
                                  Ik ben verzekerd bij Assurex in Leuven.
                                  620eu voor de astra J 110pk en 635eu voor de D22 met 133 pk.
                                  De pick-up is wel maar tot 10 000 km, anders was het 80eu meer.
                                  Bij belfius, KBC, zelf Ethias was het bijna het dubbele, dus gewoon is gaan horen bij de "kleinere" verzekeraars.

omnium zal je wel een stevige duit kosten, ook al is het maar een mini omnium.

Het is ook niet "maar" 126 pk, dat is al een serieus vermogen voor zo een lichte wagen!
                                  Maar is mini omnium niet de beste keuze voor een eerste wagen? Zolang ik onder of rond de €1500 kan geraken zou ik content zijn.

Comment

Maar is mini omnium niet de beste keuze voor een eerste wagen? Zolang ik onder of rond de €1500 kan geraken zou ik content zijn.
                                    Ga gewoon zelf is langs voor een verzekering en vraag dan meteen voor mini en volledige omnium.
                                    Een mini omnium kan al de helft schelen in prijs. Volledige omnium zou ik enkel nemen bij een nieuwe wagen of een hele dure occasie. Heb altijd een volledige omnium gehad de eerste jaren van een nieuwe wagen, maar uiteindelijk nooit nodig gehad. Accident is natuurlijk snel gebeurd, je moet maar is een schuiver zetten bij winterweer en daar gaan je spaarcenten!

Bonus malus staat bij mij nu op -2.
                                    Voor de Peugeot betaal ik nog 670€ mini omnium.
                                    Voor de Mazda 1090€ voor volledige omnium.
                                    Voor mezelf vind ik het ook nog veel.
                                    Last edited by ; 20/08/2016, 08:13.

Comment

En zou het de moeite zijn om nog een hardtop apart bij te kopen? Kost dat veel? Want dat zou ik persoonlijk nog wel belangrijk vinden.

Comment

En zou het de moeite zijn om nog een hardtop apart bij te kopen? Kost dat veel? Want dat zou ik persoonlijk nog wel belangrijk vinden.
                                        Met een cabrio moet je OPEN rijden.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Nog nooit nodig gehad. Dan koop je beter een coupé, geen cabrio. Destijds met de Saab cabrio bij -25 rondgereden in Finland en was geen enkel probleem.

Comment

Working...
                                          X