Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pech met de distributieriem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • pech met de distributieriem

    hallo,
    ik rij nu reeds 3 jaar met een audi tt Cabrio bj2001 180 Pk 5V ,een zalig wagen nooit problemen gehad.net terug van reis,rij ik met de wagen deed die plots na een aantal km niks meer.na het bekijken van het probleem waren de tanden van de riem stuk.na verder onderzoek zagen we dat de kleppen ook stuk waren kosten beraming tussen 1000 en 1500 euro,
    de wagen heeft 194,000 km de riem moest eigenlijk maar vervangen worden binnen de 10,000 km.
    ik vroeg mij eigenlijk af is het interessant om deze te laten maken of verkopen en een andere te kopen.
    Wat zouden jullie doen.

  • #2
    met een kapotte db riem die verkopen? Gaat ge niet veel meer voor krijgen dan. Laat die maken en dan kan je nog zien: bijhouden ofwel verkopen.
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #3
      Probeer op ne sloop aan nen andere culasse te geraken. Die erop met nieuwe joint en iemand die u dat wilt wisselen.

      Comment


      • #4
        Riem is niet enkel qua km stand dat die vervangen moet worden. Zit ook een max jaartijd op.
        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

        Comment


        • #5
          En dat vergeten héél veel mensen.

          Comment


          • #6
            Kan altijd wel iets mis gaan. Hier is twee maanden terug die van een collega van zijn C4GP kapot gegaan en die had op 3 jaar 150000k en zou moeten vervangen worden op 180000km.
            Auto was buiten garantie, maar vermits dit niet zou mogen gebeuren, hebben ze in de auto een vonkelnieuwe motor gestoken. Onze magazijnier ging naar de keuring en voordat hij binnen reed maakte die nieuwe motor veel kabaal en viel stil. 3 dagen erna opnieuw expert van PSA daar en weer een nieuwe motor

            Comment


            • #7
              hoe kom je op die 10 000km? dat zou dus op 204 000km zijn?

              echter als ik zoek naar onderhoudsinterval distributieriem audi TT kom ik 2 waardes tegen.
              pre 2001 had elke 5jaar of 180 000km
              na 2001 had elke 5jaar of 120 000km

              bij een 1.8T 5V quattro met 225pk staat er 180 000km als interval voor de riem.

              auto is 15jaar oud, dus had in principe zijn 3de wissel al moeten hebben nu, ook al zijn de km's niet gehaald. beter preventief vervangen zoiets.
              Last edited by andydv; 31/08/2016, 14:31.

              Comment


              • #8
                Koop een K?t bmw 4 cilinder diesel die hebben een ketting dat onverwoestbaar is .

                Comment


                • #9
                  Ja, kunt ge beter op tijd laten vervangen, toen ik de riem bij mijn vorig auto (Citroën Saxo) liet vervangen was het ook hoog tijd.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • #10
                    Ik zou de wagen laten herstellen bij een audi specialist en dan nog een paar jaren met deze wagen blijven rijden.
                    De wagen zonder de herstelling verkopen gaat zeer weinig opleveren,zelfs na de herstelling is de verkoopswaarde niet bijster veel.

                    Comment


                    • #11
                      sorry om te zeggen maar een beetje je eigen fout hé. Mijn ervaring leert me dat als je correct de schema's van de fabrikant volgt je nooit problemen hebt met d-riemen. Riem is indien correct opgevolgd veel beter dan een ketting gezien heel veel merken daar tegenwoordig mee sukkelen.
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                      Comment


                      • #12
                        Audi parts Veghel heeft wel onderdelen liggen en kan monteren vraag eens prijs.
                        Polo 6n 1.4

                        Comment


                        • #13
                          Bedankt voor de uitleg van iedereen, dus dit wordt herstellen.:-).

                          Comment


                          • #14
                            Hoe zit het dan eigenlijk met de ketting van BMW en Mercedes etc. wanneer vervangt men deze het best? levenslang bestaand niet meer he, rek etc.

                            Comment


                            • #15
                              als je ze begint te horen

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm Bekijk Berichten
                                Hoe zit het dan eigenlijk met de ketting van BMW en Mercedes etc. wanneer vervangt men deze het best? levenslang bestaand niet meer he, rek etc.
                                Mercedes zijn volgens mij geen problemen bekend,best even horen bij een specialist. BMW heb ik vroeger ook nooit echt kettingproblemen geweten maar is bij de huidige (zeker de N47) wel een issue. Best raad vragen aan specialist
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                Comment

                                Working...
                                X