Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Neem een nieuwe cayman en die zal 3x zoveel verhuurd worden
Precies. Ik ben fan van Mercedes en helemaal niet van Porsche, maar voor een A met om het even welke motor zou ik nooit 300 euro betalen om te huren. Een Cayman zou ik nooit kopen, maar wil ik wel eens testen.
Haniger is dan via een vennootschap met een T-LAB plaat te gaan rijden en zien dat je wat (desnoods fictieve) facturen kan maken
Ken er genoeg met een mercdes CLA, S-klasse, maserati en zelfs iemand met een panamera turbo die dat zo doen.
Wetgeving en fiscaliteit laten hier nog een hele grote achterpoort open staan.
Hoe verklaar je dan bv dat er bv 25k km op jaarbasis gereden zijn en dat je bv maar een 20tal ritten op factuur hebt? Als er privégebruik is, lijkt mij dat er toch altijd een VAA gerekend moet worden. Dan lijkt het nut van zo'n constructie toch minder interessant. Mij lijkt het eerder de wetgeving niet volgen dan een achterpoort
BMW F31 318d | BMW E30 325i cabrio | BMW F20 M135i
Denk niet dat een A45 gaat lukken als ik dit lees :
Aanvaarde voertuigen bij Drivy
Voertuigen ingeschreven in België
Voertuigcategorieën :
Privé-voertuigen (gewone voertuig)
Bestelwagens waarvan het totale laadvermogen minder is dan 3,5 ton en het volume minder is dan 13m3.
Andere types van voertuigen zijn door de verzekering niet gedekt : kampeerauto's, tweewielers, quads, voertuigen zonder rijbewijs, rijschoolvoertuigen...
Bepaalde voertuigen, waarvan het fiscaal vermogen 13 PK overschrijdt, zijn meestal niet toegelaten: sportmodellen van de merken Audi, Mercedes, BMW, Porsche, Ferrari, Jaguar...
Inschrijvingsbewijs: deze dient op naam te zijn van een particulier, een beroepschauffeur, een vakman of handelaar; Men mag het voertuig inschrijven van een familie, vriend of buur, indien u zijn geschreven toelating hebt. Voertuigen onderworpen aan een aan langetermijn-huurcontract (leasing) zijn gedekt, voor zover de huurder titularis is van het huurcontract. Dienstvoertuigen en voertuigen die tot een wagenpark behoren van andere bedrijven dan vakmannen en handelaars, zijn niet verzekerd. Verzekering: uw voertuig dient door een jaarlijks verzekeringscontract gedekt te zijn, buiten de Drivy-verzekering (minstens Burgerlijke Aansprakelijkheid). Standplaats: uw voertuig dient zijn standplaats in België te hebben. Voertuigen ingeschreven in Frankrijk
Voertuigcategorieën :
Privé-voertuigen (gewone voertuig) : kenteken "VP" op de grijze kaart, in vak J.1.
Bestelwagens waarvan het totale laadvermogen minder is dan 3,5 ton (kenteken "CTTE" op de grijze kaart in het vak J.1, gewicht F.2 < 3500) en het volume minder is dan 13m3.
Andere types van voertuigen zijn door de verzekering niet gedekt : kampeerauto's, tweewielers, quads, voertuigen zonder rijbewijs, rijschoolvoertuigen...
Momenteel zijn bepaalde voertuigen, waarvan het fiscaal vermogen 13 PK overschrijdt, meestal niet toegelaten: sportmodellen van de merken Audi, Mercedes, BMW, Porsche, Ferrari, Jaguar... In dit geval raden we u toch aan om uw wagen in te schrijven: onze verzekeringsvoorwaarden veranderen binnenkort (onze verzekeringsmaatschappij zal ook voertuigen met meer dan 13PK dekken), en zo staat uw wagen meteen on-line.
De mensen die deelsystemengebruiken zijn geen petrolheads, maar mensen die sporadisch een auto nodig hebben en er zelf geen willen kopen.
Die geven echt geen 300€ uit voor een kleine auto voor één dag.
De mensen die deelsystemengebruiken zijn geen petrolheads, maar mensen die sporadisch een auto nodig hebben en er zelf geen willen kopen.
Die geven echt geen 300€ uit voor een kleine auto voor één dag.
Die hebben nochtans het budget...
ik zou €300 uitgeven voor 30 min met een McLaren op circuit....
sharing platforms zijn inderdaad wel zeer populair, maar meer voor jongeren of stadshipsters die maar af en toe een wagen nodig hebben. Zware wagens zie je daar zelden op.
Heb er eens weekendje over nagedacht en denk toch dat het niet zo een goed idee is Terug naar een simpele zondags classic dan maar!
ik zou €300 uitgeven voor 30 min met een McLaren op circuit....
Idd: Een McLaren of een Ferrari, maar geen CLA.
Deze zomer zocht ik een huurwagen voor onze rondreis in Schotland. Voor een normale prijs kreeg ik iets in de golfklasse wat de behoeften dekte.
Nu dacht ik, laat ons daar een paar kluiten extra tegen aan gooien en een leukere auto huren.
Voor meer dan het dubbele kreeg ik een A4 of 3 serie. Ik rij al met iets beter dus, daar ga ik geen geld voor uitgeven.
Voor een A5 Cabrio mocht ik al ruim 2000€ extra betalen voor een week, en als het Porsche moest worden, dan ging het door de 3500€ meer worden....
Echt dikke auto's huren kost veel geld.
Comment