Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruime hybride wagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
    Je betaalt je wel blauw aan taksen met die 3.5 V6 in België

    ook niet interessant in VAA wegens hoge catalogusprijs en hoge CO2
    Ook als plug in ?

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Ook als plug in ?
      Dat is geen plug in .

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
        Je betaalt je wel blauw aan taksen met die 3.5 V6 in België

        ook niet interessant in VAA wegens hoge catalogusprijs en hoge CO2
        SSSSSSttttt dat zijn zorgen voor achteraf.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
          Dat een Prius niet mooi is klopt ,maar een Auris Touring Sports Hybrid is een heel mooie ruime betrouwbare auto.
          vind de nieuwe Prius ook wel geslaagd. Het is een auto met een persoonlijkheid. Toyota is super goed bezig. Ze hebben echt nu ingezien om te doen waar ze in uitblinken. Hybrides,Benzines,en andere nieuwe technologieën en diesel eindelijk links te laten liggen. D4D was hun grootste en enige misser misschien
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

          Comment


          • #25
            RAV4 hybrid? Ook wel best ruim.
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

            Comment


            • #26
              De vraag die ik mij eens stelde, gaat een Hybrid niet langer mee ipv wat sommige denken?

              Afhankelijk van het type auto, maar voor de korte afstanden kan je soms puur elektrisch rijden... de verbrandingsmotor hoeft niet eens op te starten en is er bijgevolg geen slijtage aan de motor.
              Bij verbrandingsmotoren zie je dat randapparatuur toch bedrijfskritische dingen zijn, niet zozeer het blok zelf, hoe minder die zaken moeten werken hoe beter zou ik denken?

              Comment


              • #27
                Wat ik me afvraag is tot hoever je geraakt op electriciteit voor de motor moet inschakelen om bij te laden, of tot welke snelheid je zuiver in EV modus kan rijden...

                ik hoorde altijd dat een prius maar tot 20-30 per uur electrisch kon rijden, en daarboven sprong de motor altijd bij. Hoevaak rij je nog 20? ik denk enkel op mijn oprit nog
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                  RAV4 hybrid? Ook wel best ruim.
                  ik begrijp de keuze van Toyota voor de zwaardere benzinemotoren niet goed. 2,5l voor de RAV4 Hybrid, 1,8 voor de Prius. En dan toch maar zo'n relatief laag vermogen.
                  autofans.be

                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                    Wat ik me afvraag is tot hoever je geraakt op electriciteit voor de motor moet inschakelen om bij te laden, of tot welke snelheid je zuiver in EV modus kan rijden...

                    ik hoorde altijd dat een prius maar tot 20-30 per uur electrisch kon rijden, en daarboven sprong de motor altijd bij. Hoevaak rij je nog 20? ik denk enkel op mijn oprit nog
                    50-60 is dat tegenwoordig hoor. Ben met een Yaris hybrid de hele stad elektrisch doorgereden.
                    autofans.be

                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                      ik begrijp de keuze van Toyota voor de zwaardere benzinemotoren niet goed. 2,5l voor de RAV4 Hybrid, 1,8 voor de Prius. En dan toch maar zo'n relatief laag vermogen.
                      4cilindertje hé, wss het blok van de Hilux dat ze nog liggen hadden
                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                        50-60 is dat tegenwoordig hoor. Ben met een Yaris hybrid de hele stad elektrisch doorgereden.
                        da's al aanvaardbaar.. en hoeveel range heb je dan zo?
                        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                          da's al aanvaardbaar.. en hoeveel range heb je dan zo?
                          dat weet ik niet meer en vind ik niet direct terug. Test is intussen al 4j geleden.
                          autofans.be

                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                            Wat ik me afvraag is tot hoever je geraakt op electriciteit voor de motor moet inschakelen om bij te laden, of tot welke snelheid je zuiver in EV modus kan rijden...

                            ik hoorde altijd dat een prius maar tot 20-30 per uur electrisch kon rijden, en daarboven sprong de motor altijd bij. Hoevaak rij je nog 20? ik denk enkel op mijn oprit nog
                            Puur elektrisch, je mag dat niet zo strikt zien bij een hybrid.
                            Bijv. als het koud is zal die sowieso op benzine starten, zelfs al is het batterijpack volgeladen.
                            Systeem bepaalt zelf wat het efficiëntst is. Bijv. als je uitbolt zie je vanaf 70 km/u al dat enkel de batterij actief is (EV Mode).
                            Je kunt die EV Mode ook 'forceren' met een aparte knop (feitelijk een gimmick), dan rij je tot de batterij leeg is en het systeem automatisch op de motor overschakelt.
                            Met een fluwelen voet kun je zo tot 45 km/u in EV-modus rijden. Ik kan zo naar de sporthal geraken en dat is 2,2 kilometer van thuis maar dan heeft de batterij maar 3 streepjes meer. Ik schat dat je tot 3 km geraakt als je er echt om doet.


