Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd over aankopen kever

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies gevraagd over aankopen kever

Beste,

ik heb al een tijdje men zinnen gezet op een vw kever als hobbywagen. Maar wat kost het om deze in te schrijven & te verzekeren ?

verder met wat zou ik nog moeten rekening houden ?

Mvg, Bram
    Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
    Klikerdeklikhier
    Car name: Octavius Rsus

Inschrijving, verkeersbelasting en verzekering zijn allemaal 'oldtimer'-tarief. Daar moet je je dus geen financiële zorgen over maken.

En de rest: onderdelen zijn volop beschikbaar, van klein tot groot, gebruikt en nieuw, wat niet meer origineel te verkrijgen is, kun je in zeventien replica-versie krijgen.
    Motoren zijn redelijk bulletproof, en als ze dan toch kapotgaan of vastlopen, is het eenvoudig een andere te vinden. Super-eenvoudige techniek ook om aan te werken.

Roest is de grote vijand van de kever: bodemplaat durft wel eens flintstone-allures krijgen. Maar... ook die kan vervangen worden.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

mag ik vragen wat zo de tarieven zijn voor dit ? ^^
      Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
      Klikerdeklikhier

Comment

Verzekering voor mijn Kever was, dacht ik, 105/jaar.
        Taks is het minimum. Geen idee hoeveel dat nu is.
        Inschrijving weet ik ook niet meer.

Bodemplaat is inderdaad een punt, net als de 4-hoeken en de kattenbak.
        Speling op de krukas zeker checken.

Verder wordt er meer rommel verkocht dan goede exemplaren.

Comment

heb deze op het oog: http://kapaza.be/nl/vi/110319994.htm

wat denken jullie ?
          Klikerdeklikhier

Comment

Die is al verprutst.

Wordt verkocht als 1300, en er zou een 1600 in liggen.
            Prijs is véél te hoog, en hou er rekening mee dat je nooit zal terugkrijgen wat je er extra in steekt.

Enkel de eerste kevers (dubbele achterruit) die nog vrijwel origineel zijn, en steeds met perfect vakkenis hersteld zijn hebben waarde. De rest is "money down the drain", en enkel goed voor de wisselstukkenhandelaars.

Comment

het gaat me niet op de waarde. maar om het plezier dat je er met hebt. laat het me zeggen dat het een zondagswagen zou worden.
              Klikerdeklikhier

Comment

Tenzij ze nu vele duurder geworden zijn.... Ik verkocht Kevers voor max 2000 euro. Duurder geraakte ik die totaal niet kwijt. Herinner me ne gele jeans uitvoering. Perfekte staat, niks op aan te merken. 1750 van gekregen...

Comment

Om je een idee te geven...
                  Dit was mijn VW Kever 1302 van 1971. Alles origineel met uitzondering van de ontsteking.
                  84.000km (of 184.000) en wel redelijk wat werk aan. Laswerken aan de hoeken en stuurgewrichten moesten vervangen worden.
                  Daar heb ik ook €4250 voor gekregen van de eerste die kwam kijken, maar ik mocht wel heel gelukkig zijn dat ik dat geld kreeg.
                  Zoveel was hij immers niet waard.
                  Koper was WEL op de hoogte van alle gebreken.

Comment

ik ga een van deze dagen eens daar die gaan kijken. dan ben ik nog niks verplicht hé
                    Klikerdeklikhier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                      Inschrijving, verkeersbelasting en verzekering zijn allemaal 'oldtimer'-tarief. Daar moet je je dus geen financiële zorgen over maken.

En de rest: onderdelen zijn volop beschikbaar, van klein tot groot, gebruikt en nieuw, wat niet meer origineel te verkrijgen is, kun je in zeventien replica-versie krijgen.
                      Motoren zijn redelijk bulletproof, en als ze dan toch kapotgaan of vastlopen, is het eenvoudig een andere te vinden. Super-eenvoudige techniek ook om aan te werken.

