Mededeling

Collapse
No announcement yet.

astra tourer vs focus clipper

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• astra tourer vs focus clipper

hey allen,

naar aanleiding van verandering van werk ga ik mijn camionette inleveren en krijg ik van mijn baas een firmawagen.Hierbij moet ik kiezen tussen de nieuwe astra tourer of de focus clipper.Beide wagens zitten rond de 115 a120 pk en zijn voorzien van een businesspack met navi,bluetooth hands free maar zonder al te veel optische trim.Nu ben ik benieuwd welke keuze jullie zouden maken en waarom?

grtz

IK ben voor de Astra gegaan. Persoonlijk vind ik het interieur van de Ford echt lelijk.

Comment

Ik ben zelf al met de ford gaan rijden en die rijdt wel lekker strak moet ik zeggen.goede wegligging met direct stuur en een vlotte motor.Het interieur vond ik ook wel wat donker maar komende uit een transit maakt me dat eigenlijk niet zoveel uit.Hoe valt de binnenruimte mee van de astra?achterste beenruimte en koffer?

Comment

@tim147 : Ga eens met de Astra Sports Tourer rijden eerst en beslis dan. Ik ben onvoorwaardelijke Opel-fan en met de Astra K ga je zeker niet teleurgesteld zijn.
        Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

Pffff dilemma......ik ben net nog eens met allebei gaan testrijden.De focus rijdt homogener en wat stiller maar is binnen wat kleiner allez zo voel ik t aan.Vooral de motor pikt iets prettiger op en die wegligging???? De astra is binnen precies wat luchtiger en voelt ruimer aan maar is qua geluidsdemping wat minder.De rij indruk is ook positief al is hij wat trager naar mijn aanvoelen maar ook een direct en licht stuurgevoel maakt dat die ook prettig rijdt.Ook de levertermijnen liggen ver uit elkaar nl.half januari voor de focus en de astra zou eind november al kunnen geleverd worden...
          De focus heeft 120 pk 270 nm en de astra 110pk,300 nm.wanneer zou je dit verschil het beste voelen?meer pk's voor het vlotte verkeer of meer kracht bij volbelading of bergachtige ritjes...zoiets??

Comment

Je gaat in het dagelijkse verkeer meer plezier hebben van 30 nm extra, dan van die 10 pk.

Deze zomer reed mijn pa met een Focus SW-huurwagen, terwijl hij door het jaar met een Astra SW van het vorige model (J ?) rijdt. Hij vond de Focus volwassener rijden (met meer stuurgevoel, betere wegligging), maar hij vond zijn Astra dan weer beter afgewerkt en aangenamer ingericht.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
              Je gaat in het dagelijkse verkeer meer plezier hebben van 30 nm extra, dan van die 10 pk.
              Yep...

Comment

Astra all the way.

Nieuwer, ruimer, beter afgewerkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                  Astra all the way.

Nieuwer, ruimer, beter afgewerkt.
                  Yep...

Comment

Astra is er ook in 136pk
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Tja die 136 pk versie ligt buiten mijn budget...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tim147 Bekijk Berichten
                        Tja die 136 pk versie ligt buiten mijn budget...
                        Mijn vorige auto was een Astra J met een 1.7CDTI ecoflex met 110pk. Reed heel vlot, en zeker meer dan snel genoeg voor het dagelijkse verkeer. De nieuwe 1.6 motor in de Astra K heeft nog meer koppel én de nieuwe Astra is zo'n 150 kg lichter dan de J.
                        'k Zou niet twijfelen...

Comment

De Astra.

Comment

Zonder twijfel de Ford. Een van meest geavanceerde en leukste onderstellen van zijn klasse!
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

De Astra, gewoon omdat ik meer fan ben van Opel dan van Ford.
                              2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                Zonder twijfel de Ford. Een van meest geavanceerde en leukste onderstellen van zijn klasse!
                                De Focus zal waarschijnlijk wel iets leuker rijden (Focus en Mondeo zijn daarvoor wel gekend, toegegeven), maar je mag de nieuwe Astra écht niet onderschatten, hoor.
                                Bovendien trekt het interieur van de Focus op geen ballen (sorry, persoonlijke smaak maar ik ben niet de enige die het zegt...).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
                                  De Focus zal waarschijnlijk wel iets leuker rijden (Focus en Mondeo zijn daarvoor wel gekend, toegegeven), maar je mag de nieuwe Astra écht niet onderschatten, hoor.
                                  Bovendien trekt het interieur van de Focus op geen ballen (sorry, persoonlijke smaak maar ik ben niet de enige die het zegt...).
                                  Verspilling van tijd om tegen die kerel in conversatie te gaan, is één van de grootste Opel bashers van het forum ;-) telkens er een topic gelijk dit verschijnt is hij er al de kippen bij.

Comment

Ik zou voor de Astra kiezen omdat voor mij het praktische de doorslag geeft. De focus stuurt beter maar daar hecht ik minder belang aan.

Deze keuze lijkt mij dan ook heel persoonlijk.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Interieurs van Ford zijn idd om te huilen. (helaas) En om daar de hele tijd tegenaan te moeten kijken. Neen, dank u.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                        Verspilling van tijd om tegen die kerel in conversatie te gaan, is één van de grootste Opel bashers van het forum ;-) telkens er een topic gelijk dit verschijnt is hij er al de kippen bij.
                                        En jij om mij aantevallen......
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                        X