Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes CLK cabrio met AMG pack - Perte total

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Die Nissan is er nog goed vanaf gekomen zo te zien. Succes ermee, ik hoop voor u op het beste.
    2012 Abarth 500 'esseesse'

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
      Pff maak het maar mee hé, op minder dan een minuut is uw auto vernield en dan nog door de stommiteit van een ander..

      Comment


      • #23
        Echt heel heel erg die Volvo, die mens had daar zijn hart en ziel ingestoken 'zoveel is het niet het is alleen dat' zegt die muts dan
        Last edited by ; 09/09/2016, 23:55.

        Comment


        • #24
          lastige zaak, zeer jammer om te horen.
          verzamel bewijsmateriaal, fotos, facturen om de waarde van je auto op te krikken bij de verzekering.
          een basisversie zou ik niet herstellen, maar dit is een ander geval. als er cruciale schade aan het chassis is, is dat niet eenvoudig te herstellen of kost het een pak geld. je kunt tweedehands OEM onderdelen gebruiken, dat zal prima werken en betaalbaar zijn. feit is dat je de auto mooi stond, als je zindelijk wilt zijn zul je dan slijtage of kleurverschillen zien op die onderdelen. zul je niet gelukkig mee zijn.
          als je het wrak verkoopt kan er wel een louche tiep zijn die het opkoopt, goedkoop herstelt en doorverkoopt met een pak winst.

          top gear had zo een M3 gekocht voor 5000 britse pond die de ADAC test volledig vernietigde
          Last edited by Teus; 10/09/2016, 02:43.
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

          Comment


          • #25
            Pfff zonde, een wagen wordt al snel per total verklaard, dit kan volgens mij toch gemaakt worden.
            Mijn vader heeft het ook ooit is voorgehad, zat daar zelf vanachter in en zag er achteraan zelf slechter uit dan die van u en die hebben ze wel hersteld, was wel een zo goed als nieuwe wagen. Tussen de 2 deuren langs de zijkant was het dak zelf geplooid. Na herstelling kon je daar amper nog iets van zien.

            Altijd spijtig da waar je zolang zorg voor gedragen hebt na zo een accident precies niets meer waard is... Waar deze voor de eigenaar onbetaalbaar is geworden door de vele leuker herinneringen. Zou het er ook lastig mee hebben!
            Voor sommigen is een auto net dat ietsje meer dan een gewoon vervoermiddel.

            Comment


            • #26
              gewon herstellen, niet bij een merkgarage maar een carrossier, die gasten kunnen toveren met plaatwerk.

              perte total is gewoon een term voor de verzekering. mijn golf is al 2-3keer perte total geweest (zowel economisch als technisch) en toch rijd dat ding nog altijd rond, trekt aanhangwagens,...
              ik moet wel zeggen dat de laatste patat de boel goed verziekt heeft (snuit staat scheef). als je weet waar te kijken, merk je het wel, maar als je er 30 000km mee rijd, zie je het ook aan de banden. komende maand ga ik de banden nog eens wisselen en nog eens een uitlijning doen.

              in uwe geval zou ik:
              -een goeie waardebepaling van de auto laten uitvoeren, kom maar af dat je die met zorg hebt behandeld, altijd perfect is hersteld en onderhouden, bedoeling was om die te sparen als oldtimer voor je nageslacht....
              -dan laat je een garage 2 prijzen maken VOOR UZELF. ééntje met een herstelling als nieuw (origineel plaatwerk, origineel lakken...), en als 2de een prijs met donor/replica onderdelen.

              als de expert komt, moet je de dure herstelling voorleggen. nu zijn er 2 mogelijkheden,
              de herstelling kost meer dan de waarde van de auto: economisch total loss. verzekering betaald je de waarde van de wagen uit en afgelopen. hierbij kan je dan zelf kiezen om het wrak te behouden. dan betalen ze je het bedrag uit: waarde voertuig voor ongeluk - waarde wrak.
              bv: waarde voor ongeluk 10 000€, herstelling 12 000€ (met donor/replica stukken bv 6500€), wrak 3000€. dan zou je 7000€ krijgen en mag je het wrak houden, of 10 000€ als je het wrak afstaat. je kan dan zelf proberen om met die 7000€ de auto met donor stukken te herstelling.

              de herstelling kost minder dan de waarde van de auto: jij mag herstelling uitvoeren, verzekering zal die betalen.

              wat ik eerder zou doen: de boel goedkoop herstellen en er eens mee rijden, rijd die niet zo goed als ervoor(veel kans als er chassisschade is), gewoon de boel verkopen en de winst in uw zakken steken. zowieso u niet laten afschepen omdat het een 'oude wagen' is.

              mijn golf was 26jaar bij eerste ongeluk, had die 4jaar ervoor gekocht voor 200€. volgens garage ongeveer 1000€ kosten aan, maar door een okkasie deur te steken en te herspuiten zou dat op een 700€ komen. ik heb die 700€ aanvaard, de deur beetje uitgedeukt, scharnieren rechtgeklopt en rijd er zo mee verder. 500€ winst met de auto .
              jaar later knalt er ene op de linkse voorkant toen ik van rechts kwam. 700€ voor gekregen en niet hersteld. al dik 1200€ verdient aan de golf en rijd er al 5jaar mee.

              Comment


              • #27
                jammer ,zou het niet graag meemaken, zo goed voor je auto zorgen en dan dit.

                Raar dat die airbag's niet gewerkt hebben.
                Z4 M40i

                Comment


                • #28
                  Bedankt voor jullie reacties en erg geapprecieerd advies allemaal.

                  Als ik het allemaal op een rijtje zet heb ik dus twee mogelijkheden: (1) ofwel het wrak - al dan niet door een onafhankelijke carrossier en/of met tweedehands OEM onderdelen - laten herstellen of (2) zo goed mogelijk proberen te onderhandelen met de verzekeringsexpert voor een aanvaardbare 'overnameprijs'.

                  Ik denk er dan toch aan om - met een heel heel klein hartje weliswaar - afscheid te moeten nemen van mijn trouwe vriend, hoe bijzonder jammer ik dat ook vind. Ik wil niet het risico lopen om plots voor nog hogere onvoorziene kosten te komen staan, of achteraf met een onveilige en/of half opgelapte wagen te moeten rondrijden met alle mogelijke gevolgproblemen van dien.

                  Als ik jullie reacties volg, begrijp ik dat ik mij 'tevreden' moet stellen met een waarde van ongeveer € 9.000 à € 12.000? Gezien de staat waarin de wagen verkeerde voor het ongeval valt mij dit ongelofelijk tegen (los van de emotionele waarde, maar dat doet hier niet ter zake natuurlijk) ... ik had eerder gehoopt op toch minstens € 15.000, maar ja, dat zal wel ijdele hoop zijn vrees ik

                  Comment


                  • #29
                    Mijn 5 werd ook perte total verklaard omdat het bedrag van de herstellingen te hoog lag. Uiteindelijk heb ik beslist om de auto met occassiestukken te laten maken. Die auto heeft nooit nog deftig gereden en het vertrouwen was compleet weg. Laat vooral niet merken aan de expert dat je met occassiestukken zal werken of je krijgt nog minder geld uitbetaalt. Als ik terug voor de keuze stond, zou ik hem niet meer laten maken.
                    The shark is BACK! BMW 635csi

                    BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017


                    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                    Comment


                    • #30
                      yup, enorm courant dat wagens na een zwaar accident niet meer goed rijden.
                      ik heb geen glazen bol, maar als je auto in prachtstaat was, dan denk ik dat je nooit tevreden zult zijn na herstelling.
                      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                      Comment


