Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes CLK cabrio met AMG pack - Perte total

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes CLK cabrio met AMG pack - Perte total

Hi allemaal,

Eergisteren is iemand achteraan mijn (stilstaande) wagen ingereden aan vrij hoge snelheid waardoor ik door de klap frontaal tegen een voorligger ben geknald. Gelukkig geen al te zwaar gewonden, maar gisteren wel het slechte nieuws gekregen van de Mercedes garage dat mijn trouwe metalen vriend perte totale is. De expert van de verzekeringen moet dat nog wel bevestigen, maar ik ga ervan uit dat de wagen effectief total loss is.

Ik had er zeker nog graag 1,5 à 2 jaar mee rondgereden, maar helaas zit dat er nu niet meer in. Ben er een beetje het hart van in, omdat het trouwe beestje mij de voorbije 13 jaar altijd veilig en wel van A naar B heeft gebracht. Nooit enig probleem of zelfs maar een deukje of krasje gehad, altijd - zelfs op het maniakale af - erg goed zorg gedragen voor de wagen. Overal waar ik kwam dachten mensen dat ik met een nieuwe wagen reed, hij (is), was dan ook in uitzonderlijk goede staat.

De auto (CLK 240 cabrio) heb ik in 2003 nieuw bij een officiële MB garage aangekocht en is zo goed als full option (2-kleurig lederen zetels met zetelverwarming, command systeem, Bose surround systeem, ingebouwde autotelefoon, cd wisselaar, parkeerhulp, automaat, AMG pack, lichtmetalen AMG velgen, Carlson quad exhaust, ...) De kilometerstand is ongeveer 93.000. Hieronder enkele foto's van de beschadigde wagen.

Ik weet totaal niet waaraan ik mij moet verwachten wat de uitbetaling van de restwaarde door de verzekeringen betreft, daarom had ik hieromtrent graag even jullie ideeën en/of suggesties gehoord. Langs alle kanten hoor ik vertellen dat het bedrag dat je bij een perte totale uitbetaald krijgt bedroevend laag ligt. Op internet vind ik vraagprijzen van gelijkaardige modellen - zonder full option, AMG pack, en dikwijls in veel mindere staat dan mijn wagen is/was - die variëren tussen € 8.500 en € 19.000 (schadevrij wel te verstaan). Volgens wat ik ervan begrepen heb gaan de verzekeringen mij een waardevoorstel doen van hoe de wagen was op 1 minuut voor het ongeval. Klopt dat? Op welk (min of meer) bedrag zou ik nog kunnen rekenen volgens jullie mening?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Grotere afbeeldingen hier:

Last edited by ; 08/09/2016, 17:29.

Zeer jammer. Echter geen idee wat voor prijs de verzekering u gaat geven. Verwacht er niet teveel van.

Comment

Ik kan de afbeeldingen niet bekijken?
      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Heel jammer.
        Je hoort ook altijd de slechtste dingen na zo een ongeval.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
          Ik kan de afbeeldingen niet bekijken?
          Da's vreemd, werken de rechtstreekse links onderaan ook niet? Nog iemand die de foto's niet kan zien?

Comment

Bij mij werken ze perfect.

Comment

Bij mij ook.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Is da al perto? Is er iets vitaal geraakt dan? Ziet er toch nog "doenbaar" uit?
                Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

De voorkant ziet er niet al te best uit helaas. Maar perte total is overdreven.

Comment

Zo een wagen krijg je toch moeilijk verkocht . Ik zou juist blij zijn dat hij opéén is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Zo een wagen krijg je toch moeilijk verkocht . Ik zou juist blij zijn dat hij opéén is.
                      Deze reactie is er zwaar over en ronduit beledigend voor de TS!

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

oei banned

Comment

Hopelijk.

Comment

Dergelijke 'humor' kan de TS nu waarschijnlijk wel missen.

Ontopic: Auto is m.i. nog te herstellen, het lijkt me geen technische total loss, maar een economische: de waarde voorafgaande aan het ongeval zal lager liggen dan de wrakprijs + begrote herstellingskosten.
                            Je kunt opteren om die waarde uitgekeerd te krijgen. Ga echter niet klakkeloos akkoord met het voorstel van de expert: verzamel internet-advertenties van gelijkaardige auto's, documenteer al je opties, sleur je onderhoudshistoriek erbij,... met andere woorden: gebruik alles wat je kan om de meer dan gemiddelde waarde van je auto aan te tonen.
                            Daarna kun je de wagen eventueel laten herstellen met piraat-stukken of met tweedehandse onderdelen.

In veel gevallen krijg je de wagen dan wel hersteld voor het vooropgestelde budget. Het kost wel wat meer moeite.
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

recente onderhoudsfakturen kunnen ook helpen, ook fakturen nieuwe banden etc.

Comment

Bedankt voor jullie constructieve en nuttige reacties mannen, much appreciated.

Economische total loss is best mogelijk, maar wat ik er van begrepen heb zijn er verschillende motoronderdelen beschadigd en is het chassis op cruciale plaatsen zwaar geraakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThaFonz Bekijk Berichten
                                  Op welk (min of meer) bedrag zou ik nog kunnen rekenen volgens jullie mening?
                                  Welk bedrag de verzekering (de expert ... ) er gaat opkleven is niet makkelijk te voorspellen, maar op 1 min voor de impact had hij toch wel een realistische verkoopwaarde van zo'n €9.000 à €12.000.

Comment

±10.000 als je geluk hebt.
                                    Mini omnium is altijd handig krijg je in dit geval de waarde wel uitbetaald die verzekerd is.
                                    Polo 6n 1.4

Comment

Ik had dezelfde mening als A160 maar als het chassis geraakt is, vrees ik ervoor... Ik heb geen goeie ervaringen met experts... Toen ik niet akkoord ging met het eerste bedrag dat ze voorstelden, is het bedrag zelfs nog omlaag gegaan. Hopelijk loopt het voor u nog goed af.
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Pff maak het maar mee hé, op minder dan een minuut is uw auto vernield en dan nog door de stommiteit van een ander..
                                        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                        Current:
                                        1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                        1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                        Ex:
                                        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                        1976 Mercedes-Benz W123 250
                                        1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel