Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schatting auto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Schatting auto

Heya,

Ik ben op zoek naar een schatting van de waarde van mijn wagen, maar heb geen idee hoe je dat best doet.
    Zoek ik hem op in catalogus, vergelijk ik op de markt, op een bepaalde site?
    Ik heb al even rondgekeken, maar de sites die naar voor worden geschoven lijken me niet realistisch.

Het gaat om een Ford Fiesta 1.3 Duratec 8V 51kW (70PS) - 3 Deurs.
    Ik denk bouwjaar 2006
    Ingeschreven in 2007
    122 000 kilometer
    Enkel nog maar blikschade gehad - telkens hersteld

Alvast bedankt voor alle info!

kijk eens wat ze vragen voor een evenwaardige op de verkoopsites

zal ergens tussen de 3 en 4000 zijn
    Z4 M40i

Comment

handelsinkoopwaarde volgens www.dat.de is 1778€.

Comment

Bedankt voor de reacties!

Het probleem met 'gelijkaardig' vinden is dat er best wel wat fiesta modellen zijn, en ik nogal een lage kilometerstand voor zijn ouderdom heb denk ik.

Hoe betrouwbaar/accuraat is een site als dat.de?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vermin Bekijk Berichten

Het probleem met 'gelijkaardig' vinden is dat er best wel wat fiesta modellen zijn, en ik nogal een lage kilometerstand voor zijn ouderdom heb denk ik.

In .de zijn alle auto's goedkoper dan hier.

122.000 is zo geen lage km. stand meer.
          Last edited by camaro 68 rs; 20/09/2016, 11:51.
          Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vermin Bekijk Berichten

Is wel handelsinkoopwaarde, niet waarde particuliere verkoop. Kijk eens op www.mobile.de en geef daar de kenmerken van uw wagen in. Dan zult ge ongeveer weten wat die van u waard is.

Comment

Heb hetzelfde probleem, heb er ook ene te koop staan, hier wordt gezegd datem te duur staat, maar als ik op zoekertjes ga zoeken dan vind je voor dezelfde prijs wagens met heel wat meer km's en veel minder opties.
              Geen idee eigenlijk wat de mensen verlangen van een auto tegenwoordig want die van mij is in zeer goede staat, sportief en je krijgt toch veel auto voor weinig geld. Een nieuwe wagen met dezelfde opties kost toch al snel rond de 20 000€. Smaken verschillen uiteraard.
              Wsl zal ik uiteindelijk toch mijn prijs moeten laten zakken want tot nu toe nog maar weinig reactie.

Ook is gekeken op www.mobile.de en daar vragen ze zelf nog meer!

Comment

je kan ook autoscout.be gebruiken voor de waarde. Vgl de auto daar met andere Fiesta's. Let vooral op bouwjaar, kms, particulier/handelaar, uitvoering...
                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik bied 2k :cool:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                    Heb hetzelfde probleem, heb er ook ene te koop staan, hier wordt gezegd datem te duur staat, maar als ik op zoekertjes ga zoeken dan vind je voor dezelfde prijs wagens met heel wat meer km's en veel minder opties.
                    Geen idee eigenlijk wat de mensen verlangen van een auto tegenwoordig want die van mij is in zeer goede staat, sportief en je krijgt toch veel auto voor weinig geld. Een nieuwe wagen met dezelfde opties kost toch al snel rond de 20 000€. Smaken verschillen uiteraard.
                    Wsl zal ik uiteindelijk toch mijn prijs moeten laten zakken want tot nu toe nog maar weinig reactie.

Ook is gekeken op www.mobile.de en daar vragen ze zelf nog meer!
                    Heeft ook te maken met de vraag op de tweedehands markt. Auto's onder de 10k geraken heel snel verkocht omdat je een breder publiek aanspreekt. Voor 20k zoek je dan eigenlijk "de ideale koper" die de echte waarde van de auto kent en ook bereid is te betalen.

Comment

Vergeet tegelijkertijd ook niet dat op autoscout ook altijd de VRAAGprijs staat. Dit niet persé de prijs waaraan de auto's verkocht worden.

Comment

Autos van 10 jaar oud zijn eigenlijk waardeloos.
                        Als je 3 maand later de koppeling moet vervangen en de distributie, dan ben je makkelijk 1500€ kwijt.
                        Als je een auto van 2000€ koopt, dan wil dat niet hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          Autos van 10 jaar oud zijn eigenlijk waardeloos.
                          Als je 3 maand later de koppeling moet vervangen en de distributie, dan ben je makkelijk 1500€ kwijt.
                          Als je een auto van 2000€ koopt, dan wil dat niet hé.
                          Amai jij schrijft een auto wel heel snel af. Er zijn heus nog wel auto's die meer dan 2000€ waard zijn na 10 jaar. Het jaartal zegt trouwens niets over de staat van de wagen en 1500€ voor een koppeling en distributieriem???

Comment

Amai jij schrijft een auto wel heel snel af. Er zijn heus nog wel auto's die meer dan 2000€ waard zijn na 10 jaar. Het jaartal zegt trouwens niets over de staat van de wagen en 1500€ voor een koppeling en distributieriem???
                            Dat is idd de gemiddelde prijs bij een officiële dealer.
                            Ik verschoot er zelf ook van toen ik hoorde dat een maat van mij €1200 heeft betaald voor zijn koppeling.
                            2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                              Dat is idd de gemiddelde prijs bij een officiële dealer.
                              Ik verschoot er zelf ook van toen ik hoorde dat een maat van mij €1200 heeft betaald voor zijn koppeling.
                              Over welk merk spreken we dan?

Comment

Over welk merk spreken we dan?
                                BMW. Heb hem gezegd dat em te veel heeft betaald. Meer als 6-700 euro zou dat toch niet mogen kosten, tel daarbij de riem en ver van die €1500 ga je toch niet zitten. Maar veel is afhankelijk van merk en garage natuurlijk.
                                Maar soit, we gaan off topic
                                2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Schatting auto

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                  BMW. Heb hem gezegd dat em te veel heeft betaald. Meer als 6-700 euro zou dat toch niet mogen kosten, tel daarbij de riem en ver van die €1500 ga je toch niet zitten. Maar veel is afhankelijk van merk en garage natuurlijk.
                                  Maar soit, we gaan off topic
                                  Zoals je bij BMW voor alles teveel betaalt. Ma idd off topic ma wel interessant om weten, alhoewel ik de exacte prijs wel is zou willen weten voor een Peugeot 207. Voor zowel distributieriem als koppeling. Zal wel minder dan 1500€ zijn alleszins.

Comment

Working...
                                  X