                            Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                            ik begrijp de keuze van Toyota voor de zwaardere benzinemotoren niet goed. 2,5l voor de RAV4 Hybrid, 1,8 voor de Prius. En dan toch maar zo'n relatief laag vermogen.
                            Atkinson-cyclus

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                            4cilindertje hé, wss het blok van de Hilux dat ze nog liggen hadden
                            2.5 uit de IS en de NX is de 2AR uit de Camry
                            Last edited by Rennfox; 07/09/2016, 15:49.
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              De vraag die ik mij eens stelde, gaat een Hybrid niet langer mee ipv wat sommige denken?

                              Afhankelijk van het type auto, maar voor de korte afstanden kan je soms puur elektrisch rijden... de verbrandingsmotor hoeft niet eens op te starten en is er bijgevolg geen slijtage aan de motor.
                              Bij verbrandingsmotoren zie je dat randapparatuur toch bedrijfskritische dingen zijn, niet zozeer het blok zelf, hoe minder die zaken moeten werken hoe beter zou ik denken?
                              Ik zou niet weten waarom die minder lang zouden meegaan.
                              Die NiMH batterijen gaan bijna nooit kapot. Lexus geeft 10 jaar garantie. Er zijn intussen ook al Priussen van de eerste generatie met extreem hoge kilometerstanden. Als er al eens een probleem is, dan is het met de omvormers (inverters).
                              Li-Ion valt nog af te wachten of die ook zo betrouwbaar gaan zijn.
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                da's al aanvaardbaar.. en hoeveel range heb je dan zo?
                                120 met de Mitsubishi phev, range is zo'n 40 km effectief (50+ maximum), maar waarschijnlijk niet aan120.

                                Comment


                                • #36
                                  Intexor, ik had hier al gepost maar zie nu pas dat jij dit topic geopend hebt.
                                  Is diesel niet beter af voor u vrouw? En komt hij terug op buitenlandse nummerplaten zoals nu?
                                  Want in feite maakt zij toch lange afstanden over autostrade, dan denk ik eerder dat je best bij diesel blijft of diesel/hybride als je her perse wilt.

                                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                                  Comment


                                  • #37
                                    Bedankt allen.

                                    Heb de benzine hybride afgeschreven en de diesel hybride is belachelijk duur (volvo break meer dan 60k lol, terwijl echt verbruik geen 1,8 maar 4,5 liter bedroeg) .

                                    Dus zal het een pure diesel worden.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Puur elektrisch, je mag dat niet zo strikt zien bij een hybrid.
                                      Bijv. als het koud is zal die sowieso op benzine starten, zelfs al is het batterijpack volgeladen.
                                      Systeem bepaalt zelf wat het efficiëntst is. Bijv. als je uitbolt zie je vanaf 70 km/u al dat enkel de batterij actief is (EV Mode).
                                      Je kunt die EV Mode ook 'forceren' met een aparte knop (feitelijk een gimmick), dan rij je tot de batterij leeg is en het systeem automatisch op de motor overschakelt.
                                      Met een fluwelen voet kun je zo tot 45 km/u in EV-modus rijden. Ik kan zo naar de sporthal geraken en dat is 2,2 kilometer van thuis maar dan heeft de batterij maar 3 streepjes meer. Ik schat dat je tot 3 km geraakt als je er echt om doet.




                                      Atkinson-cyclus



                                      2.5 uit de IS en de NX is de 2AR uit de Camry
                                      rennfox hoeveel verbruikt jouw IS?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                        Ik zou niet weten waarom die minder lang zouden meegaan.
                                        Die NiMH batterijen gaan bijna nooit kapot. Lexus geeft 10 jaar garantie. Er zijn intussen ook al Priussen van de eerste generatie met extreem hoge kilometerstanden. Als er al eens een probleem is, dan is het met de omvormers (inverters).
                                        Li-Ion valt nog af te wachten of die ook zo betrouwbaar gaan zijn.
                                        Ok, Toyota... Ik geloof u hoor, maar betrouwbaarheid statistieken -zeker bij Toyota- neem ik graag met een korreltje.
                                        Onlangs kwam ik 'n Prius tegen die elektrisch probeerde te rijden doorheen een dorpskern en ik moest zelfs op de koersfiets mij nog inhouden voor meneer.
                                        Dat is niet dat ik zo uitzonderlijk snel reed, maar met Toyota's wordt bijna altijd rustig gereden en dan zal de betrouwbaarheid ook wel navenant zijn denk ik dan, of het verrast me alleszins niet.
                                        Dit effe compleet ter zijde.
                                        Maar nu je 't zegt, Toyota/Lexus, ik hoor en lees daar eigenlijk geen klachten over... in tegenstelling tot de eerste hybrids van het VAG concern.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Toyota/Lexus is eerst en vooral een Japanse fabrikant. Dat betekent dat deze alles zal in zetten op technologie die geaprecieerd wordt in het thuisland en in de VS. En dat is hybride. Daar is heel wat geld en moeite in gepompt en ik zou zeggen dat het gewoon de beste hybrids zijn die er bestaan. Er komt gewoon nooit wat fout aan. Spijtig genoeg leven wij hier nog in een te erg verdieselt land en dat is nu iets waar Toyota echt lak aan heeft. D4D's zijn waardeloos tov de hybrides op betrouwbaarheidsgebied
                                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                          Comment

                                          Working...
                                          X