Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benzine of hybride

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Benzine of hybride

Beste,

Voor mijn werk moet ik regelmatig huisbezoeken doen. Dat zijn vaak korte afstanden (5km). Jaarlijks doe ik ongeveer 15000km. Weinig autosnelwegen...

Is hybride rijden dan interessant voor mij? Ik zoek een tweedehands wagen. Budget ongeveer 17.500€.

Of toch benzine en hoger verbruik?

Alvast bedankt!

Hangt af van de aankoopprijs of het interessant wordt. Maar voornaam is natuurlijk ook wat je voor de rest zoekt in een wagen.

Als hybride zou ik eens kijken naar de Honda Insight. bv : http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...560?asrc=pl|as (Ik weet niet of deze goed geprijsd in de markt staat, maar gewoon dat je al eens kan kijken.)

Dit zijn redelijk ondergewaardeerde, zeer betrouwbare, zuinige wagens. Stond ergens bovenaan in een betrouwbaarheidsonderzoek. En als je op spritmonitor kijkt, een werkelijk verbruik van om en bij de 5 liter.

Comment

Lexus ct200h
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

ik zou precies gaan voor een plug in hybride...

hoeveel km's per dag ongeveer. Zo'n plug in geraakt afhankelijk van welke auto het is van 35 tot 70 km ver.
        www.peugeotforum.be

Comment

Alvast bedankt voor de antwoorden. Een 'ruime' koffer is wel meegenomen.. Heb ik vergeten te melden. Is de auris break hybride wat?

Flappy, welke merken hebben zo'n plug in hybride?

Ongeveer 55 km per daq

Comment

opel ampera/chevrolet Volt zijn dan interessante alternatieven. Er waren eigenaars die eenmaal per maand een beetje tankten en de rest volledig electrisch reden.

Met zo weinig km's is een vol electrische auto misschien ook interessant. Da's al minstens 100 km per dag. Ook afhankelijk natuurlijk van wat je erbuiten met de auto gaat doen.
            www.peugeotforum.be

Comment

Zit een beetje in dezelfde situatie, heb een Rav4 hybride gekocht (is wel hoger budget) maar een basis auris hybride met wat optrekken van budget moet kunnen

Comment

Thor, hoeveel verbruik heb je met die rav4?

Comment

Ik heb hem nog niet, verwacht rond 20 november.

Comment

Is de Prius (derde generatie) iets? Los van het design :-). Degelijk? Zuinig?

Comment

De Prius III scoort doorgaans toch hoog in de betrouwbaarheidsstatistieken (TUV, Dekra). Bij Autobild hebben ze een dauertest en gebrauchtwagentest waar je meer kan lezen over de gekende problemen (doorklikken naar Bildergalerie).

Qua zuinigheid: zie Spritmonitor.

Comment

Working...
                      X