Mededeling

Collapse
No announcement yet.

A45 of CLA45 Amg verhuren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• A45 of CLA45 Amg verhuren

Nu ik al enkele maanden op mijn C klasse aan het wachten ben slaat mijn hoofd op til om mij opnieuw een weekendkar aan te schaffen. ( na de SEL560 & GE280 verkocht te hebben). Naast de klassieke schoonheden SEC, SEL, CE & SL van de jaren 80 zit ik nu met dit crazy idee.. Een A of CLA45 AMG uit Duitsland ( 35-40K) importeren en verhuren aan een +/- 275 euro per dag verhuren. Moet wel een grote markt voor zijn. Je huurt hem voor bv 200km en xtra km is bijbetalen.

2/3 j verhuren (100-200d per jaar) en hij is terugbetaald incl kosten & kan ik er ook wat van genieten. heb al een volledig businessplan & bedrijfsadvies ingewonnen. Maar is erüberhaupt vraag genoeg in België om deze 100+ dagen per jaar te kunnen verhuren? Zouden mensen deze 1w of 1 maand willen huren? of ben ik te naiëf.. anders wordt het misschien eens een ouwe SL

200km, ruim voldoende, kan men heel veel donuts voor draaien, lekker

Wat soort volk zou dit gaan huren, ik zou er in elk geval bang voor zijn

Comment

Auto zal het nooit 100.000 km uithouden als je die verhuurt... toch niet zonder serieuze kosten.

Comment

zou een trackingsysteem insteken, terugval naar 50 % vermogen als er te hard met gereden wordt. 150D per jaar X100 km zou 15.000 per jaar zijn.. Een 2000 euro waarborg zal hopelijk groot deel van de joyriders afschrikken. Bij een aanvraag kan ik ook altijd huurders weerhouden obv diverse factoren..

Comment

Dan ga je niet veel volk meer overhouden, wie gaat dat huren? Het is nu niet dat dat zooo een droomwagen is he.. iemand dat het echt wil koopt het gewoon. Voorzie ook maar genoeg budget voor banden.
          2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

vandaar de vraag, ik dacht aan jonge mensen 25-40 die eens een weekendje met een super hothatch willen rijden. Of zakenmensen die week een gebruiken als ze in Belgie zijn.
            ik ben zelf nu vaak in het buitenland en in de grootsteden in Europa zieje vaak in de huurbedrijven dat de 45/43 amgs in hetzelfde budget zitten als een E of C.. En luxe carrentals zijn al jaren succesvol. Natuurlijk Vlaanderen is niet Berlijn of Londen. Als ik die morgen in Brussel verhuur zit die overmorgen in Marrakesh.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rammie Bekijk Berichten
              vandaar de vraag, ik dacht aan jonge mensen 25-40 die eens een weekendje met een super hothatch willen rijden. Of zakenmensen die week een gebruiken als ze in Belgie zijn.
              ik ben zelf nu vaak in het buitenland en in de grootsteden in Europa zieje vaak in de huurbedrijven dat de 45/43 amgs in hetzelfde budget zitten als een E of C.. En luxe carrentals zijn al jaren succesvol. Natuurlijk Vlaanderen is niet Berlijn of Londen. Als ik die morgen in Brussel verhuur zit die overmorgen in Marrakesh.
              probleem is dat zakenmensen en langdurige rentals toch altijd via firmas met naambekendheid gaan huren, dat hebben ze vaak niet eens zelf gereserveerd.
              auto staat klaar op de luchthaven en ze kunnen binnen de paar minuten weg rijden, het lijkt me dat je het toch vooral van die jonge gasten gaat hebben die eens avondje of weekendje stoer willen doen, en dan kom je niet aan veel dagen per jaar (maar op zich nog altijd mooi inkomen natuurlijk). de kans op schade en boetes en dergelijke neemt natuurlijk exponentieel toe.
              ik weet niet hoe betaalbaar een verzekering gaat zijn voor iemand met slechts 1 wagen in de verhuur overigens, interessant om te weten.

Comment

Verzekering zal tegen de 2000 euro per jaar aantikken. Inderdaad ja grote bedrijven werken met de grote verhuurbedrijven, maar kleine en middelmatige bedrijven niet.
                roekeloos gedrag is inderdaad de grootste drempel..

Comment

No way dat ge het aan € 2.000 per jaar kunt verzekeren, zowel gelet op het aantal pk's, het doel van de wagen, het aantal km's, etc.

