Oorspronkelijk geplaatst door Haddock
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ruime hybride wagen
Collapse
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenJe betaalt je wel blauw aan taksen met die 3.5 V6 in België
ook niet interessant in VAA wegens hoge catalogusprijs en hoge CO2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk BerichtenDat een Prius niet mooi is klopt ,maar een Auris Touring Sports Hybrid is een heel mooie ruime betrouwbare auto.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
RAV4 hybrid? Ook wel best ruim.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
De vraag die ik mij eens stelde, gaat een Hybrid niet langer mee ipv wat sommige denken?
Afhankelijk van het type auto, maar voor de korte afstanden kan je soms puur elektrisch rijden... de verbrandingsmotor hoeft niet eens op te starten en is er bijgevolg geen slijtage aan de motor.
Bij verbrandingsmotoren zie je dat randapparatuur toch bedrijfskritische dingen zijn, niet zozeer het blok zelf, hoe minder die zaken moeten werken hoe beter zou ik denken?
Comment
-
Wat ik me afvraag is tot hoever je geraakt op electriciteit voor de motor moet inschakelen om bij te laden, of tot welke snelheid je zuiver in EV modus kan rijden...
ik hoorde altijd dat een prius maar tot 20-30 per uur electrisch kon rijden, en daarboven sprong de motor altijd bij. Hoevaak rij je nog 20? ik denk enkel op mijn oprit nog2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenRAV4 hybrid? Ook wel best ruim.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenWat ik me afvraag is tot hoever je geraakt op electriciteit voor de motor moet inschakelen om bij te laden, of tot welke snelheid je zuiver in EV modus kan rijden...
ik hoorde altijd dat een prius maar tot 20-30 per uur electrisch kon rijden, en daarboven sprong de motor altijd bij. Hoevaak rij je nog 20? ik denk enkel op mijn oprit nog
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichtenik begrijp de keuze van Toyota voor de zwaardere benzinemotoren niet goed. 2,5l voor de RAV4 Hybrid, 1,8 voor de Prius. En dan toch maar zo'n relatief laag vermogen.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten50-60 is dat tegenwoordig hoor. Ben met een Yaris hybrid de hele stad elektrisch doorgereden.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenda's al aanvaardbaar.. en hoeveel range heb je dan zo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenWat ik me afvraag is tot hoever je geraakt op electriciteit voor de motor moet inschakelen om bij te laden, of tot welke snelheid je zuiver in EV modus kan rijden...
ik hoorde altijd dat een prius maar tot 20-30 per uur electrisch kon rijden, en daarboven sprong de motor altijd bij. Hoevaak rij je nog 20? ik denk enkel op mijn oprit nog
Bijv. als het koud is zal die sowieso op benzine starten, zelfs al is het batterijpack volgeladen.
Systeem bepaalt zelf wat het efficiëntst is. Bijv. als je uitbolt zie je vanaf 70 km/u al dat enkel de batterij actief is (EV Mode).
Je kunt die EV Mode ook 'forceren' met een aparte knop (feitelijk een gimmick), dan rij je tot de batterij leeg is en het systeem automatisch op de motor overschakelt.
Met een fluwelen voet kun je zo tot 45 km/u in EV-modus rijden. Ik kan zo naar de sporthal geraken en dat is 2,2 kilometer van thuis maar dan heeft de batterij maar 3 streepjes meer. Ik schat dat je tot 3 km geraakt als je er echt om doet.
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichtenik begrijp de keuze van Toyota voor de zwaardere benzinemotoren niet goed. 2,5l voor de RAV4 Hybrid, 1,8 voor de Prius. En dan toch maar zo'n relatief laag vermogen.
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten4cilindertje hé, wss het blok van de Hilux dat ze nog liggen haddenLast edited by Rennfox; 07/09/2016, 15:49.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDe vraag die ik mij eens stelde, gaat een Hybrid niet langer mee ipv wat sommige denken?
