Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verschil in PK voor BMW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • verschil in PK voor BMW

    Ik twijfel tussen BMW 318 of 320? 136 Pk of 163 Pk? Voel je dat verschil? is het de meerprijs waard?

  • #2
    Ja dat verschil voel je. Of het de meerprijs waard is, hangt af van wat je zoekt in die wagen.

    Comment


    • #3
      Over wel 318 320 gaat het de e of f reeks ? Is het een d of een i.

      Ik ga ervan uit dat je de e9? reeksen bedoeld .

      Comment


      • #4
        Als het een 318/320d is, niet aan beginnen!
        Deze heeft de brol N47 motor, ketting springt direct.
        Kunt beter met de fiets gaan dan, veel veiliger.

        En de 318/320i motoren zijn zo tam als iets, koopt u dus maar gewoon direct de I6 diesel / naft.

        Mvg,
        BlackHorse.

        Comment


        • #5
          Haha epic

          Comment


          • #6
            Je woont in Nieuwpoort... Vlaanderen dus. Waarom twijfel met een 163 PK als je die normaal in 190 PK hebt? Voor de BIV maakt het niks uit.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
              Als het een 318/320d is, niet aan beginnen!
              Deze heeft de brol N47 motor, ketting springt direct.
              Kunt beter met de fiets gaan dan, veel veiliger.

              En de 318/320i motoren zijn zo tam als iets, koopt u dus maar gewoon direct de I6 diesel / naft.

              Mvg,
              BlackHorse.
              Geslaagde imitatie, enkel de schrijffouten ben je nog vergeten.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                Als het een 318/320d is, niet aan beginnen!
                Deze heeft de brol N47 motor, ketting springt direct.
                Kunt beter met de fiets gaan dan, veel veiliger.

                En de 318/320i motoren zijn zo tam als iets, koopt u dus maar gewoon direct de I6 diesel / naft.

                Mvg,
                BlackHorse.

                Bijna goed. De i6 diesel en naft zijn ook niet allemaal waauw .
                325d en 330d in de e9? reeksen zowel prfl als fl zou ik nemen.

                n47 zuigt onwijs hard . Ik krijg al rillingen en ga er nog een trauma aan oplopen.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                  Bijna goed. De i6 diesel en naft zijn ook niet allemaal waauw .
                  325d en 330d in de e9? reeksen zowel prfl als fl zou ik nemen.

                  n47 zuigt onwijs hard . Ik krijg al rillingen en ga er nog een trauma aan oplopen.
                  Een trauma meer of minder kan geen kwaad.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                    Een trauma meer of minder kan geen kwaad.
                    En we weten dat ze onwijs hard zuigt.

                    Comment


                    • #11
                      ik rij nu met een 318 d ( 136 pk) en kan me volgend jaar een nieuwe firmawagen bestellen. Ik moet wel enigszins binnen een bepaald budget blijven. Een M3 of zo is niet haalbaar. Mijn vraag was kies ik voor een 163 of 190 pk? of steek ik deze meerkost in opties en blijf ik bij 136 pk? Ik reed nooit met 163 of 190 pk en vroeg me af of je dit echt voelt.
                      Last edited by ; 14/10/2016, 21:12. Reden: schrijffout

                      Comment


                      • #12
                        Natuurlijk je voel het verschil .... tot je er 6 maanden mee gereden hebt. Dan verlang je terug naar meer vermogen.
                        Vermogen went spijtig genoeg te snel

                        Comment


                        • #13
                          Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
                          Voor de ene is 136 pk genoeg, de andere vindt dit veel te weinig.
                          Het enige dat je met zekerheid kan zeggen, is dat 136 pk genoeg is voor dagelijks verkeer.
                          Verschil tussen 136 pk en 190 pk zal je wel goed voelen. Maar zoals met alles, vermogen went snel.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                            Natuurlijk je voel het verschil .... tot je er 6 maanden mee gereden hebt. Dan verlang je terug naar meer vermogen.
                            Vermogen went spijtig genoeg te snel
                            Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                            Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
                            Voor de ene is 136 pk genoeg, de andere vindt dit veel te weinig.
                            Het enige dat je met zekerheid kan zeggen, is dat 136 pk genoeg is voor dagelijks verkeer.
                            Verschil tussen 136 pk en 190 pk zal je wel goed voelen. Maar zoals met alles, vermogen went snel.
                            Zo is dat.

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb ooit testgereden met een dichtgeknepen 320d 163pk (geen eco) en een 184pk. En het verschil was er, maar enkel boven 3000 tpm.

                              ben uiteindelijk voor de 184 gegaan, maar of het noodzakelijk was....

                              Comment


                              • #16
                                Diesel auto's van 1,5 ton hebben genoeg aan een minimum van pakweg een 120 Pk om normaal mee te kunnen met het verkeer.

                                Comment


                                • #17
                                  Het verschil was er toch Dirk? Ik dacht altijd dat dit in de praktijk niets scheelde maar meer 'op papier' was... Had zo bijna een dichtgeknepen gekocht, gelukkig dat ik het niet deed dan...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Het verschil was er toch Dirk? Ik dacht altijd dat dit in de praktijk niets scheelde maar meer 'op papier' was... Had zo bijna een dichtgeknepen gekocht, gelukkig dat ik het niet deed dan...
                                    Hoeveel keer per rit ga je boven de 3000 tpm ?
                                    Hij moet al goed warm staan, als ik al eens doortrek tot 4000... ik kan aannemen dat dat met een 30d nog anders is...

                                    211pk tov 258...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tja bedankt alvast maar ik weet nu niet wat te doen. Prijsverschil tussen 150 pk ( 318d ) en 190 pk ( 320 d) is 3550 euro. Voor deze som heb ik toch ook paar mooie opties. Als ik het goed begrijp zal ik maar, pakweg op autostrade, voelen dat ik meer pk onder de motorkap heb.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door cardan Bekijk Berichten
                                        Tja bedankt alvast maar ik weet nu niet wat te doen. Prijsverschil tussen 150 pk ( 318d ) en 190 pk ( 320 d) is 3550 euro. Voor deze som heb ik toch ook paar mooie opties. Als ik het goed begrijp zal ik maar, pakweg op autostrade, voelen dat ik meer pk onder de motorkap heb.
                                        'K zal ik voor u beslissen, neem de 150 pk versie en steek de rest in opties. Ga je meer aan hebben dan 40 pk extra.
                                        Als je trouwens een rustige chauffeur bent die niet echt sportief rijdt, ben je al zeker beste af met de 150 pk optie.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X