Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands Mazda 6 gekocht... klein vraagje over specifiek model

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tweedehands Mazda 6 gekocht... klein vraagje over specifiek model

Ik heb onlangs een Mazda 6 gekocht, dateert van september 2010.

Een kleine €10.000 voor een diesel met 'slechts' 90000 km en zowel buitenkant als binnenkant die nog in zeer goede staat zijn. Verscheidene opties zoals een lederen interieur, elektrisch bedienbare zetels, parkeer/dodehoek sensoren en zetelverwarming zijn ook aanwezig.

Ik ben vrij content over de aankoop, zeker omdat de wagen er echt wel nog heel mooi uitziet.

De auto is ondertussen wel nog binnen voor onderhoud vooraleer de verkoop volledig is afgerond, heb deze via een garage aangekocht. Ik heb dus nog niet alle papieren.

Omdat ik een simulatie van de verzekering wou doen via verzekeringen.be merkte ik toevallig dat er geen enkel model uit 2010 overeenkomt met de specificaties van mijn mazda 6. Het verschil zit hem wel in inverkeerstelling vs bouwjaar. Ik weet dat de Mazda 6 die ik kocht in september 2010 was ingeschreven, maar het exacte bouwjaar weet ik niet. Ik zag wel dat er in 2008 een model overeenkwam qua kW, kan dat?

Specs:

Mazda 6 2.0d
    Diesel
    103kW
    1998cm³
    5,6l/100km
    147g/km
    1e inschrijving: 09/2010

Qua specificaties komen deze Mazda's alvast volledig overeen met jouw aankoop ... lijkt me dus eerder om een foutje op verzekeringen.be te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
      Qua specificaties komen deze Mazda's alvast volledig overeen met jouw aankoop ... lijkt me dus eerder om een foutje op verzekeringen.be te gaan.
      Dacht ik ook, maar is bij elke verzekeringwebsite hetzelfde. Zat nu bij Ethias te kijken en bij 2010 komt er niets overeen, 2008 wel.

Comment

Als ik me niet vergis heeft de 6 in 2010 een facelift gekregen.
        Vanaf de facelift lopen er op het radiatorrooster ook 'vleugels" vanaf het logo naar de zijkant, ervoor was dit niet.
        Ik dacht dat bij die facelift ook de verkrijgbaarheid van de 2.0 diesel stopte en dat je vanaf dan enkel nog de 2.2 kon krijgen.
        Het kan dus kloppen dat jouw auto uit 2010 komt maar nog net een pré-facelift is.
        KLIK |&| KLAK

Comment

Working...
        X