Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schade aan gebouw: familiale of autoverzekering?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Schade aan gebouw: familiale of autoverzekering?

Ik zit een beetje met de volgende situatie. Ik ben met mijn auto tegen de muur gereden van de parking van mijn werkgever. Er is een heel stuk meer schade aan mijn auto (geen omnium) dan aan dat stom muurtje (wat lak weg). Aan dat muurtje was er verder al schade maar nu gaan ze alles op mij verhalen. Ik had aanvankelijk via mijn autoverzekering gelijk een claim gedaan waarbij ze mij zeiden dat mijn werkgever aanspraak moest doen op zijn brandverzekering.

Nu het hele kutte aan deze situatie is dat ik én met de schade zit aan mijn auto én dat mijn BM naar boven gaat gaan terwijl ik al jaren lang nog nooit een ongeluk gehad heb. Iemand vertelde mij dat ik eventueel via mijn familiale verzekering een claim zou kunnen doen en dat dat beter zou zijn ipv via mijn autoverzekering.

Iemand die hier meer weet van heeft?

Ba gezin komt NOOIT tussen voor schadegevallen met ingeschreven en verzekerbare motorvoertuigen.
    BA Auto it is.

Je werkgever geeft dit aan aan zijn brandverzekering (aanrijding door voertuigen, als dit al gedekt is in de bedrijfspolis). Die zal hem vergoeden in nieuwwaarde, en zal verhalen op jouw autoverzekering, die de werkelijke waarde van de schade (rekening houdend met slijtagegraad) zal betalen.
    Jouw BM zal stijgen, als je geen click of joker of andere vorm van premiebescherming hebt. De schade aan je voertuig is voor jezelf.

De zaak kan een heel ander karakter krijgen als je op dat moment in opdracht van je werkgever reed.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Raar verhaal van die familiale.
      Ook erg van uwe werkever dat die daar onnoelz over doet. Moet ik dat voor hebben, zou mijn werkgever dit zelfs niet op mij willen verhalen uit wederzijds respect.

Is die schade dan zo groot dat ge uw verzekering moet aanspreken? Evtl zelf herstellen of laten herstellen door een kennis?
      Last edited by ; 03/10/2016, 13:18.

Comment

Ik zou ook vragen of je zelf de muur niet mag laten herstellen. Wat is er juist mis mee? Wat het een geverfde muur waar wat verf af is, zijn er stukken uitgereden of...
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Ba gezin komt NOOIT tussen voor schadegevallen met ingeschreven en verzekerbare motorvoertuigen.
          BA Auto it is.

Je werkgever geeft dit aan aan zijn brandverzekering (aanrijding door voertuigen, als dit al gedekt is in de bedrijfspolis). Die zal hem vergoeden in nieuwwaarde, en zal verhalen op jouw autoverzekering, die de werkelijke waarde van de schade (rekening houdend met slijtagegraad) zal betalen.
          Jouw BM zal stijgen, als je geen click of joker of andere vorm van premiebescherming hebt. De schade aan je voertuig is voor jezelf.

De zaak kan een heel ander karakter krijgen als je op dat moment in opdracht van je werkgever reed.
          Geweldig. Kan mij hier echt kwaad om maken, heb van andere werknemers gehoord dat ze ooit ook een gelijkaardige situatie gehad hebben (erger zelfs) maar ik ben om de een of andere reden de pineut.

Ik was gewoon onderweg naar mijn werk, het stomme aan deze situatie is dat ik perfect de parking ingeraakte maar mijn werkgever had mij niet ingelicht dat ze gingen werken in de ondergrondse parking. Op het moment dat ik er in geraakte en naar beneden wilde zag ik een man op een ladder op die helling staan. Ben dan terug naar achteren gegaan aangezien ik anders die kerel omver had gereden en da's wanneer ik dat muurtje heb geraakt door mijn bocht naar buiten te kort te pakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
            Ik zou ook vragen of je zelf de muur niet mag laten herstellen. Wat is er juist mis mee? Wat het een geverfde muur waar wat verf af is, zijn er stukken uitgereden of...
            Goh het deel waar ik ben tegen gereden is de rechter pilaar waar de poort in zit en die pilaar daar zit een metalen laag over. En het is juist in de plooi van die pilaar waar de verf van dat metaal er is afgegaan, niet zoooo zichtbaar eigenlijk maar bon. Maar de enige optie om dat te herstellen is om daar een volledige nieuw metalen laag over te zetten wat mij wel iets kostelijk lijkt.

Het eerste wat er mij gezegd werd na de schade gezien te hebben aan mijn auto was 'ja er is schade aan ons gebouw, haal uw aanrijdingsformulier boven'. Sympathiek.

Comment

Schandalig, zij hadden er voor moeten zorgen dat er niemand binnen kon rijden als er daar gewerkt werd, dus ze zijn zelf in fout.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Dat zwart vlekje is niet van mij, heb nooit met mijn wagen tegen de voorkant van dat ding gereden, enkel de zijkant.

Link:http://nl.tinypic.com/view.php?pic=9...9#.V_AvefRqO-M

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Schandalig, zij hadden er voor moeten zorgen dat er niemand binnen kon rijden als er daar gewerkt werd, dus ze zijn zelf in fout.
                  Had ik inderdaad gezegd, maar zij vinden dat ik aansprakelijk ben voor mijn rijgedrag. Wat ergens ook logisch is natuurlijk maar bon. Heb mijn claim nog niet binnen gebracht, maar ben wel aan het twijfelen of ik volledig zeg dat het mijn aansprakelijkheid is.

