Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies nieuwe auto of huidige oprijden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Advies nieuwe auto of huidige oprijden.

    Hallo,


    Ik rijd met een Ford Focus , 11jaar oud, diesel, 140 000km. Niet veel problemen mee gehad, enkel een beetje met de EGR klep de laatse jaren, waarvoor ik een product bij de diesel moet doen. Is het interessant om de wagen op te rijden, of zou ik beter uitkijken voor een andere? Ik heb er niet veel problemen mee gehad in de jaren, maar hoe ouder hij gaat worden, de kans groter gaat zijn op stukken. ik zou er nog een 3000euro +/- van kunnen krijgen.

    Ik zou mij graag een lichte vracht willen aankopen iets in de trend van Citroën berlingo, Peugeot partner,.. aangezien ik mijn wagen enkel gebruik om te gaan werken. Nu betaal ik 315euro wegentax, met een lichte vracht gaat die 70euro worden, de verzekering gaat ook een beetje minder zijn. En ik zou mij een benzine willen aankopen aangezien ik vaak korte afstanden rijd, om geen problemen meer met roet te hebben. Ook zou ik een trekhaak nodig hebben, als ik deze laat plaatsen op mijn huidige wagen kost dit 550euro, als ik dan kijk wat ik van mijn wagen nog krijg, vind ik precies de kost nogal veel. Of zie ik dit verkeerd?

  • #2
    Wat is je budget voor een nieuwe (of occasie)?

    Comment


    • #3
      15000 euro, inclusief verkoop van mijn huidige wagen.

      Comment


      • #4
        een trekhaak kost op de nieuwe evenveel als op de oude, waarschijnlijk, oprijden met 140.000 km op 11 jaar is nog heel wat jaartjes rijden, dus die trekhaak blijft dan wel de moeite om te doen. Je krijgt hem er bij de nieuwe alleszins niet bij.

        Het is wat zonde van de korte afstanden (misschien kan je af en toe eens langere rit doen?), maar zelfs met die problemen zullne de mogelijke herstellingen niet opwegen tegen de afschrijving van een nieuwe. Ook het verschil in wegenbelasting en verzekering zal maar een fractie zijn van de waardedaling van een nieuwe.

        Puur economisch dus niet doen als de auto voor de rest nog prima voldoet, als je echter graag iets anders wilt voor andere redenen is dat altijd te verdedigen natuurlijk.

        Comment


        • #5
          Ne nieuwe kost altijd meer geld dan met de oude te blijven rijden, maar ne nieuwe is meestal gewoon plezanter + ge zijt weer voor lang gerust.

          Comment


          • #6
            Ik weet niet welke motorisatie je focus nu heeft en welke je eventueel nieuwe wordt, maar de kans bestaat dat je met je diesel focus nu meer gewicht ga mogen/kunnen trekken dan met een benzine. Als het is voor een 750kg aanhangwagen dan zou het voor beiden geen probleem mogen zijn.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Ne nieuwe kost altijd meer geld dan met de oude te blijven rijden, maar ne nieuwe is meestal gewoon plezanter + ge zijt weer voor lang gerust.
              Die laatste ballon gaat niet altijd op voor een occasie.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

              Comment


              • #8
                Oude oprijden
                heden 2014 Bmw M235i 326pk
                heden 2017 vw golf 1.2tsi 110pk

                Comment


                • #9
                  Het hangt er ook vanaf of je de huidige beu bent of niet. Soms is de wil naar iets 'nieuw' gewoon groot. Als je de Focus nog niet beu bent zou ik daar nog even mee blijven rijden, als er in de toekomst dan grote kosten aankomen kan je hem nog altijd wegdoen (al zal het dan wel voor minder dan €3000 zijn wss) en een lv kopen.
                  2012 Abarth 500 'esseesse'

                  Comment


                  • #10
                    Je kan het ook anders bekijken en beter nu verkopen nu er nog geen kosten aan zijn.
                    Als je deze wil oprijden zou het nog wel is lang kunnen duren aangezien je maar weinig km's doet. Hetzelfde geldt voor mij en na 9 jaar met dezelfde wagen gereden te hebben vond ik het is tijd voor iets nieuw en aangezien ik er toch het geld voor had onlangs ook ne nieuwe gekocht. Oude was ook snel verkocht, omdat deze nog in orde was.

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt voor jullie reacties! Voor de aanhangwagen zou het 750Kg zijn, is niet veel maar voldoende.
                      Mijn huidge Foucus is een 1.8Tdci 120pk geloof ik.
                      Ik ben mijn huidige wagen zeker niet beu, maar ik heb een trekhaak nodig en aangezien dit een 550euro was om te plaatsen was ik aan het denken van zou het beter zijn om een andere te kopen. 11jaar is nu niet echt oud voor een wagen, maar ik weet niet welke kosten ik mag verwachten in de toekomst. 3jaar geleden is de distributieriem vervangen geweest, schijven vooraan + remblokken en remblokken achteraan. Silent blocks voor en achteraan zijn ook vervangen geweest. Zijn nu niet echt grote kosten, maar omdat ik dan een trekhaak nodig heb, en dan had ik zoiets van wat zal het volgende zijn want je bent zo aan 1000euro
                      Wat is een wagen oprijden? Tot de kosten meer zijn dat de verkoop waarde? Of 15 - 18jaar?
                      Last edited by Buzze; 15/10/2016, 20:11.

                      Comment


                      • #12
                        kan je geen oude trekhaak van een sloopwagen halen en die laten monteren in een niet-dealer garage? 550€ is veel geld voor een trekhaak op een oude wagen (ik stak de mijne zelf en koste me ongeveer 40€).

                        tja, oprijden is in principe ermee rijden tot het de moeite niet meer loont er kosten aan te doen. ik heb bij mijn huidige auto 40jaar of 1 000 000km als doelstelling gezet om die op te rijden (wat er het eerste komt. die is nu 28jaar en staat op 495 000km). heb daar een trekhaak op gestoken toen die rond de 400 000km had
                        mijn vorige auto was 38jaar en had iets boven 320 000km op LPG, was niet op, maar veel teveel miserie met de keuring, en die begon toch serieus achteruit te gaan op vlak van roest

                        Comment


                        • #13
                          Met de oude wagen blijven rijden zal altijd goedkoper zijn dan de nieuwe wagen. Wanneer je een nieuwe auto koopt, neem je mogelijks een full omnium, elk jaar een groot waardeverlies, je zal mogelijks bij officieel dealer op onderhoud gaan de eerste jaren,... Dan mag je met uw oudere wagen jaarlijks al veel kosten hebben...
                          The shark is BACK! BMW 635csi

                          BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017


                          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                          Comment


                          • #14
                            Dan ga ik mijn auto behouden, en eens kijken voor een trekhaak bij de sloop. Zou een jonge tweedehandse auto wel interessant zijn? 4jaar oud max?

                            Comment


                            • #15
                              Als je bij Ford blijft, zou ik absoluut voor een tweedehands gaan, ofwel jong, ofwel één van 4 jaar, want die zakken vrij snel in prijs.

                              Comment


                              • #16
                                Ik ben niet echt merk gebonden, maar dan ga ik het bij mijn huidge wagen houden en we zien wel in de toekomst
                                Bedankt voor het advies!

                                Comment

                                Working...
                                X