Mededeling

Collapse
No announcement yet.

inruilen of toch maar oprijden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Bedankt voor de reacties. Deze info kreeg ik van de garage:

    Een roetfilter die niet meer kan gereinigd woorden is verstopt en dus kapot. De uitlaat is in dit grotendeels geblokkeerd, en de motor kan nog amper vermogen leveren.
    We hebben een groot gat gemaakt in deze filter zodat de uitlaatlucht er terug door kan.
    Maar de roetfilter werkt nu niet meer. Het is de goedkoopste oplossing om te kunnen verder rijden. Het alternatief is de roetfilter direct vervangen. Het zou inderdaad kunnen dat de waardes op de keuring te hoog liggen, maar dat hangt af van de zuiverheid van de verbranding in de motor zelf. En deze hangt voornamelijk af van de injectoren, die door gebruik ook langzaamaan aan kwaliteit inboeten. Voor jonge motoren die weinig gereden hebben acht ik de kans vrij hoog dat de verbranding zuiver genoeg is om de test te passeren,bij oudere ligt dat moeilijker. Dan zal de filter alsnog moeten vervangen worden. Maar het is dus het proberen waard. Normaal als we daar net voor de kontrol een additief aan de brandstof toevoegen dan zou dat moeten lukken zonder te vervangen.

    is dat dan sjoemelen, of ben ik nu heiliger dan de paus??

    Comment


    • #22
      Als je door de keuring geraakt, dan mag je stellen dat het eigenlijk ok is. Het is zowat een grijze zone...
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

      Comment

      Working...
      X