Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De moeite om mijn wagen particulier te verkopen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De moeite om mijn wagen particulier te verkopen?

    Goedemorgen
    Op 1 november word ik 63 en na 45 jaar te hebben gewerkt is het tijd voor wat welverdiende rust en mag er iemand anders mijn plaats innemen. Momenteel rijden wij met een Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro uit 2006 en die heeft momenteel 385 000 kilometer op de teller. Mijn vrouw en ik zijn beiden nog in goede gezondheid, maar we hebben besloten om een wagen te kopen met een wat hogere instap en eerstdaags gaan we langs bij de verder om ons een Volvo XC90 aan te schaffen. 'k Heb al met vanalles gereden Japanners, Duitsers, Franse dus het is nu eens tijd om een Zweed te proberen en de condities van Volvo zijn best aantrekkelijk te noemen en aangezien we twee dagen in de week nog op de kleinkinderen passen is een zee van ruimte nog altijd welkom. Maar ik twijfel er nog altijd aan om mijn Audi particulier te verkopen. De wagen heeft heel wat kilometers op de teller, maar is is in perfecte staat en is altijd onderhouden geweest bij de officiële verdeler. Het is enkel een wagen die redelijk dorstig is, en dat is wel een gekend probleem bij Audi de auto verbruikt redelijk wat olie. Mijn vraag is als ik deze wagen particulier zou verkopen hoeveel zou ik hiervoor nog kunnen vragen? Lederen interieur, mooie 19' velgen, navigatie, Xenon het was indertijd een wagen met veel snufjes al zijn veel van die snufjes nu natuurlijk al standaard geworden. Desondanks het relatief hoge dieselverbruik en af en toe moet er eens olie in, is het nog altijd een zeer aangename wagen om mee te rijden. We hebben er al heel wat mee rondgereisd, in alle weersomstandigheden en de wagen heeft ons nog nooit in de steek gelaten.
    Bedankt alvast.
    Last edited by ; 02/09/2016, 11:47.

  • #2
    vlug eens gekeken op Kapaza
    eentje van 2007 met 330.000km 6200euro
    staan er ook van 10.000euro
    even kijken welke er bij benadering gelijkt op de uwe en een beetje minder vragen
    Z4 M40i

    Comment


    • #3
      Gelet op uw km-stand, denk ik niet dat je iemand vindt (particulier) om aan te verkopen, of je gaat lang mogen wachten.

      In uw geval zou ik gewoon de wagen overlaten aan de garage.
      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

      16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

      Comment


      • #4
        Over welke ordegrootte van olieverbruik hebben we het dan ongeveer?
        Om de hoeveel km moet je hoeveel bijvullen? En is dat altijd al zo geweest of pas recent verergerd?
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
          Gelet op uw km-stand, denk ik niet dat je iemand vindt (particulier) om aan te verkopen, of je gaat lang mogen wachten.

          In uw geval zou ik gewoon de wagen overlaten aan de garage.
          Inderdaad, of ge moet al een particulier vinden die geen schrik heeft van die km-stand, maar dan gaat ge veel geduld mogen hebben.
          'T zal waarschijnlijk garage of export worden (maar die mannen geven belachelijk lage prijzen).

          Comment


          • #6
            Denk dan inderdaad dat dit het beste is om de wagen aan de garage over te laten. Om de 5000 kilometer moet er olie in, terwijl dat vroeger rond de 12 000 was dat ik een indicatie had. We hebben veel met de wagen gereisd Noorwegen, Portugal, Zweden, Spanje, Frankrijk, Zwitserland en noem maar op. Het is een zeer comfortabele en luxueuze wagen waar we nooit problemen mee hebben gehad qua elektronica of vroegtijdige vervanging van bepaalde stukken. Enkel ja het werkelijke verbruik ligt stukken hoger dan wat door Audi wordt opgegeven en de olie consumptie is hoog te noemen. Dat staat in de handleiding dat het normaal is dat er wat olieverbruik is, maar het is redelijk hoog. Het is natuurlijk duur speelgoed om te onderhouden, maar dat weet je als je een Audi koopt.

            Comment


            • #7
              'k Heb een beetje een dubbel gevoel van tevredenheid bij het merk. Rijplezier, luxe/comfort, veiligheid, baanvastheid super tevreden. Natuurlijk zéér dorstig zowel qua diesel en olie . Al heeft de wagen ons nog nooit in de steek gelaten. In barre temperaturen gereden, maar ook toen het snikheet was. Misschien moet je dat er bijnemen zeker bij Audi . Voor de Audi hadden we een BMW E39 530 D, eveneneens een fantastische wagen, maar bij slecht weer moest je toch serieus opletten al is dat natuurlijk altijd zo, maar afijn in vergelijking met de BMW was het rijgevoel wel direct al is het onmogelijk om achterwielaandrijving te vergelijking met vierwielaandrijving.
              Last edited by ; 02/09/2016, 12:41. Reden: aanvulling.

              Comment


              • #8
                zijn nogthans DE autos die het beste zijn om op te kopen. goed onderhouden, oudere mensen, auto heeft zichzelf bewezen... ik ben absoluut favoriet voor hoge km autos!!
                alleen een 3.0 is veel te zwaar in taxen nu, en al zeker met die vergroende fiscaliteit die ze hebben ingevoerd in belgie.

