Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lak - en velgschade

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lak - en velgschade

Ik heb sinds kort een nieuwe leasewagen.

Nu ben ik er mee op reis geweest naar Spanje alwaar ik op moeilijk begaanbare wegen heb moeten rijden en dus tot gevolg lichte lakschade (enkel de kleurlak denk ik) heb aan mijn achterbumper en alsook lichte schade aan 1 van mijn velgen.

Gezien ik een omnium heb met een franchise van om en bij de 600 EUR zou ik dit liever cosmetisch hersteld zien en rijdt er met wat chance iemand achterin bij mij op zodat zijn verzekering het kan betalen.

Wat zijn mijn mogelijkheden hieromtrent? Kan ik het als totale leek zelf doen? Wat zou dit mij ongeveer mogen kosten?

EDIT:

Schade v/d velgem

Last edited by ; 22/09/2016, 16:39.

plaats eens wat fotos van de schade.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik zou met de auto blijven rijden zonder hem te herstellen. Zoals je zelf zegt, heb je mss "geluk" dat iemand anders op je wagen rijdt zodat de kosten niet op u terecht komen
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik heb een foto v/d schade v/d velgen geupload, de schade op de bumper kan je voorlopig nog niet zien omdat de auto nog te vuil is om de schade ertussenuit te halen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nexusduck Bekijk Berichten
          Ik heb sinds kort een nieuwe leasewagen.

Nu ben ik er mee op reis geweest naar Spanje alwaar ik op moeilijk begaanbare wegen heb moeten rijden en dus tot gevolg lichte lakschade (enkel de kleurlak denk ik) heb aan mijn achterbumper en alsook lichte schade aan 1 van mijn velgen.

Gezien ik een omnium heb met een franchise van om en bij de 600 EUR zou ik dit liever cosmetisch hersteld zien en rijdt er met wat chance iemand achterin bij mij op zodat zijn verzekering het kan betalen.

Wat zijn mijn mogelijkheden hieromtrent? Kan ik het als totale leek zelf doen? Wat zou dit mij ongeveer mogen kosten?

EDIT:

Schade v/d velgem

Meen jij dat nu echt ?
          Door zulke mensen als jij worden verzekeringen steeds duurder en duurder (en vooral voor uw eerlijke leeftijdsgenoten).
          Ik hoop echt dat er binnenkort een andere wagen licht tegen uw wagen scheurt aan de andere kant,(voor zo'n dikke 500 € schade ongeveer)en dan vluchtmisdrijf pleegt.
          Dan is het van.......kloot.....
          Bovendien lekker goedkoop voor de verzekering

Comment

Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Moeten daar nogal rotsblokken gelegen hebben om lakschade aan de achterbumper te hebben.
              Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                Meen jij dat nu echt ?
                Door zulke mensen als jij worden verzekeringen steeds duurder en duurder (en vooral voor uw eerlijke leeftijdsgenoten).
                wat maakt het nu uit?
                stel, TS heeft schade gereden, hij gaat naar de garage, laat de bumper herstellen en herspuiten, betaald daar 800€ voor.
                binnen 2maand vliegt er ene tegen, krassen op de bumper.
                leasing kennende eisen die een nieuwe bumper van de tegenpartij, tegenpartij betaald nieuwe bumper en spuitkosten.

stel2: ts heeft de schade en laat niet herstellen, binnen 2maand rijd er ene achteraan op en wordt de bumper vervangen en herspuiten. nog altijd dezelfde kost van die tegenpartij.

wat is het verschil? 800€ dat TS zelf moeten betalen heeft voor de bumper die dan paar maand later kapot wordt gereden door iemand anders. i
                k doe net hetzelfde hoor. iemand heeft mijn deur kapot gereden op mijn auto. ik was in mijn recht, verzekering moet vergoeden. ECHTER willen die geen nieuwe deur betalen, en moet ik maar een 2de hands deur kopen en laten herspuiten (lager bedrag uitbetaald gekregen dan de effectieve kost om te herstellen).
                probleem: ik rijd een tour editie en die zwarte striping op de deur is niet meer te krijgen bij VW. ik kan dus een andere deur steken, herspuiten (eventueel kleur verschil) en ga dan een deur hebben die geen sierlijntje heeft.
                ik rijd bijgevolg nog met die originele gedeukte deur rond waar wel nog dat lijntje in zit. rijd er morgen nog eens ene tegen mij deur en is die volledig kapot, dan pas steek ik een andere.
                gaat de verzekering daar meer voor betalen? absoluut niet. die hebben de eerste keer betaald voor een okkasie deur te steken, en de 2de keer gaan die dat ook doen. en of ik dat nu de eerste keer vervangen heb of niet, maakt niks uit voor de verzekeringen.

