Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkoop A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verkoop A5

Ik heb een nieuwe wagen gekocht en deze zal binnenkort geleverd worden. Nu zou ik mijn oude wagen willen verkopen.

Het betreft een Audi A5 2.7 coupé met 230.000 km op de teller. De wagen is prima onderhouden en er zijn geen speciale opmerkingen. Verder is de wagen mooi uitgerust.

De dealer heeft een overname prijs geboden van 7.000 EUR (via een export opkoper heb ik vernomen). Als ik op Autoscout kijk zie ik bedragen staan van rond de 11.000 EUR en meer voor dezelfde type wagen, leeftijd en kilometrage.

Ik heb het gevoel dat ik er nog meer uit zou kunnen halen maar heb niet echt veel zin om zelf de wagen op Autoscout te plaatsen. De constante telefoons en testritten schrikken me wat af. Ik woon in de stad en heb niet zo'n positieve ervaringen met zelf wagens te verkopen. Met deze kilometrage weet ik ook niet of particulieren interesse hebben.

Is ikwilvanmijnautoaf een goed idee ? Ik lees veel negatieve ervaringen of kent er iemand een goede opkoper voor export ? Of vinden jullie die 7.000 EUR een goede prijs ?
    Last edited by ; 24/09/2016, 11:33.

't is daarvoor te laat, maar als je een nieuwe auto koopt, moet je in principe eerst 10 dealers aflopen en daar kopen, waar je het meeste krijgt voor uw oude auto.. overnameprijzen kunnen héél ver uit elkaar liggen, ben ervaringsdeskundige :-)

in elk geval, particulier krijg je hem niet meer verkocht met die kilometers, export is het enige, en als je niet 10000 telefoons wil krijgen met "wat is laatste prijs, ik cash betalen" dan kan je hem inderdaad beter niet op kapaza of tweedehands zetten...

Comment

Ja, op de baan Zottegem Wetteren zit er een hele goeie. Gaetan noemt hij, zijn firma concept cars denk ik. Die geeft mooie prijzen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A5fan Bekijk Berichten

Is ikwilvanmijnautoaf een goed idee ? Ik lees veel negatieve ervaringen of kent er iemand een goede opkoper voor export ?
        Blijf daar maar weg.
        verder moet je je afvragen wat je zelf voor de wagen wilt.
        Het is niet omdat ze voor 11.000 op internet staan, dat ze effectief aan die prijs verkocht worden.

Als je geen moeite wilt doen, wees dan blij met die €7000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
          't is daarvoor te laat, maar als je een nieuwe auto koopt, moet je in principe eerst 10 dealers aflopen en daar kopen, waar je het meeste krijgt voor uw oude auto.. overnameprijzen kunnen héél ver uit elkaar liggen, ben ervaringsdeskundige :-)

in elk geval, particulier krijg je hem niet meer verkocht met die kilometers, export is het enige, en als je niet 10000 telefoons wil krijgen met "wat is laatste prijs, ik cash betalen" dan kan je hem inderdaad beter niet op kapaza of tweedehands zetten...
          Als ge bij hetzelfde merk blijft, ja. Maar als ge een ander merk nieuw koopt, neemt de concessiehouder de auto niet over en gaat hij via een opkoper. Al die 10 garages zetten die op een platform voor opkopers en dus komen dezelfde bieders erop af waardoor na 3 dagen bij ze allemaal hetzelfde bod naar boven komt.

Comment

Zet hem op zoekertjessites en baseer u prijs op die van een vergelijkbare . Voor de juiste prijs krijg je alles verkocht.

Comment

Je krijgt dat zeker verkocht, maar niet zonder telefoontjes en testritten van wannabees zonder centen.

Probeer eens bij die opkoopsites, en kijk wat ze geven hé. Je kan altijd nee zeggen.

Comment

Voila voor pakweg 9 a 10k te koop zetten en wat geduld hebben. Schone wagen waarschijnlijk die ook na 230.000 km nog lang niet op is vermoed ik.

Comment

Is dat een automaat?

Comment

Ja inderdaad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Ja, op de baan Zottegem Wetteren zit er een hele goeie. Gaetan noemt hij, zijn firma concept cars denk ik. Die geeft mooie prijzen!
                      Bedankt

Comment

Working...
                      X