                      • #31
                        Ik heb heel veel jaren een carrosseriebedrijf gehad van vele merken en ik kan U maar 1 ding aanraden.
                        Laat de auto eens op mallen zetten om te kijken of het chassis daadwerkelijk ergens krom is.
                        Is die krom of redelijk buiten de toleranties vergeet de herstelling dan maar.
                        Probleem is dat het een cabrio is en die zijn vrij stijf en goed verstevigd op vele plaatsen.
                        Dan is het niet evident om die weer recht te zetten.
                        Een koetswerkhersteller die er zo aan gaat beginnen zonder die auto eerst op de mallen te zetten daar moet je ver van weglopen want die kent zijn job niet.
                        Die kan misschien wel goedkoper zijn maar achteraf ga je het U dan 1000 maal beklagen en heeft het ook nog een berg geld gekost.
                        is die eventueel vlot recht te zetten dan werk je best met zoveel mogelijk tweedehands onderdelen.
                        Geen Aftermarkt spul maar gewoon tweedehands OEM Mercedes onderdelen.
                        Dan weet je dat die tenminste al passen want met Aftermarkt is het altijd meten en passen eer dat deftig zit.
                        En dan rijd die achteraf net zoals voorheen als een deftige koetswerkhersteller die maakt.
                        Want ik heb ooit veel ergere gemaakt.
                        Maar cabrio's is altijd wel een verhaal apart.

                        Garfield.
                        Last edited by Garfield; 12/09/2016, 19:28.

                        Comment


                        • #32
                          Hallo Garfield, bedankt voor uw uitgebreide uitleg.

                          Ik heb een voorstel van de expert ontvangen, en na wat onderhandelen zijn we tot een akkoord gekomen. Te laag wat mij betreft, maar liever het geld op mijn rekening dat nog X aantal weken of maanden in onzekerheid te moeten leven en/of het risico lopen om nadien met een niet-correct herstelde of onveilige wagen te moeten rondrijden.

                          Nogmaals bedankt aan iedereen voor jullie behulpzaamheid en erg geapprecieerd advies.

                          Michel

                          Comment


                          • #33
                            Definitief afscheid van de auto?
                            The shark is BACK! BMW 635csi

                            BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017


                            2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                            Comment


                            • #34
                              Jammer...

                              Comment


                              • #35
                                Beemer, als ik mijn emoties zou volgen, zou ik de auto zéker laten herstellen. Maar ik moet een rationele beslissing nemen, dat wil dus helaas zeggen dat ik na 13 jaar definitief afscheid moet nemen van de auto.

                                MercedesW124Fan, inderdaad heel erg jammer, ik had het graag anders gezien. Veel goede herinneringen aan de auto, en het beestje heeft mij de voorbije 13 jaar nooit in de steek gelaten.

                                Comment


                                • #36
                                  Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen . Wat nu? Een gelijkaardige zoeken of iets anders?
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

                                  BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017


                                  2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                  Comment


                                  • #37
                                    Voorlopig een aantal weken/maanden zonder wagen denk ik ... geen zin om geld uit te geven aan een nieuwe of zelfs een tweedehands auto voor een paar maanden. Zodra de E 63 coupé/cabrio uitkomt in de loop van 2017 overweeg ik om die aan te kopen. Momenteel allemaal nog een beetje koffiedik kijken.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Spijtig, maar volgens mij ook de beste keuze.
                                      Kom zeker je E63 eens tonen moest je deze aankopen!
                                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                      Current:
                                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                      Ex:
                                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                      1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                      1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                      Comment


                                      • #39
                                        Hopelijk kom je eruit!
                                        The shark is BACK! BMW 635csi

                                        BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017


                                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                        Comment


                                        • #40
                                          Even ter opvolging voor de geïnteresseerden ...

                                          Alle paperassen met de verzekeringsmaatschappij zijn eindelijk afgehandeld, en de auto is ondertussen ook al opgehaald door een Nederlands bedrijf dat schadewagens opkoopt. Wat ze er verder mee gaan doen weet ik niet.

                                          Hieronder nog een foto van de auto in betere tijden op wintersloffen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X