                1L olie per 1000km is nog steeds normaal en acceptabel voor een autoconstructeur...
                als jij er om de 5000km moet bijvullen, zal het niet veel meer dan 1liter zijn (of je zou telkens volledig droog moeten rijden en dan zal het verbruik nog feller stijgen).
                1liter elke 5000km vind ik nog niet eens sterk overdreven dan.

                mijn pickup destijds verbruikte ook veel olie en daar had de vorige eigenaar niet de moeite van gedaan om het te vermelden. ben er vanzelf achter gekomen toen de auto ferm inhield. die verbruikte 1liter per 300km. na 1500km zat er geen drup olie meer in (toen merkte ik het wel wanneer die niet harder meer ging dan 80km/h volgas). heb er toch ook nog 9jaar mee rondgetoerd

                Comment


                • #9
                  Als ik mij nu terug een 3-liter wagen aanschaf scheelt is de BIV toch direct bijna 500 euro meer en de jaarlijkse verkeersbelasting is ook bijna 500 euro meer. Niet dat ik dat zo belangrijk vind, maar het scheelt toch na x aantal jaar enkele duizenden euro's. Indertijd heb ik onze E39 ook particulier verkocht en die man was heel tevreden over de wagen. Een wagen die volledig ongeval vrij is, altijd netjes onderhouden bij de officiële verdeler echt perfect onderhouden voor velen is dat toch een pluspunt bij de aankoop. Je moet natuurlijk als koper rekening houden dat het onderhoud van zo'n wagen zeer duur is.

                  Comment


                  • #10
                    je kan proberen om een koper te zoeken in Nederland, daar wordt de verkeersbelasting op het gewicht berekend( een 2.0 en een 3.0 maakt weinig verschil) en zijn ze niet vies van hoge KM standen, je auto is ook 'oud' genoeg om zo goed als geen BPM naheffing te hebben
                    ook eens kijken naar de prijzen in NL voor de XC90, kan zijn dat de nettoprijs(BPM valt weg bij Export) dat een auto daar kopen veel goedkoper is dan hier(ik heb de berekening gedaan voor een V60 Polestar en dan is er een verschil van 11.000€ in aankoop)
                    mijn autootjes:

                    Volvo V60 D3 R-Design 2021
                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                    Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                    Comment


                    • #11
                      en ook bij verschillende Volvo garages langsgaan om uw auto te laten schatten, je zal verschieten welke verschillen er in overnameprijs zijn van uw oude auto.... Kortingen op nieuw da's allemaal relatief 't zelfde, overnameprijzen, daar worden de deals gemaakt of gekraakt...

                      Comment


                      • #12
                        Indien u rond de 6000 euro krijgt als inruil bij een garage zou ik de wagen onmiddelijk laten gaan.
                        Dikke motorisatie en enorm wat kilometers is in Belgie onverkoopbaar.
                        De dikste overnameprijs gaat u bij een AUDI dealer krijgen denk ik wel.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                          en ook bij verschillende Volvo garages langsgaan om uw auto te laten schatten, je zal verschieten welke verschillen er in overnameprijs zijn van uw oude auto.... Kortingen op nieuw da's allemaal relatief 't zelfde, overnameprijzen, daar worden de deals gemaakt of gekraakt...
                          Op zich een goede tip, alleen zijn alle Volvo-garages in de buurt van de TS allemaal van dezelfde groep, dus veel verschil zal het niet maken
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door luc1956 Bekijk Berichten
                            De dikste overnameprijs gaat u bij een AUDI dealer krijgen denk ik wel.
                            Dit zou nog wel eens vies kunnen tegenvallen, imho
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

                            Comment


                            • #15
                              Klopt, alle Volvo garages zijn van dezelfde groep. Wat vroeger het geval niet was eigenlijk. Qua kortingen is het eigenlijk hetzelfde. Dat klopt, uit nieuwsgierigheid eens een prijs besproken voor een Q7 en zoveel korting incl overname geven ze niet. Redelijk teleurgesteld. Ik had meer verwacht aangezien VAG de laatste tijd toch niet zo positief in het nieuws is gekomen. Ik ben pas tevreden met een mooie financiële korting + een mooi optiepak.

                              Comment


                              • #16
                                Ik zou het volgende proberen. Maximale kortingen halen uit de aankoop van de XC90. Eenmaal dat in orde is pas spreken over de Audi. Anders riskeer je minder korting op de XC90 te krijgen en daardoor een iets hogere overnamepremie op de Audi. Dealers spelen daar nogal graag mee. Spreek met de dealer af dat je zelf de kans krijgt om de auto privé te verkopen en als het niet lukt dat je hem overlaat aan de garage. Meestal maakt men daar geen probleem van. Ik zou ook de auto te koop zetten op marktplaats zoals Philken voorgesteld heeft.
                                The shark is BACK! BMW 635csi

                                BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017


                                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                Comment


                                • #17
                                  Over korting zeer tevreden bij Volvo. Deze middag bespreek ik het met de dealer. Heeft bijna elke VW/Audi diesel nu tegenwoordig Adblue nodig?

                                  Comment

                                  Working...
                                  X