Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies eerste auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Advies eerste auto

Ik ben momenteel 17 jaar oud en kan al redelijk vlot op de baan rijden maar ben nu al een beetje aan het kijken voor een auto te kopen eens als ik 18 ben en mijn praktijk examen gedaan heb.

1. Ik ga zelf een auto kopen.

2. ///

3. Rond de 5000 euro.

4. Liefst een tweedehands wegens beperkt budget.

5. Dit maakt niet zoveel uit.

6. Mijn ouders kunnen hier en daar een beetje helpen maar ik sta vooral zelf in voor alle kosten.

7. 10.000 - 12.000

8. Eerder korte ritten, af en toe lange maar dit zal maar 1-2x in de maand zijn.

9. Normaal gezien niet.

10. Neen, dit hoeft niet.

11. +/- 5 jaar.

12. Dit kan voorvallen maar niet zo vaak.

13. Dit is niet zo zéér belangrijk.

14. Airconditioning.

15.
    - Prestaties: 3
    - Comfort: 3
    - Onderhoudskosten en garantiebeleid: 4
    - Waardebehoud: 3

16. Ik vond een VW Golf 5 wel interessant.

17. De VW Polo vond ik qua model helemaal niet aantrekkelijk, voor de rest sta ik open voor alle soorten merken/modellen.
    Last edited by ; 13/09/2016, 16:17.

Golf 5 is zeker niet slecht als eerste wagen, ziet er nog altijd relatief modern uit.
    Voor 5000 heb je best veel keuze, vraag van enkele auto's op wat ze kosten om te verzekeren voor jou en kijk of er veel verschil op zit.

Ik zou ook kijken naar alfa 147 of 159, bmw e46 3 serie, hou je nog budget over voor de iets hogere verzekering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Super98 Bekijk Berichten
      Golf 5 is zeker niet slecht als eerste wagen, ziet er nog altijd relatief modern uit.
      Voor 5000 heb je best veel keuze, vraag van enkele auto's op wat ze kosten om te verzekeren voor jou en kijk of er veel verschil op zit.

Ik zou ook kijken naar alfa 147 of 159, bmw e46 3 serie, hou je nog budget over voor de iets hogere verzekering.
      Ik zal eens horen bij de verzekeraar van mijn ouders hoeveel het kost op mijn eigen naam. De alfa 159 en bmw e46 3 serie vond ik beide wel interessant. Ik heb mij wel laten vertellen dat een bmw veel kost in onderhoud, is dit ook zo voor de e46 of valt dat mee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vossig Bekijk Berichten
        Ik zal eens horen bij de verzekeraar van mijn ouders hoeveel het kost op mijn eigen naam. De alfa 159 en bmw e46 3 serie vond ik beide wel interessant. Ik heb mij wel laten vertellen dat een bmw veel kost in onderhoud, is dit ook zo voor de e46 of valt dat mee?
        Een BMW voor 5000 euro? Das er dan eentje met +200K km en +10j oud? Zou ik niet doen.

Wil je een betrouwbare auto met een lage onderhoudskost? Koop dan een Japanner met een benzine motor.
        2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Of mijn Mercedes a klasse van 2003 met 119000km

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
            Een BMW voor 5000 euro? Das er dan eentje met +200K km en +10j oud? Zou ik niet doen.

Wil je een betrouwbare auto met een lage onderhoudskost? Koop dan een Japanner met een benzine motor.
            Dacht ik persoonlijk ook wel, zal dan ook wel meer kosten aan onderhoud hebben dan iets anders. Japanners zijn eerlijk gezegd ook wel interessant, hebben ook vrij veel opties. Is een toyota yaris betrouwbaar?

Comment

probeer ofwel een wagen bij een garage te kopen zodat je enige garantie hebt, en houd iets of wat budget over voor onderhoud en eventuele kleine herstellingen die niet in de garantie zitten (bv remblokjes, banden, slijtage gevoelige stukken).

ofwel koop je op de vrije markt van een partikulier, maar dan zou ik max 3000€ uitgeven en de rest bijhouden voor eventuele herstellingen. want herstellingen kunnen snel oplopen

Comment

Met dit profiel lijkt benzine vanzelfsprekend. Je bent jong en je zal blijkbaar grotendeels zelf moeten opdraaien voor de kosten. Om die reden raad ik aan laag te mikken qua motor.
                De verzekeringspremie wordt algauw erg hoog in het geval van een jonge bestuurder. Onderschat dat niet.