En ik vrees dat ge ook een knoepertje van een franchise zult hebben.

Begin maar niet aan dat verhaal, zal faliekant aflopen
                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rammie Bekijk Berichten
                    Verzekering zal tegen de 2000 euro per jaar aantikken. Inderdaad ja grote bedrijven werken met de grote verhuurbedrijven, maar kleine en middelmatige bedrijven niet.
                    roekeloos gedrag is inderdaad de grootste drempel..
                    dat zou voor jezelf zijn als omnium, voor verhuur natuurlijk wel wat meer. want verzekering heeft geen zicht op wie het huurt dus..

Comment

Ik zou dat zeker eens willen huren hoor...
                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                      Current:
                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                      Ex:
                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Haniger is dan via een vennootschap met een T-LAB plaat te gaan rijden en zien dat je wat (desnoods fictieve) facturen kan maken
                        Ken er genoeg met een mercdes CLA, S-klasse, maserati en zelfs iemand met een panamera turbo die dat zo doen.
                        Wetgeving en fiscaliteit laten hier nog een hele grote achterpoort open staan.

Comment

Een goed advies... zet het uit je hoofd. Je hebt geen idee waar je aan begint en zoiets 100 tot 200 dagen per jaar verhuren ? Dockx heel misschien hoewel ik zelfs daaraan twijfel maar een beginner met 1 auto in de aanbieding... Dat gaat niet gebeuren.

Comment

Mijn Ariël Atom is zo bij een bekend verhuurbedrijf terecht gekomen. Enkele maanden geleden liep ik daar toevallig langs om een wagen te huren en toen ik er naar vroeg bleek die na 3 weekends perte total te zijn gereden... Nu is dat qua risico nog van een hele andere orde dan een A45 maar toch... Elke huurder wil eens zien wat dat spel in huis heeft, dat weet het kleinste kind dus zeker je verzekeraar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                              Ik zou dat zeker eens willen huren hoor...
                              Waarom zou je daarvoor betalen . Ga naar een Mercedes garage en ze geven u dat gratis mee. Ik heb dat al vaak gedaan naar een dealer voor een testrit . Sommige krijg je een dag of weekend mee en terug inleveren met volle tank.

Comment

Hmmm. Meeste verhuurbedrijven in het buitenland vragen 2000€+ waarborg, ik neem aan dat dit dan het equivalent is van de franchise bij een eventueel ongeval. Ja testwagens ok ik kreeg een c200 maar geen c43 amg als testwagen.

Comment

Als je de rekening gemaakt hebt, hoeveel vaste kosten voorzie je ?

verzekering
                                  afschrijving
                                  Jaarlijkse onderhoud
                                  boekhouding
                                  gps tracking
                                  kredietkaartterminal voor de waarborg

Variabele kosten
                                  reinigen na verhuur
                                  nazicht na teruggave
                                  afhandeling bij ongeval
                                  afhandeling bij schade in het voertuig.

Moet de klant de auto zelf komen afhalen ?
                                  Stalling?
                                  gaan tanken?

ik denk dat je dit zwaar onderschat...

voor €275 ga je er niet uit geraken...

hoeveel keer moet je hem moeten verhuren om break even te draaien?
                                  En heb je hier wel tijd voor ? Als de klant de auto pas om 9u komt afhalen tot 16u bv.
                                  Last edited by ; 06/10/2016, 21:55.

Comment

275 is een ASP , 350 voor 1 dag maar die prijs zakt bij huur volledig weekend, week, maand. dan nog enkele FOC rentals om reclame te maken. Rond de 2j break even, maar dan heb je je restwaarde van de wagen nog -BTW.
                                    Weinig interesse hier precies in een A45 rental.. misschien toch eens wat meer marktonderzoek doen dan.

Comment

Als ik een auto huur om wat fun te hebben (nog nooit gedaan), dan wil ik iets exclusief, en niet een auto die lijkt op een A180d.
                                      Daarvoor 350€ betalen... en dan hopen dat je die auto 100dagen per jaar lijkt me een utopie.
                                      Hou er rekening mee dat je een hoop werk hebt om dat te doen voor één auto.
                                      Iedere keer de auto deftig controleren op krassen en deuken, en laten herstellen. Ik heb nog nooit een huurwagen gehad waar geen enkel krasje op staat (en zeker de velgen).

Comment

Neem een nieuwe cayman en die zal 3x zoveel verhuurd worden

Comment

Working...
                                        X