Roest is de grote vijand van de kever: bodemplaat durft wel eens flintstone-allures krijgen. Maar... ook die kan vervangen worden.
                      Ook de deuren zijn dikwijls plukkevort onderaan.
                      En bovendien: informeer je goed vooraleer je iets koopt. Je kan 4 motorkappen kopen die er hetzelfde uit zien van ver, maar waarvan slechts 1 past. Idem voor de ruit vooraan, bagetten, enz... allemaal in verschillende uitvoeringen geproduceerd naargelang de ouderdom verschillend. Genoeg vw-vortex-kever-fora te vinden, daar helpen ze je wel.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Kever is absoluut geen pretje om aan te werken. Alles moet uit elkaar als je plaatwerk moet vervangen, ook kleppen stellen van die boxer is een lastige klus, verwarming en ventilatie is ook kak bij een kever.
                        Zuipt ook als een tierelier en comfort en verlichting zijn gewoon slecht
                        Enfin ik wil maar zeggen, bezint eer ge begint
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                          Kever is absoluut geen pretje om aan te werken. Alles moet uit elkaar als je plaatwerk moet vervangen, ook kleppen stellen van die boxer is een lastige klus, verwarming en ventilatie is ook kak bij een kever.
                          Volgens mij heb jij zelf nog geen kever gehad?
                          Met een tientje en een kruis haal je de wagen bijna compleet uit elkaar.
                          Chauffage zijn 2 buizen van de motor naar het interieur.
                          Kleppen zijn idd iets lastiger te stellen, net zoals bougies vervangen.

Maar verder is dat niets moeilijk aan.
                          De motor verwijderen zijn 4 bouten los en een half uur werk.

Zetels en vering waren comfortabel genoeg, tenzij de wagen plat op de grond ligt.
                          Lichten zijn bij de latere op 12v, dus gelijk aan nieuwere wagens.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Die is al verprutst.

Wordt verkocht als 1300, en er zou een 1600 in liggen.
                            Prijs is véél te hoog, en hou er rekening mee dat je nooit zal terugkrijgen wat je er extra in steekt.

Enkel de eerste kevers (dubbele achterruit) die nog vrijwel origineel zijn, en steeds met perfect vakkenis hersteld zijn hebben waarde. De rest is "money down the drain", en enkel goed voor de wisselstukkenhandelaars.
                            Model is 1300 maar motor is 1600cc, is bij de mijne ook zo.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Hier zitten toch figuren ze opt forum...

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

http://www.kapaza.be/nl/volkswagen/v...-111068117.htm (heeft leuke ATS velgen )

deze zien er me ook nog wel leuk uit
                                Klikerdeklikhier

Comment

Denk dat hij bedoelt dat chauffage en ventilatie slecht functioneren, niet dat deze moeilijk om aan te werken zijn. Comfort is iets subjectief, het is maar wat je verwacht in zo'n auto

Comment

Het is een oldtimer, wat verwacht je dan?
                                    Kevers zijn simpel om aan te werken.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Owzekers ik krijg hier precies de wind van voren van de Keverfans

Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                                      Denk dat hij bedoelt dat chauffage en ventilatie slecht functioneren, niet dat deze moeilijk om aan te werken zijn.
                                      Natuurlijk bedoel ik dat, dacht dat dit duidelijk was, precies niet dus. Kever is niet moeilijk in de betekenis van ingewikkeld, wel in de zin van dat het altijd wel iets is...
                                      En ja Ralfke, thuis hebben we er 2 gehad (mijn pa eigenlijk), 1 volledig krokante en 1 met 'enkel' een krokante onderkant dus ik weet heus wel hoe deze in elkaar zitten
                                      Blijf er ook bij dat het comfort bagger is en dat het moteurke veel te veel zuipt (zelfs voor die tijd), dat van die betere lichtopbrengst bij latere modellen wist ik niet

Maar ik ben eigenlijk veel meer een 2CV-man dan een Kever-man, daarom dat ik er niet echt affiniteit mee heb.
                                      Niettemin veel plezier met uw zoektocht tuner111
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Owzekers ik krijg hier precies de wind van voren van de Keverfans

Natuurlijk bedoel ik dat, dacht dat dit duidelijk was, precies niet dus. Kever is niet moeilijk in de betekenis van ingewikkeld, wel in de zin van dat het altijd wel iets is...
                                        En ja Ralfke, thuis hebben we er 2 gehad (mijn pa eigenlijk), 1 volledig krokante en 1 met enkel een krokante bodemplaat dus ik weet heus wel hoe deze in elkaar zitten
                                        Blijf er ook bij dat het comfort bagger is en dat het moteurke veel te veel zuipt (zelfs voor die tijd), dat van die betere lichtopbrengst bij latere modellen wist ik niet

Maar ik ben eigenlijk veel meer een 2CV-man dan een Kever-man, daarom dat ik er niet echt affiniteit mee heb.
                                        Niettemin veel plezier met uw zoektocht tuner111

Ik heb een 2CV en ben meer een Kever-man...

Comment

Working...
                                        X