Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cheap, rwd oldtimer?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Dat geloof ik best... Had indertijd een 230 E in 124 serie en die zette je zoals je wou
    M'n 230E heb ik ook nog niet echt doen uitbreken. Nochtans handbak zonder ABS. Zou in 't nat in een bocht eerder over z'n voorwielen durven schuiven.

Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
    De mijne kan dat toch probleemloos met zijn 136pk en dat is een automaat met ASD.
    Mijne is maar een 2.0 naft. Wel 4bak manueel, met ABS.

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

voor te slippen zijn er idd véél betere als benzen

Comment

Een ouwe alfa 75 of een E30. Al denk ik dat die E30's duurder zullen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
          M'n 230E heb ik ook nog niet echt doen uitbreken. Nochtans handbak zonder ABS. Zou in 't nat in een bocht eerder over z'n voorwielen durven schuiven.

Mijne is maar een 2.0 naft. Wel 4bak manueel, met ABS.
          ABS heb ik ook hoor Zou dat zoveel verschil maken die 300cc? Mijn vorige banden waren 6 jaar oude Bridgestone potenza die waren al steenhard. Elke bocht en een beetje regen brak die uit. Nu is dit veel minder, maar als je op de gas stampt doet die het met de nieuwe banden ook.

Comment

Fiat 126

Comment

hedde een ESP knopje dan? onze C200 breekt bij elke bocht uit als ik dat spel niet aan laat staan. bij nat weer slingerd ge al over de weg als ge rechtdoor wilt
              ooit 1 keer dat ding afgezet en totaal onverwachts stond ik ineens 180° om. sindsdien laat ik dat maar op staan want ge weet nooit wanneer hem uitbreekt.

bij een capri is dat makkelijk, als ge gas geeft in een bocht, schuift hem weg.
              sierras zijn idd spotgoedkoop, maar dan heb je wel een prulmotor. met een 1.6 gaat ge echt niet driften, en de latere 2.0 dohc blokken met 120pk zijn nu niet de betrouwbaarste blokken. een oer 2.0ohc zijn de beste, tuned ge vlot naar 140pk en zijn aggressieve blokjes. de V6 blokken zijn haast onvindbaar in belgie.

en wat met oude jags, zijn dat ook geen RWD's?
              Last edited by andydv; 11/10/2016, 14:02.

Comment

Lada: geen vermogen, maar ook geen grip, zelfde skills nodig als een oude Porsche.

Ik heb er toch eens 180 graden mee gedraaid op natte kinderkopjes

Comment

Ik lees hier veel alternatieven, maar zoek ze maar eens ne keer in deftige staat en onder de 2500 euro.

Comment

Onder de 2500€ vind je geen auto in deftige staat....

Comment

Schakel eens twee versnellingen lager, geef een ruk aan't stuur terwijl je de koppeling laat schieten en daarna direct volle gas.... Ge staat rond lol.
                      Moet eerst de achterwielen even laten blokkeren he zodat hij zich zet... Auto was wel van '86. Dus is al heel lang geleden, misschien waren de banden toen ook minder van kwaliteit?

Comment

Alfa-Romeo 75 ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.
                        2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                        2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                        2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          ook niet waar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Jawel buiten mijn recente Golf al mijn auto's zo gekocht
                            Benzine
                            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                            Diesel
                            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Prachtig ... Is zoiets betrouwbaar?
                              Benzine
                              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                              Diesel
                              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                ABS heb ik ook hoor Zou dat zoveel verschil maken die 300cc? Mijn vorige banden waren 6 jaar oude Bridgestone potenza die waren al steenhard. Elke bocht en een beetje regen brak die uit. Nu is dit veel minder, maar als je op de gas stampt doet die het met de nieuwe banden ook.
                                Als je kickdown doet gaat 't wss makkelijker. Ik durf m'n koppeling niet zomaar te laten schieten. Moet nog ff meegaan.

Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                hedde een ESP knopje dan? onze C200 breekt bij elke bocht uit als ik dat spel niet aan laat staan. bij nat weer slingerd ge al over de weg als ge rechtdoor wilt
                                ooit 1 keer dat ding afgezet en totaal onverwachts stond ik ineens 180° om. sindsdien laat ik dat maar op staan want ge weet nooit wanneer hem uitbreekt.

bij een capri is dat makkelijk, als ge gas geeft in een bocht, schuift hem weg.
                                sierras zijn idd spotgoedkoop, maar dan heb je wel een prulmotor. met een 1.6 gaat ge echt niet driften, en de latere 2.0 dohc blokken met 120pk zijn nu niet de betrouwbaarste blokken. een oer 2.0ohc zijn de beste, tuned ge vlot naar 140pk en zijn aggressieve blokjes. de V6 blokken zijn haast onvindbaar in belgie.

en wat met oude jags, zijn dat ook geen RWD's?
                                Geen knopje anno '86 en '89.

Schakel eens twee versnellingen lager, geef een ruk aan't stuur terwijl je de koppeling laat schieten en daarna direct volle gas.... Ge staat rond lol.
                                Moet eerst de achterwielen even laten blokkeren he zodat hij zich zet... Auto was wel van '86. Dus is al heel lang geleden, misschien waren de banden toen ook minder van kwaliteit?
                                Bandjes zijn niet meer de originele van in '86 hoor.

E30SHOP.be
                                - Alles voor uw BMW E30.
                                Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Wel nog uit Olland te halen: http://link.marktplaats.nl/m1096337700
                                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Ja dat die banden niet van 86 zijn kon ik wel denken
                                    Vraag me af of de grip van banden in die jaren enorm verbeterd is. Mijn Toyota Carina 2 kon ik ook al scheef zetten destijds. Toen was er nog heel weinig verkeer, geen eilandjes ed. Industriepark hier was leeg in 't weekend. En dan gingen we altijd met enkele kameraden racen daar. Fijne tijden gehad...

Comment

Verleden tijd. nu is t overal druk
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Ja dat die banden niet van 86 zijn kon ik wel denken
                                        Vraag me af of de grip van banden in die jaren enorm verbeterd is. Mijn Toyota Carina 2 kon ik ook al scheef zetten destijds. Toen was er nog heel weinig verkeer, geen eilandjes ed. Industriepark hier was leeg in 't weekend. En dan gingen we altijd met enkele kameraden racen daar. Fijne tijden gehad...
                                        dat zal wel eerder aan de auto gelegen hebben. autos van vroeger waren veel ruwer, als je ff kort volgas gaf en los, dan kreeg je een schok door de hele auto. als je dat nu doet, heeft de motor amper toeren gehaald.

als ik nieuwe banden leg op mijn capri, dan gaat die nog altijd even dwars hoor
                                        als er oude banden op liggen, dan is het natuurlijk iets heel anders.
                                        banden van 10jaar oud, dat merk je snel, banden ouder dan 15jaar bieden nog 0,0 grip. als je daar kort aan het stuur draait en gas geeft, schuif je zo rechtdoor. en zo zijn er veel oudjes met een auto van 15jaar met de fabrieksoriginele banden op. en dan verwonderd dat ze bij een noodstop in de voorligger plakken.
                                        keuring is dan ook zo dom om enkel naar profiel en droogtescheuren te kijken, maar niet naar de leeftijd van de banden.

Als je kickdown doet gaat 't wss makkelijker. Ik durf m'n koppeling niet zomaar te laten schieten. Moet nog ff meegaan.
                                        oja, tuurlijk. ff koppeling half los, gas geven en 200meter de straat door met de koppeling zo.
                                        ze verslijt veel sneller door zo te rijden, dan ineens te laten losschieten. echter bij dat losschieten, ziet al de rest pakken meer af (cardan, aandrijfassen, lagers, banden).

als je hem dwars wil, ff wat snelheid halen, en in een bocht volgas in 2de, ff koppeling indrukken zodat de motor naar 5000rpm schiet, en dan koppeling los... DWARS gaat ge
                                        Last edited by andydv; 11/10/2016, 20:03.

Comment

Working...
                                        X