Hallo,
ik ben van plan een wagen uit Nederland aan te kopen. Ik heb twee jaar geleden hetzelfde gedaan in Duitsland, dus ik weet nog hoe het werkt.
Echter heeft de Nederlandse garage niet veel ervaring in exporteren omdat ze niet bij de grens liggen. Ze stellen voor om te werken via een tussenpartij die een tijdelijke Duitse registratie aanlevert. Hiermee kan de garage snel zijn BPM terug krijgen en hangt hij niet meer van mij af.
Echter vraag ik mij af of dit dan gevolgen heeft voor mij, als ik aan de douane of DIV passeer? Want op dat moment rij ik met een auto op NL tijdelijke nummerplaten, NL tijdelijke verzekering, NL uitschrijvingspapieren, maar dan ook nog eens ergens Duits geregistreerd met een KFZ brief?
Dat lijkt me een soep waar de ambtenaar niet blij gaat van worden ...
Met deze firma wil de verkoper werken.
Hier is nog wat uitleg van een ander export bedrijf die dit ook regelt.
Zijn er hier mensen die al met dit systeem gewerkt hebben?
Alvast bedankt
ik ben van plan een wagen uit Nederland aan te kopen. Ik heb twee jaar geleden hetzelfde gedaan in Duitsland, dus ik weet nog hoe het werkt.
Echter heeft de Nederlandse garage niet veel ervaring in exporteren omdat ze niet bij de grens liggen. Ze stellen voor om te werken via een tussenpartij die een tijdelijke Duitse registratie aanlevert. Hiermee kan de garage snel zijn BPM terug krijgen en hangt hij niet meer van mij af.
Echter vraag ik mij af of dit dan gevolgen heeft voor mij, als ik aan de douane of DIV passeer? Want op dat moment rij ik met een auto op NL tijdelijke nummerplaten, NL tijdelijke verzekering, NL uitschrijvingspapieren, maar dan ook nog eens ergens Duits geregistreerd met een KFZ brief?
Dat lijkt me een soep waar de ambtenaar niet blij gaat van worden ...
Met deze firma wil de verkoper werken.
Hier is nog wat uitleg van een ander export bedrijf die dit ook regelt.
Zijn er hier mensen die al met dit systeem gewerkt hebben?
Alvast bedankt