Hey,
ik overweeg sterk om een 2ehands C4 Grand Picasso aan te kopen voor mijn vrouw. Het vorige model dus.
Die was als benzine te krijgen in 1.8 (125pk), 2.0 (140pk) of later in 1.6THP (140pk) versies.
Nu twijfel ik een beetje over de 1.6THP motor. Is kennelijk dezelfde als in BMW, Mini en daar hoor ik toch wel wat horrorverhalen over.
Is die motor echt zo onbetrouwbaar, of valt het wel mee? We spreken ook over wagens van 6-10j oud, dus ik verwacht dat de grootste probleemgevallen al uitgevallen zijn.
1.8 en 2.0 zijn gewoon simpele benzinemotoren zonder turbo, en daar kan dus ook niet zoveel op kapot gaan. 1.6 heeft turbo dus weeral mogelijk hogere kosten. Voordeel van de 1.6THP is wel dat hij meer koppel heeft en lagere belastingen heeft. (45€ minder dan 1.8, 150€ minder dan 2.0) Vermits de wagen 5j zou moeten meegaan, scheelt dat toch ook weeral.
Mijn vrouw rijdt niet snel of veel, verbruik doet er niet zo heel veel toe. Wel elke dag 40km, enkele malen per week snelweg.
ik overweeg sterk om een 2ehands C4 Grand Picasso aan te kopen voor mijn vrouw. Het vorige model dus.
Die was als benzine te krijgen in 1.8 (125pk), 2.0 (140pk) of later in 1.6THP (140pk) versies.
Nu twijfel ik een beetje over de 1.6THP motor. Is kennelijk dezelfde als in BMW, Mini en daar hoor ik toch wel wat horrorverhalen over.
Is die motor echt zo onbetrouwbaar, of valt het wel mee? We spreken ook over wagens van 6-10j oud, dus ik verwacht dat de grootste probleemgevallen al uitgevallen zijn.
1.8 en 2.0 zijn gewoon simpele benzinemotoren zonder turbo, en daar kan dus ook niet zoveel op kapot gaan. 1.6 heeft turbo dus weeral mogelijk hogere kosten. Voordeel van de 1.6THP is wel dat hij meer koppel heeft en lagere belastingen heeft. (45€ minder dan 1.8, 150€ minder dan 2.0) Vermits de wagen 5j zou moeten meegaan, scheelt dat toch ook weeral.
Mijn vrouw rijdt niet snel of veel, verbruik doet er niet zo heel veel toe. Wel elke dag 40km, enkele malen per week snelweg.
Comment