Comment

Advies eerste auto

Heb er ene te koop staan. Wel nen diesel, voldoende opties, zo goed als nieuwe banden, nieuwe remblokken achteraan, vooraan ook nog ni zolang. Nog maar net zijn onderhoud gehad, gisteren gekeurd voor verkoop met car-pass. Is nog een diesel zonder brol roetfilter! Ook altijd korte afstanden mee gereden en ongeveer 10000 km per jaar, nooit problemen mee gehad.

Ideaal als eerste wagen, ik moest het vroeger met veel minder doen, had dan ook maar een budget van 2000€, geen geldschieters, werkt ervoor zei mijne pa altijd!

Benzine zou goedkoper zijn, rij nu benzine en waar ik die mindere kosten ga uithalen is nog altijd een vraagteken voor mij. Minder taks ok, onderhoud, wa ist verschil me nen diesel? Maar de tankbeurten bij benzine blijven duurder + minder km's per tankbeurt.
                  Aankoopprijs miss... geen idee.
                  Last edited by ; 14/09/2016, 19:21.

Comment

Eerst eens bij je verzekeraar langs gaan met een paar van je droomauto's en de prijs vragen van een BA met rechtsbijstand.

Mijn 22jarige zoon kreeg te horen dat hij heel moeilijk (lees heel duur) een verzekering zou kunnen krijgen voor een auto die boven de 95pk zat.
                    In elk geval, in jouw geval is de verzekering van een auto een héél belangrijke factor in je budget.

Kan zelfs interessant zijn om een privé leasing te nemen. Bij Directlease is er een aanbod dat start bij 200-250€ per maand waar ALLES in zit buiten de branstof. Zelfs een omnium is inbegrepen.

Je hebt dan een nieuwe kleine auto, en de kans is groot dat dit goedkoper is dan een oude ketel van 5000€.

Kost per jaar: 2400-3000€ (zonder branstof)

Laat me toe even te rekenen voor jou: (alles zonder brandstof)

Golfke van 5000€ aankopen om 4 jaar mee te rijden. : afschrijving: 1000€ per jaar
                    Verzekering 800€ (enkel BA)
                    Taksen en keuring: 250€
                    Onderhoud: 400€ (als er niet te veel mis gaat, kan een pak meer zijn)

Totaal: 2450 € per jaar (als je geen ongeval en dikke herstelling hebt)

Aan jou de keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vossig Bekijk Berichten
                      Is een toyota yaris betrouwbaar?
                      Ja,

Ben ondertussen bezig aan m'n 3e Yaris. Wel met twee van de drie eens moeten langsgaan in de garage op vraag van Toyota. Onderdeel waarmee iets was en vervangen moest worden. Verder enkel onderhoudskosten (en herstellingen, noodzakelijk door toedoen van derden).

Comment

Eerlijk, als je maar 2 keer in de maand rijdt waarom zo'n dure auto kopen dan? Kan me inbeelden dat je een leuke eerste auto wil, maar u blut betalen voor een auto dat meer op de oprit staat is wat dom hé. Om u alvast een inzicht te geven voor verzekering: reken zeker rond de €1000 minimum en dat is wanneer je een auto hebt met niet te veel pk's. Je hebt verder ook je vast rijbewijs niet, dus kan me inbeelden dat er blutsen in uw auto gaan komen (gaat garanti gebeuren als beginnende rijder). Dus koop u iets goedkoops waar het niet al té veel pijn gaat doen bij elk blutske en waar je met een gerust hart in kan oefenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fuerza Bekijk Berichten
                          Eerlijk, als je maar 2 keer in de maand rijdt waarom zo'n dure auto kopen dan?
                          Topicstarter gaat 1 à 2x/maand langere ritten doen. Da's iets anders dan slechts 2x/maand effectief achter het stuur kruipen.

Comment

Working...
                          X