Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruime hybride wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Uiteindelijk ben je wsl beter af met een diesel, goedkoper dan een hybride en de kans dat er iets mis gaat ligt veel kleiner.
    Ik heb zoiets van, ofwel brandstof ofwel volledig elektrisch, maar samen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
      Uiteindelijk ben je wsl beter af met een diesel, goedkoper dan een hybride en de kans dat er iets mis gaat ligt veel kleiner.

ik vertrouw geen enkele "hedendaagse" auto meer zowel diesel als naft als hybride ,al die electronica , biturbo's, sensoren en pc's het kan gewoon geen 5 jaar goed gaan.

Ik heb al genoeg ondervonden dat de verlengde waarborg-meerprijs telkens in mijn voordeel is.

Comment

dat dacht iedereen 15 jaar geleden toen Toyota de prius lanceerde....Ik ook, ik was toen verantwoordelijke voor restwaardebepalingen bij een leasingfirma en was op dat moment ook sceptisch...
        De realiteit heeft echter bewezen dat de hybrides net even betrouwbaar zijn als andere modellen...Ook van mijn huidige weliswaar heel jonge plug-in tot nu toe nog geen enkele "hiccup"...ter vergelijking met een heel aantal andere wagens die ik gehad waar ik wel in t begin een keer naar de garage moest...
        Dus ja vooroordelen....
        Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Ruime hybride wagen

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
          dat dacht iedereen 15 jaar geleden toen Toyota de prius lanceerde....Ik ook, ik was toen verantwoordelijke voor restwaardebepalingen bij een leasingfirma en was op dat moment ook sceptisch...
          De realiteit heeft echter bewezen dat de hybrides net even betrouwbaar zijn als andere modellen...Ook van mijn huidige weliswaar heel jonge plug-in tot nu toe nog geen enkele "hiccup"...ter vergelijking met een heel aantal andere wagens die ik gehad waar ik wel in t begin een keer naar de garage moest...
          Dus ja vooroordelen....
          Vooroordelen idd want heb totaal geen ervaring met hybride. Maar gaat em bij mij ni over betrouwbaarheid, maar gewoon, 2 motoren, je blijft met onderhoud aan de brandstofmotor zitten en gewicht van de auto zal wsl veel hoger liggen. Dan zou ik eerder naar volledig elektrisch gaan. Maar daar blijft het korte rijbereik dan een probleem en de lange laadtijden. Dan hou ik het liever nog bij een brandstof motor.

Comment

Vooroordelen idd want heb totaal geen ervaring met hybride. Maar gaat em bij mij ni over betrouwbaarheid, maar gewoon, 2 motoren, je blijft met onderhoud aan de brandstofmotor zitten en gewicht van de auto zal wsl veel hoger liggen. Dan zou ik eerder naar volledig elektrisch gaan. Maar daar blijft het korte rijbereik dan een probleem en de lange laadtijden. Dan hou ik het liever nog bij een brandstof motor.
            Dat dachten de mensen met hun paard ook, toen ze de automobiel introduceerden....

Comment

Ik was bij mijn zoektocht naar een nieuwe wagen heel erg gecharmeerd door de Mercedes C300h.

Gezien mijn kilometers en rittenprofiel is een benzinehybride niet interessant, terwijl een dieselhybride beide verzoent en fiscaal aantrekkelijk is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                Ze zijn wel traag .
                Je hebt geen of erg weinig snelheidsgevoel, dat klopt.
                Maar traag zou ik niet zeggen, zeker hernemingen niet.
                Zelfs 0-100 kan iets sneller dan opgegeven, zonder TC 8,1 gemeten met Perf. box., niet vergeten kar weegt ook 1,7 ton
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                  Je hebt geen of erg weinig snelheidsgevoel, dat klopt.
                  Maar traag zou ik niet zeggen, zeker hernemingen niet.
                  Zelfs 0-100 kan iets sneller dan opgegeven, zonder TC 8,1 gemeten met Perf. box., niet vergeten kar weegt ook 1,7 ton
                  8.1s vind jij dat snel? Ik vind éérder alles onder de 5s snel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                    Dat is best wel oké.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      8.1s vind jij dat snel? Ik vind éérder alles onder de 5s snel.
                      8 sec is relatief snel
                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

8s is inderdaad vlot. Zo'ne Lexus maakt daar echter geluid bij alsof ie't in 5s aan't doen is en dat was voor mij een groot minpunt indertijd.

Comment

Persoonlijk vind ik 8 seconden ook wel snel voor op de openbare weg. 90% van de wagens laat ge toch achter u dan. Ik heb nu 9.2sec nodig met mijn onnozel dieselke. Ruim voldoende.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                            Inderdaad! de AD 2.0 en AD 2.2 maar ook de ND motoren laat je beter liggen. Alles met een D-riem was nog goed!
                            De 1400d4d is de beste
                            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Working...
                            X