Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto invoeren vanuit buitenland , met firma voor afhandeling en levering

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto invoeren vanuit buitenland , met firma voor afhandeling en levering

Dag ,

Eerst een korte uitleg.
    Ik heb interesse in een voertuig dat nu in buitenland staat . De afstand is te ver voor het voertuig zelf te gaan halen .
    Nu biedt de verkoper een firma aan , die dus als een soort tussenpersoon fungeert.
    deze firma zorgt voor het transport , afhandeling van betaling , papier en documenten enz . Het voertuig heb heb ik dan 3 a 5 dagen bij mij , om te kunnen inspecteren en evt over te gaan tot definitieve verkoop.
    Ik betaal 25 a 30 procent voorschot en de rest bij def verkoop. Gaat de verkoop niet door , krijg ik geld terug
    Weet niet of ik deze firma hier mag vermelden , die als soort tussen persoon handelt
    Iemand ervaring hiermee of meer info er over heeft ?
    Is zoiets te vertrouwen ? Prijs van wagen is zeer gunstig , vandaar mijn vragen
    groeten

Klinkt nogal als een typische internet-oplichting.

Als je die wagen hier wil krijgen, vraag eens aan Dutry?
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patje1970 Bekijk Berichten
      Dag ,

Eerst een korte uitleg.
      Ik heb interesse in een voertuig dat nu in buitenland staat . De afstand is te ver voor het voertuig zelf te gaan halen .
      Nu biedt de verkoper een firma aan , die dus als een soort tussenpersoon fungeert.
      deze firma zorgt voor het transport , afhandeling van betaling , papier en documenten enz . Het voertuig heb heb ik dan 3 a 5 dagen bij mij , om te kunnen inspecteren en evt over te gaan tot definitieve verkoop.
      Ik betaal 25 a 30 procent voorschot en de rest bij def verkoop. Gaat de verkoop niet door , krijg ik geld terug
      Weet niet of ik deze firma hier mag vermelden , die als soort tussen persoon handelt
      Iemand ervaring hiermee of meer info er over heeft ?
      Is zoiets te vertrouwen ? Prijs van wagen is zeer gunstig , vandaar mijn vragen
      groeten

Te ver om het voertuig zelf te gaan halen?
      Dat versta ik niet ,staat hij in China of zo?
      Voor je iets koopt wil je dat toch eerst zien denk ik. Neem desnoods het vliegtuig, wat maakt dat nu uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
        Klinkt nogal als een typische internet-oplichting.
        dacht ook direct aan. Paar zaken die het duidelijk maken: verkoper brengt de vervoerder aan, 25% voorschot en niet goed geld terug, gunstige prijs, ... 200% oplichting.

Comment

Uitkijken naar iets anders, en zo snel mogelijk zo ver mogelijk weglopen van deze verkoper. En als een wagen te ver staat, laat hem dan voor wat het is. Als iets een koopje is, en je wil het echt, dan is er geen weg te ver....
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

En melden aan eBay (of de andere site waar die te koop staat)
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik was ook aan het twijfelen vandaar mijn vraag
              het bedrijf dat alles regelt is via deze link , hun site www.explog-gmbh.com
              lijkt dit ook verdacht ?

Comment

Is nu niet echt een website die er professioneel uitziet.

Ik zou het niet doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patje1970 Bekijk Berichten
                  Da's echt zo duidelijk dat het dan om oplichting gaat hé
                  Dus de verkoper gaat je voorschot terugstorten indien de wagen niet goed is? En wie gaat dan het transport enz betalen
                  'K zou antwoorden: "Als ge het geld dan toch terug zou storten van het voorschot als de wagen niet goed is, waarom moet ge dan al om te beginnen een voorschot hebben?"
                  Dat mensen hier in zouden trappen...

Comment

Gewoon eens btw nummer vragen van de firma. Meestal kunnen ze geen geven. Had hetzelfde voor met een z8 die ook te mooi leek om waar te zijn. Als je het BTW nummer vraagt verdwijnen ze of draaien ze rond de pot.

Comment

Dag ,

is een praktijk manier van oplichting
                      nadat ik kopie van autodocumenten of zo vroeg , stelde ik teveel eisen . en telkens een uitleg om er onderuit te komen. ook geen tel contact , 2 pogingen.
                      had hem gezegd ,per mail , dat verkoop net doorgaat .
                      geen reactie meer ontvangen
                      bedankt voor jullie mede reacties

Comment

Om wat voor wagen ging het?

Comment

was een bmw e30 model ,oldtimer

Comment

Heb je een link naar de advertentie? Als je naar dergelijke verkoper mailt dat je hem ter plaatse toch komt ophalen, valt het meestal direct stil... Toch zou ik je willen aanraden om nooit een voertuig te kopen dat je niet gezien hebt. Zeker niet met een oude bak.
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                            X