Comment

ik zou dat nog niet binnen doen.
                    volgens mij kan je dat gewoon wat uitdeuken met een hamertje, en dan weer wat grijze verf over. dat metaal dient net om bij aanrijdingen de beton pilaar te beschermen.

vraag eerst eens wat het kost en probeer het onder elkaar te regelen. want als de verzekering 1€ moet uitbetalen gaat je premie omhoog met 5punten.
                    zeg tegen je werkgever dat je verzekering al moeilijk doet omdat de weg niet afgezet was voor werken. je werkgever zal geen zin hebben in een hoop miserie tussen verzekeringen onderling met het risico dat de werkverzekering voor jouw auto nog moet opdraaien ook. want in zo een ondergrondse parking is het niet de bedoeling dat je er achterwaarts tegen het verkeer weer uit moet. als jij al bereid bent de schade te betalen, zullen ze daar sneller op ingaan dan.

ik heb het voorgehad met wat kraskes op een motorkap van een andere auto toen ik een klapband had. verzekering zei me dat het bijna onmogelijk is te bewijzen dat die krasjes van mijn band zouden komen en dat er niks zou betaald worden.
                    helaas...
                    mijn BM ging 5punten omhoog, ik betaald 900€ ipv 500€ nadien. pas een jaar later schadevij rijden, ga je 1 puntje omlaag
                    het duurt dus 5jaar voor je weer op je normale premies zit (maar zonder dat ongeluk had je die 5jaar ook al omlaag gegaan). in het slechtse geval moet je 10jaar lang extra verzekering betalen.
                    neemt gemiddeld 200-300€ duurder, dan ben je zo een 2000-3000€ kwijt voor een schade die misschien voor 100€ geregeld kan worden.

de volgende keer dat een band springt en een andere partij schade heeft, zal ik het zo wel betalen. dan ben je misschien 500€ kwijt aan spuitkosten.

Comment

Uwen baas is een beetje een professionelen dief .

Comment

Dat vind ik toch ook... Kan je uw rechtsbijstand niet om advies vragen?
                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

vind deze situatie ook serieus bij het haar gegrepen en deze zal ongetwijfeld nefaste gevolgen hebben voor de verdere toekomst (verzuurde werkrelatie)... veel succes alvast met de verdere afhandeling.
                          2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                          2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Amai menne frak, je eigen werkgever die zo moeilijk doet?
                            Heb je daar geen vakbond die je om hulp kan vragen?
                            Als er werken waren moet dit toch duidelijk aangegeven worden, dus je kan hier eventueel de schuld leggen op de externe firma die de werken uitvoerde, omdat dat ze geen correcte signalisatie hadden staan.

Is je werkgever zijn verzekering niet verantwoordelijk voor ongevallen tijdens woon-werkverkeer endergelijke.

Comment

Werkgever heeft gelijk. Zo zou ik dat ook doen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fuerza Bekijk Berichten

Dat zwart vlekje is niet van mij, heb nooit met mijn wagen tegen de voorkant van dat ding gereden, enkel de zijkant.

Link:http://nl.tinypic.com/view.php?pic=9...9#.V_AvefRqO-M
                                Hallo, dat retoucheert ge toch gewoon eens even. Als ge daarom die paal opnieuw moet verven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                                  vind deze situatie ook serieus bij het haar gegrepen en deze zal ongetwijfeld nefaste gevolgen hebben voor de verdere toekomst (verzuurde werkrelatie)... veel succes alvast met de verdere afhandeling.

Wie wil er nu voor zo een werkgever werken. Er is nog zoiets als wederzids respect. In ieder geval was ik daar zeer snel weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                    Werkgever heeft gelijk. Zo zou ik dat ook doen .
                                    Er is nog zoiets als wederzijds respect. Ge draait ook elke dag uw kloten af zodat uwe baas brood op de plank heeft
                                    Die zal zich dat kunnen permitteren, maar in mijne sector kan zo ne baas zijn deuren sluiten, want ze staan ni met 100'den op de stoep aan te schuiven.

Comment

hangt er ook al vanaf wat daar al gebeurd is hé.
                                      als er daar wekelijks ene een stuk beton kapot rijd door met zijn auto ergens tegen te botsen, is de maat ook vol voor de baas en zal de eerstvolgende er voor opdraaien.
                                      zoals TS al zegt was die zwarte beschadiging op die paal al niet van hem, dus er zijn er nog tegen gereden.

als de baas dan een investering doet door een metalen plaat over die betonnen zuilen te gaan zetten, en binnen de kortste keren zitten er al 2autos tegen, tja...
                                      schade aan gebouw en daar draait dan de verzekering van de chauffeur voor op.

als ge morgen een winkelcenter binnenrijd en ge rijd tegen diene betaalautomaat waardoor er een deuk/kras in zit, geloof maar dat ge ook zult betalen.

wederzijds respect werkt langs 2 kanten. als de baas beslist dat werknemers vanaf nu niet meer in de ondergrondse parking mogen. want dan? ooit voor een bank in brussel gewerkt waar mijn auto op straat stond (ticketjes kopen elke 2uur) omdat de parking voor de klanten is. collega van mij was klant bij dat agentschap en was dus met zijn bankkaart ook de parking in gereden. diene heeft onder zijn kloten gehad en heeft direct zijn bankrekening in zijn lokaal kantoor gesloten
                                      Last edited by andydv; 03/10/2016, 13:34.

Comment

Als er elke week ene tegen zit, is er constructief iets mis aan get gebouw en dient de zaakvoerder aanpassingen te doen.

Comment

Working...
                                        X