Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verschil in PK voor BMW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Mijn eerste Espace had 150 pk. Da's een boot hee. En nooit het gevoel gehad ondergemotoriseerd te zijn. Zeker niet. Ik wil maar zeggen, 150 pk is zeker niet slecht. Ik was toen ook niet meer gewoon en heb het dus nooit als een gemis gezien. Alles hangt er beetje vanaf met wat je nu rijdt. Heb je een wagen met 200 pk, dan kan het tegenvallen. Heb je er ene met 100 pk, dan zal het heel leuk zijn...

    Comment


    • #22
      pk op zich zegt niet veel. het hangt er ook vanaf welke auto het is, en hoeveel koppel die levert.

      een oude honda CRX had ook 150pk en die krengen waren snel. maar zit er eens met 4 man in, het was al veel minder.
      kan je gewoon eens niet proefrijden me de 2 modellen?. verder klopt ook wat DHL zegt, als je nu met 100pk rijd, dan zullen die beide nieuwe een pak sneller zijn. als je nu al een krachtige wagen hebt, dan kan die lagere misschien tegenvallen in hernemingen

      Comment


      • #23
        Ik rij nu met bmw 318 van bouwjaar 2013 met 136 pk. Blijkbaar wordt de bmw 318 d van heden voorzien van 150 pk. Is dus sowieso al iets meer pk. Ik kan dus binnen mijn budget evt nog kiezen voor een 190 pk ( bmw 320 d) ofwel geef ik die 3500 euro uit aan opties.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door cardan Bekijk Berichten
          Ik rij nu met bmw 318 van bouwjaar 2013 met 136 pk. Blijkbaar wordt de bmw 318 d van heden voorzien van 150 pk. Is dus sowieso al iets meer pk. Ik kan dus binnen mijn budget evt nog kiezen voor een 190 pk ( bmw 320 d) ofwel geef ik die 3500 euro uit aan opties.
          Privé of firmawagen ?

          Zit er veel verschil op de uitstoot tussen 18d en 20d ? Want diesel zal binnen 5 jaar zwaarder belast worden...
          Met automaat zou ik zeker voor de 18d gaan... Manueel de 20d... (minder schakelen, en meer een boost dan de lineaire automaat)

          Comment


          • #25
            Raar maar waar de CO 2 uitstoot bij een diesel ligt stuk lager dan bij benzine. Dus wat er dan de reden is dat de overheid zo dwars ligt bij een diesel, begrip ik niet. De uitstoot van een 318 d of 320 d bij BMW is dezelfde nl 116. Bij een 318 i ( benzine) 129 en bij een 320 i benzine is die al 138. En het is een firmawagen maar die kan je na 4 j aankopen. Dus we krijgen een lijst met auto's waaruit we kunnen kiezen. Je kiest dan maar wat binnen je budget ligt en kan er opties bij nemen zolang je binnen je budget blijft. Als je het verschil ziet in prijs ts 320 d en 318 d dan sta ik in twijfel.

            Comment


            • #26
              CO2 is dan ook niet zo slecht, dat zit overal in de natuur.
              maar alle soorten fijn stof dat een diesel uitstoot zijn zoveel meer schadelijker voor ons en daar zit het grote probleem met diesel. door de hoge compressie en hoge inspuitdruk van de brandstof, onstaan alle soorten chemische verbindingen dat heel slecht zijn

              Comment


              • #27
                Hoe is je rijstijl?
                Ik heb 136 pk in een zware A6 en dit is voldoende om mee te komen met het verkeer. Ik ben rustige rijder maar als ik telkens de volle pks zou aanspreken heb ik voorsprong op het normale verkeer...

                Comment


                • #28
                  Rij graag vlot doch ben niet de persoon die optrekt lijk een zot in stad enz. Op rustige baan rij ik graag wel eens door. En idd mijn 136 pk op heden schenkt me voldoening. Sowieso heb ik als ik de nieuwe 318 d kies 150 pk al .

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door cardan Bekijk Berichten
                    Raar maar waar de CO 2 uitstoot bij een diesel ligt stuk lager dan bij benzine. Dus wat er dan de reden is dat de overheid zo dwars ligt bij een diesel, begrip ik niet. De uitstoot van een 318 d of 320 d bij BMW is dezelfde nl 116. Bij een 318 i ( benzine) 129 en bij een 320 i benzine is die al 138. En het is een firmawagen maar die kan je na 4 j aankopen. Dus we krijgen een lijst met auto's waaruit we kunnen kiezen. Je kiest dan maar wat binnen je budget ligt en kan er opties bij nemen zolang je binnen je budget blijft. Als je het verschil ziet in prijs ts 320 d en 318 d dan sta ik in twijfel.
                    Ze gebruiken idd de normering van CO2, maar gaan die van diesel niet vergelijken met die van benzine omdat een benzine meer CO2 uitstoot. Maar een diesel stoot meer NOx uit dat schadelijk is. Dus die stelling van u gaat niet op

                    Comment


                    • #30
                      en dat zal altijd zo blijven.
                      1 liter benzine kan je ideaal omzetten naar 2,4kg CO2 en bezit 32MJ energie
                      1 liter diesel kan je ideaal omzetten naar 2,6kg CO2 en bezit 36MJ energie

                      je hebt meer benzine nodig dan diesel om dezelfde energie vrij te krijgen, en daardoor heb je ook meer CO2
                      bv 100MJ energie is 3,125L benzine of 7,5KG CO2
                      100MJ energie uit diesel is 2,77liter of 7,2KG CO2

                      bijkomend kan een benzinemotor niet met een arm mengsel rijden zonder schade op te lopen, dus je moet altijd meer inspuiten dan je gaat gebruiken (= meer verbruik).
                      LPG is het properste, 1.6kg CO2/liter en bezit een 25MJ energie per liter.
                      100MJ energie uit LPG zou op een 4liter uitkomen of 6,4KG CO2.

                      zouden ze echt bezig zijn met het milieu in belgie, dan zouden ze LPG meer promoten.
                      CNG heb ik geen gegevens van aangezien dat in kg wordt getankt en niet in liters

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                        en dat zal altijd zo blijven.
                        1 liter benzine kan je ideaal omzetten naar 2,4kg CO2 en bezit 32MJ energie
                        1 liter diesel kan je ideaal omzetten naar 2,6kg CO2 en bezit 36MJ energie

                        je hebt meer benzine nodig dan diesel om dezelfde energie vrij te krijgen, en daardoor heb je ook meer CO2
                        bv 100MJ energie is 3,125L benzine of 7,5KG CO2
                        100MJ energie uit diesel is 2,77liter of 7,2KG CO2

                        bijkomend kan een benzinemotor niet met een arm mengsel rijden zonder schade op te lopen, dus je moet altijd meer inspuiten dan je gaat gebruiken (= meer verbruik).
                        LPG is het properste, 1.6kg CO2/liter en bezit een 25MJ energie per liter.
                        100MJ energie uit LPG zou op een 4liter uitkomen of 6,4KG CO2.

                        zouden ze echt bezig zijn met het milieu in belgie, dan zouden ze LPG meer promoten.
                        CNG heb ik geen gegevens van aangezien dat in kg wordt getankt en niet in liters
                        Bedankt voor uw deskundige uitleg maar dit was niet mijn vraag hoor ..en ik lees enkel de gegevens uit de catalogus van BMW waaruit blijkt dat een 320i ( benzine) 138g/km uitstoot heeft en 320 d slechts 116 g/km
                        Zijn ook deze waarop werkgever zich baseert
                        Last edited by ; 17/10/2016, 20:58.

                        Comment

                        Working...
                        X