Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand persoonlijke ervaringen met Renault Wind?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iemand persoonlijke ervaringen met Renault Wind?

Ik loop al jaren rond met het idee van ooit eens cabrio te kopen. Gezinsuitbreiding komt er niet, dus een 2-zitter is ideaal. Na tijdje twijfel over een Miata MX-5 (uiteraard), een Fiat Barchetta (nog steeds erg mooi, vind ik), een MG TF, ... werd het idee in de koelkast gezet. Ondertussen kwam de Renault Wind uit. Toen hij pas uit kwam vond ik het al een zeer aangename verschijning, maar is volgens mij nooit een verkoopssucces geweest?

Nu rij ik momenteel al anderhalf jaar dagelijks met Renault (Mégane Coupé GT-Line) en dat bevalt me uitstekend moet ik zeggen. En dus is die Wind opeens terug in mijn gedachten opgekomen. Tweedehandsprijzen zijn erg redelijk, en de reviews lezen voornamelijk positief!

Om mij over de streep te trekken ben ik benieuwd of hier iemand ervaringen heeft met een Wind? Een snelle zoeksessie leverde me niet veel op.

Vooral zou ik graag weten welke motor bvb. het beste is? Ik ben geen snelheidsduivel, liever vlot door de bochtjes en dan weer mooi de snelheidslimiet volgen.

(Andere opties mogen ook, maar dan moeten ze wel overtuigend zijn, natuurlijk )
    2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Deze persoon kan u mss helpen ,heeft er een gehad

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Ik heb een dag met 1 rond gereden, de looks moet je voor zijn. Maar wat me vooral bij is gebleven is de wegligging van die wagen. Qua rijden is dat net een kart.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Ik zou voor een BX gti gaan!

Comment

Persoonlijk als ik voor een cabrio zou gaan nooit een WIND overwegen , niet omdat het een slechte wagen zou zijn , maar gewoon omdat die ganse achterbouw niet weg kan ...

TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Is meer targa dan cabrio.
            Z4 M40i

Comment

Ik vond m zwaar en winderig. Dat kartgevoel ontbrak me net. Ik verwachtte er meer van. Renault blijkbaar ook, want hij is snel weer afgevoerd.
              autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                Is meer targa dan cabrio.
                Zat hetzelfde te denken. Moet je toch wel voor zijn ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                  Ik vond m zwaar en winderig.
                  Vandaar de naam zeker
                  Benzine
                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                  Diesel
                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Een MX-5 is toch zoveel mooier.

En er is keus genoeg, kan niet anders dan dat er ene tussen zit die je mooi vind.

Als ik u een site mag aanrijden om is even te gaan kijken. https://www.garage-patrick-petit.be/...tos/mazda-mx-5

Ne collega heeft daar een MX-5 NB gekocht en zoals je kan zien worden deze daar in perfecte staat afgeleverd.

Last edited by ; 24/09/2016, 12:31.

Comment

En als het Franse wagen mag zijn, Peugeot 207? Staan er genoeg in 2e hands en voor mij mooier dan die Wind.
                      Onlangs ene tekoop zien staan voor 8900€ in nieuwstaat met amper km's, meteen gebeld, maar was net en wsl snel verkocht.

Last edited by ; 24/09/2016, 12:26.

Comment

Bedankt voor alle reacties alvast!

Dat een Wind een targa is vind ik niet heel erg. Het cabriogevoel is blijkbaar nog steeds aanwezig volgens veel mensen. Moet ik natuurlijk als het zover is wel eens testrijden.

Betreffende de andere voorstellen:
                        - Een MX-5 vind ik zo duur geworden. De originele dan. Precies of iedereen wil er ene, dus kunnen ze de prijs lekker hoog zetten. Zal ook wel iets met oldtimer regeling te maken hebben.
                        - Een Peugeot 207 CC vind ik, als ik heel kort mag zijn, één van de lelijkste auto's op de baan. Dus .. nee

Ik hoop nog steeds op een aantal ervaringen van eventuele daily-drivers hier.
                        2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

Wind is inderdaad veel mooier dan die coiffeuse-peugeot
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Damm wat een lelijk ding . Spuuglelijk vind ik het en idem voor de mx5 . Een veel te hoog gay gehalte heeft dat.