on topic: ik kan niks van die schade fotos zien???
                Last edited by andydv; 23/09/2016, 10:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                  Meen jij dat nu echt ?
                  Ik hoop echt dat er binnenkort een andere wagen licht tegen uw wagen scheurt aan de andere kant,(voor zo'n dikke 500 € schade ongeveer)en dan vluchtmisdrijf pleegt.
                  Dan is het van.......kloot.....
                  Bovendien lekker goedkoop voor de verzekering
                  Oh dat maakt niet uit hoor, met een PV wordt dat wel gratis gerepareerd dan

Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet, wat is er zo erg aan dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                    Moeten daar nogal rotsblokken gelegen hebben om lakschade aan de achterbumper te hebben.
                    Had eigenlijk weinig met Spanje te maken, ben uit een parkeergarage moeten rijden waar ik 30 keer heb moeten voor- en achteruitrijden voor ik uit mijn parkeerplaats geraakte, waarvan ik dus 1 keer mee tegen de muur zat. Maar zoals gezegd het is zeer lichte schade gezien ik ook maar tegen 3 km/u tegen die muur reed

Comment

Had eigenlijk weinig met Spanje te maken, ben uit een parkeergarage moeten rijden waar ik 30 keer heb moeten voor- en achteruitrijden voor ik uit mijn parkeerplaats geraakte, waarvan ik dus 1 keer mee tegen de muur zat. Maar zoals gezegd het is zeer lichte schade gezien ik ook maar tegen 3 km/u tegen die muur reed
                      Waarom dan deze uitleg?
                      Nu ben ik er mee op reis geweest naar Spanje alwaar ik op moeilijk begaanbare wegen heb moeten rijden en dus tot gevolg lichte lakschade
                      Z4 M40i

Comment

Waarom dan deze uitleg?
                        Nu ben ik er mee op reis geweest naar Spanje alwaar ik op moeilijk begaanbare wegen heb moeten rijden en dus tot gevolg lichte lakschade
                        Omdat daarmee mijn velgen beschadigd zijn.

Kunnen we nu on-topic blijven?
                        Ik vroeg enkel voor een (goedkope) manier om dit cosmetisch op te lossen en totnogtoe is het hier over de rotsen van Spanje en de verzekering oplichten gegaan.

Comment

ik zie geen foto, kan dus ook geen deftig antwoord geven op uw vraag
                          www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            ik zie geen foto, kan dus ook geen deftig antwoord geven op uw vraag
                            Kan je dit zien? http://i.imgur.com/gfrdmiQ.jpg

Comment

Omdat daarmee mijn velgen beschadigd zijn.

Kunnen we nu on-topic blijven?
                              Ik vroeg enkel voor een (goedkope) manier om dit cosmetisch op te lossen en totnogtoe is het hier over de rotsen van Spanje en de verzekering oplichten gegaan.
                              Nu is de foto zichtbaar
                              Oei oei ,nogal rap op de tenen getrapt eerst verkeerde informatie geven en een foto die niet zichtbaar is en dan nog van zijn kloten maken.

Ik heb enkele jaren geleden 4 velgen laten herdoen en heb daar 400 euro voor betaald.
                              Last edited by camaro 68 rs; 23/09/2016, 12:00.
                              Z4 M40i

Comment

Beetje opvijlen met een licht vijltje, tot de scherpe hoeken er vanaf zijn. Dan met een spuitbus zilverkleurige verf lichtjes opspuiten.

Kost niks en kunt ge zelf doen en als ge een beetje handig zijt, ziet ge er niks meer van. Is wel niet blijvend, die verf.
                                Last edited by ; 23/09/2016, 12:46.

Comment

Nu is de foto zichtbaar
                                  Oei oei ,nogal rap op de tenen getrapt eerst verkeerde informatie geven en een foto die niet zichtbaar is en dan nog van zijn kloten maken.

Ik heb enkele jaren geleden 4 velgen laten herdoen en heb daar 400 euro voor betaald.
                                  Zoek je graag de confrontatie op? Als je niets nuttig toe te voegen hebt aan deze topic, gelieve dan ook niets te posten, bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rusty_shackleford Bekijk Berichten
                                    Beetje opvijlen met een licht vijltje, tot de scherpe hoeken er vanaf zijn. Dan met een spuitbus zilverkleurige verf lichtjes opspuiten.

Kost niks en kunt ge zelf doen en als ge een beetje handig zijt, ziet ge er niks meer van. Is wel niet blijvend, die verf.
                                    Ok bedankt voor de informatie, bij lakschade volstaat een spuitbus met (in dit geval witte) verf dan ook normaliter?

Comment

Nee nee, ik had het over de velgen (en dat opvijlen en spuiten is maar een lapmiddelke).

Lakschade krijgt ge zo niet opgelost. Dat moet fatsoenlijk gespoten worden.
                                      Last edited by ; 23/09/2016, 12:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rusty_shackleford Bekijk Berichten
                                        Nee nee, ik had het over de velgen.

Lakschade krijgt ge zo niet opgelost. Dat moet fatsoenlijk gespoten worden.
                                        Ja ik wist dat je het over de velgen had Lakschade kan ik (als amateur) niet zelf doen dan?

Comment

Working...
                                        X