Afhankelijk van het type auto, maar voor de korte afstanden kan je soms puur elektrisch rijden... de verbrandingsmotor hoeft niet eens op te starten en is er bijgevolg geen slijtage aan de motor.
Bij verbrandingsmotoren zie je dat randapparatuur toch bedrijfskritische dingen zijn, niet zozeer het blok zelf, hoe minder die zaken moeten werken hoe beter zou ik denken?
Die NiMH batterijen gaan bijna nooit kapot. Lexus geeft 10 jaar garantie. Er zijn intussen ook al Priussen van de eerste generatie met extreem hoge kilometerstanden. Als er al eens een probleem is, dan is het met de omvormers (inverters).
Li-Ion valt nog af te wachten of die ook zo betrouwbaar gaan zijn.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenda's al aanvaardbaar.. en hoeveel range heb je dan zo?
Comment
-
Intexor, ik had hier al gepost maar zie nu pas dat jij dit topic geopend hebt.
Is diesel niet beter af voor u vrouw? En komt hij terug op buitenlandse nummerplaten zoals nu?
Want in feite maakt zij toch lange afstanden over autostrade, dan denk ik eerder dat je best bij diesel blijft of diesel/hybride als je her perse wilt.
Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenPuur elektrisch, je mag dat niet zo strikt zien bij een hybrid.
Bijv. als het koud is zal die sowieso op benzine starten, zelfs al is het batterijpack volgeladen.
Systeem bepaalt zelf wat het efficiëntst is. Bijv. als je uitbolt zie je vanaf 70 km/u al dat enkel de batterij actief is (EV Mode).
Je kunt die EV Mode ook 'forceren' met een aparte knop (feitelijk een gimmick), dan rij je tot de batterij leeg is en het systeem automatisch op de motor overschakelt.
Met een fluwelen voet kun je zo tot 45 km/u in EV-modus rijden. Ik kan zo naar de sporthal geraken en dat is 2,2 kilometer van thuis maar dan heeft de batterij maar 3 streepjes meer. Ik schat dat je tot 3 km geraakt als je er echt om doet.
Atkinson-cyclus
2.5 uit de IS en de NX is de 2AR uit de Camry
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenIk zou niet weten waarom die minder lang zouden meegaan.
Die NiMH batterijen gaan bijna nooit kapot. Lexus geeft 10 jaar garantie. Er zijn intussen ook al Priussen van de eerste generatie met extreem hoge kilometerstanden. Als er al eens een probleem is, dan is het met de omvormers (inverters).
Li-Ion valt nog af te wachten of die ook zo betrouwbaar gaan zijn.
Onlangs kwam ik 'n Prius tegen die elektrisch probeerde te rijden doorheen een dorpskern en ik moest zelfs op de koersfiets mij nog inhouden voor meneer.
Dat is niet dat ik zo uitzonderlijk snel reed, maar met Toyota's wordt bijna altijd rustig gereden en dan zal de betrouwbaarheid ook wel navenant zijn denk ik dan, of het verrast me alleszins niet.
Dit effe compleet ter zijde.
Maar nu je 't zegt, Toyota/Lexus, ik hoor en lees daar eigenlijk geen klachten over... in tegenstelling tot de eerste hybrids van het VAG concern.
Comment
-
Toyota/Lexus is eerst en vooral een Japanse fabrikant. Dat betekent dat deze alles zal in zetten op technologie die geaprecieerd wordt in het thuisland en in de VS. En dat is hybride. Daar is heel wat geld en moeite in gepompt en ik zou zeggen dat het gewoon de beste hybrids zijn die er bestaan. Er komt gewoon nooit wat fout aan. Spijtig genoeg leven wij hier nog in een te erg verdieselt land en dat is nu iets waar Toyota echt lak aan heeft. D4D's zijn waardeloos tov de hybrides op betrouwbaarheidsgebiedBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
Comment