Comment

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind die Wind gigantisch lelijk. Geen idee hoe je daar als man in kan vertonen.

Een standaard mx5 heeft ook wat een kappersgehalte, maar mits de juiste kleur en details kan je dat wel in een brute roadster omtoveren.

Comment

Ge snapt er allemaal niks van Wat hebben vrouwen het liefst? Dat er iemand aan hun haar foefelt. Welke mannen zien er volgens vrouwen altijd het beste uit? De gays. En wat is de stiekeme droom van elke vrouw? De gay uit de vent halen. Dus: allemaal als de bliksem gaan rondcrossen in gay cabrio's, ge gaat touche hebben tot het u teveel wordt! Als dat niet mag van uw godsdienst, uw madam of uwen gay vent, dan kan u eigen minder serieus nemen soms ook wel helpen En om u daar wat bij te helpen: "je voudrais être un fauteuil dans un salon d'coiffure pour dames"

Last edited by ; 26/09/2016, 10:02.

Comment

Sorry maar mij krijg je daar niet in (zelfs gratis niet) doe dit niet aub

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                                    Bedankt voor alle reacties alvast!

Dat een Wind een targa is vind ik niet heel erg. Het cabriogevoel is blijkbaar nog steeds aanwezig volgens veel mensen. Moet ik natuurlijk als het zover is wel eens testrijden.

Betreffende de andere voorstellen:
                                    - Een MX-5 vind ik zo duur geworden. De originele dan. Precies of iedereen wil er ene, dus kunnen ze de prijs lekker hoog zetten. Zal ook wel iets met oldtimer regeling te maken hebben.
                                    - Een Peugeot 207 CC vind ik, als ik heel kort mag zijn, één van de lelijkste auto's op de baan. Dus .. nee

Ik hoop nog steeds op een aantal ervaringen van eventuele daily-drivers hier.
                                    - Heb je op de site is gekeken die ik vermeld had? Die prijzen zijn toch cava?
                                    - Peugeot 207 CC een van de lelijkste? Das kort door de bocht, de verkoopcijfers liegen er niet om, een van de mooiste cabrio's in zijn klasse! Zelf zie ik er mij ook niet mee rijden, maar voor de vriendin daarentegen... Maar lelijk, echt? Voor iemand die en Wind dan wel mooi vind? Smaken verschillen uiteraard, maar toch wel speciale smaak...
                                    - Al is gekeken naar de bestaande topics over de Renault Wind?
                                    - Als je echt ervaring wil, ga dan zelf is testrijden, nog altijd het beste uiteindelijk.

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                    Wind is inderdaad veel mooier dan die coiffeuse-peugeot
                                    Alé man, echt? Die 207 heeft tenminste geen lelijke kont zoals de meeste hard top cabrio's.
                                    Ik hou me dan nog speciaal in, jullie blijkbaar niet,... spuuglelijk, een van de lelijkste auto's die er rond rijd!...
                                    Last edited by ; 26/09/2016, 11:33.

Comment

Als niet pug liefhebber, durf ik wel zeggen dat die een van de mooiste is in zijn klasse idd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                        Ge snapt er allemaal niks van Wat hebben vrouwen het liefst? Dat er iemand aan hun haar foefelt. Welke mannen zien er volgens vrouwen altijd het beste uit? De gays. En wat is de stiekeme droom van elke vrouw? De gay uit de vent halen. Dus: allemaal als de bliksem gaan rondcrossen in gay cabrio's, ge gaat touche hebben tot het u teveel wordt! Als dat niet mag van uw godsdienst, uw madam of uwen gay vent, dan kan u eigen minder serieus nemen soms ook wel helpen En om u daar wat bij te helpen: "je voudrais être un fauteuil dans un salon d'coiffure pour dames"

Die willen gewoon een brede macho in een snelle bmw.

Tssssss.

Comment

Working...
                                        X