Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen voor 1 jaar - 2000 euro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wagen voor 1 jaar - 2000 euro

Hallo allemaal

2-tal weken geleden een ongeluk gehad met de wagen waarbij deze total loss is verklaard, was een Seat Ibiza die ik gekocht had op 120.000km en 2.5j zorgeloos mee gereden tot de 175.000km.

Nu was het de bedoeling volgend jaar toch een fatsoenlijke (eventueel nieuwe) wagen aan te kopen vermits ik dit jaar plan af te studeren.

Dit komt dus een beetje ongelegen en wil niet nu nog geld pompen in een iets 'fatsoenlijker' wagentje van 4-5000...

Vandaar mijn vraag dus.

Wat kan ik best kopen met een budget van rond de 2000 euro?

Vereisten:

- Diesel
    - Max 100pk (ivm verzekering)
    - Max 200.000km ?
    - Zorgeloos 1 - 1.5 jaar mee kunnen rijden (25-30.000 km)
    - Airco
    - Eventueel Cruise Control (zou aangenaam zijn, is niet vereist)
    - Zuinig (5-6 liter / 100km)

Ben nu zelf al een weekje rond aan het kijken en kan niet meteen iets vinden.. Misschien iemand die iets ziet staan? Alle tips zijn welkom!

Nu wel net deze tegen gekomen: http://www.2dehands.be/autos/ford/fo...312071431.html
    - Koppeling vervangen
    - Draagarmen vervangen
    - Distributieriem en waterpomp vervangen op 120.000km.

Kan deze voor 1500 afhalen, wat denken jullie ervan? Zelf geen ervaring met Ford...

Graag jullie meningen!
    Last edited by ; 06/10/2016, 00:02.

Ga met die Focus eens rijden, en als die op een normale manier rijdt en je vind geen dikke manco's, dan kopen hé.
    Hou die 500€ bij voor een herstellingske, dat kan nodig zijn.

Comment

Zoals Tommie zegt.

Of foto ziet die er voor zijne leeftijd nog super uit. Dus wss goed onderhouden. Maar de garantie dat ge zorgenloos gaat blijven rijden ermee, is nooit zeker. Zelfs niet bij een splinternieuwe.

Comment

Met ne diesel van die leeftijd zou k toch wat uitkijken, zijn bv. de gloeiboegies nog goed, dus eens testen of hij koud goed start.

Comment

Ik zou een Japanner kiezen: Corolla, Yaris, Mazda 323, eventueel een Swift diesel
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Absoluut, was ik ook aan t denken, waarom geen benzine jap want uiteindelijk gaat ge op 1 jaar er toch niet zo veel benzine doorchassen, goedkoop in onderhoud en houdt zijn waarde heel goed.
            Ik blijf van de civic, zeker de ej9, alhoewel die ook wel wat ouder beginnen worden inmiddels, wel onverwoestbaar en relatief zuinig.

Comment

Ja benzine nog beter natuurlijk, dan kun je ook een model hoger gaan, bvb. een Avensis, een 626 of een Accord, daar komt nooit iets aan

Maar in de openingspost staat dat hij een diesel wil
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Ja, idd, 626 zijn zalige bakjes, of een honda accord van rond het jaar 2000, veel liever zoiets dan een ford focus. In benzine zuipen die wel 8 liter.
                En ik weet eigenlijk niet hoe het met dieselmotoren van de jappen van die tijd gesteld is. Legden die toen ook geen PSA blokken in hun wagens omdat ze toen zelf nog geen deftige diesels ontwikkeld hadden?
                Hun benzineblokken waren wel onverwoestbaar, leuke sound, directe gasrespons, heerlijk.

Comment

Die atmosferische diesels zijn onverwoestbaar, bvb. de comprex-diesel van Mazda en de 1.9d van Toyota
                  Wel traag natuurlijk.
                  Die 2.0 TD is ook wel goed, D4D is te mijden maar die zitten sowieso boven budget

Topicstarter gaat met een oude diesel wel rekening moeten houden met beperkingen in stad en zo.
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Hoe zit het eigenlijk met de BIV en de verkeersbelasting van die krellen. En idd de lage emissiezones enzo, diesels van voor 2005 moeten een roetfilter laten plaatsen.

2000 euro is een krap budget maar als je wat zoekt kan je wel een leuk zaakje doen, vooral in wallonie en brussel.
                    Bv. http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...988?asrc=st|as

Comment

Voor 2000€ zit je altijd met auto's van ca 10j en meer.
                      Daar moet je gewoon wat geluk mee hebben.
                      Kan zijn dat je daar 2 jaar zonder probs mee rijdt.
                      Maar kan ook zijn dat je na een paar maand in panne staat en je auto vrijwel waardeloos is.
                      Kijk zeker naar de datum en km-stand wanneer de distributieriem vervangen is, en check zeker of de koppeling nog OK is.
                      Als je één van die 2 moet vervangen zit je makkelijk aan 1000€.

Comment

Focus was mijn eerste wagen en heel degelijke wagen zonder veel boe of ba.

En ik vermoed aan jouw kanten nog veel garages te vinden met veel (goedkope) stukken van uit het Ford Genk tijdperk.

Comment

De focus mk1 TDCI krijgen bijna allemaal vroeg of laat (meestal rond de 150.000 à 200.000km) een kapot dubbelmassa vliegwiel, iets om op te letten aangezien dit redelijk kostelijk is om te vervangen. Verder heeft een focus mk1 ook soms last van roest: Het voorste subframe durft te roesten en bij mijn focus mk1 (bouwjaar 2001) was er ook roest aan de onderkant van de deuren. Ik heb mijn focus - was wel een TDDI geen TDCI - tot 200.000km gereden zonder grote kosten, enkel een paar kleine prullen dus op zich geen onbetrouwbare wagen.

Comment

Voor één jaar zal het toch sowieso interessanter zijn om voor benzine te gaan lijkt me. BIV voor de benzine ligt normaal merkbaar lager, wat veel uitmaakt als je de wagen sowieso maar een jaar houdt.

Comment

Ford Focus was niets, volledig onder de roest, kon mij geen papieren voorleggen van de reparaties die gedaan waren etc.. Laten staan. Nog steeds op zoek dus, zie de bomen door het bos niet meer, er komt precies ook niets fatsoenlijk meer bij op 2dehands, autoscout of kapaza.. Indien jullie iets vinden mogen jullie het altijd laten weten!

Comment

Als je bv 3 jaar zorgeloos wil rijden en dan zonder verlies van uw auto wil af geraken kan je beter een auto leasen voor bv 3 jaar.

Dit is een zeer goed voorstel:

Met Vroom ben je helemaal mee. Lees hier het meest recente nieuws over je favoriete automerk. Of vind je ideale wagen, met de nodige rijtests en adviezen.

Comment

Mercedes-Benz A Klasse ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Mercedes-Benz 190 Serie ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Mercedes-Benz A Klasse ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                    Mercedes-Benz 190 Serie ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.
                                    Topic kan gesloten worden, perfecte auto hiervoor.
                                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                    Current:
                                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                    Ex:
                                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

De biv van die 190 zal niet meevallen (eerste inschrijving 1994).
                                      Die letzten Worte ...
                                      ... eines Diesel-Fahrers:
                                      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                      W201 BENZIN

Comment

Nissan Pixo ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Zuinig, jong, lage biv, goedkope verzekering, betroywbaar, weinig km.

Comment

Working...
                                        X