Mededeling

Collapse
No announcement yet.

elektrische of hybride wagen voor BVBA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• elektrische of hybride wagen voor BVBA

Hallo,

Omdat de renting van mijn huidige wagen (bmw 3 diesel) binnenkort afloopt en het VAA nogal duur is, zou ik als volgende wagen een elektrische of hybride auto willen nemen, wegens de verhoogde aftrekbaarheid etc. De auto zal door mijn BVBA worden gekocht (renting).

Probleem is dat ik niet veel van auto's ken en het mij ook niet zo heel erg interesseert. Ik wil enkel dat ie comfortabel rijdt en fiscaal interessant is,en hij mag er best ook wel deftig uit zien. Moet ook niet te goedkoop zijn (maandelijks rentingbudget tussen 1.000 en 2.000 EUR want volgens mijn accountant is de bmw3 te "goedkoop" voor mijn inkomen) want moet voldoende kosten hebben. Dat stoort me op zich al, nl. dat ik om fiscale redenen een duurdere auto "moet" nemen (wat een wetgeving), maar soit, ik rijd toch nog altijd liever met een deftige auto dan extra belastingen te betalen die nog veel slechter worden besteed.

Sommigen raden mij de nieuwe VOLVO XC90 hybride aan, maar ik vind dat toch veel geld voor een auto en heb er moeite mee om zoveel geld neer te leggen voor maar "een auto". Vind het ook wat lijken op een tank... te groot gewoon. Ik heb ook niet echt SUV nodig voor mijn gebruik... en mijn vrouw rijdt al met een SUV; dus dat maakt het nog meer onnodig. Maar bon, als dat fiscaal interessanter is, zet ik mij daar wel over uiteraard

Veel alternatieven vind ik niet echt... BMW 330E (maar dat is "dezelfde" als ik nu heb en dat zou dan mijn 3e BMW 3 reeks zijn en ben daar intussen wel wat op uitgekeken), Porsche Cayenne hybride (vind ik niet echt mooi en vind mij te jong om met een porsche rond te scheuren), Tesla model S (mag ik niet van mijn vrouw omdat ze ons anders komen homejacken volgens haar etc ) ... model 3 is nog te lang wachten...

Graag ontvang ik dan ook uw adviezen/meningen... veel dank! Ik zou dit jaar dan nog bestellen en voorschot betalen.

Voldoende kosten hebben is zever he. Je spaart idd 30% belastingen uit. Maar als je die belastingen betaalt hou je wel 70% van het niet uitgegeven geld op je rekening
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Zeg tegen je accountant dat je een duurdere accountant gaat zoeken om je kosten omhoog te krijgen

Is het eigenlijk niet zo dat je bv. best zonnepanelen hebt als je wil overschakelen naar plug in ? Anders loopt die elektriciteits rekening serieus op, vermoed ik.

Indien je die niet hebt, dan denk ik dat je bij Lexus een ruime keuze (ook naar budget) hebt van hybrides. En anders de e-modellen bij vw en audi ?
      Last edited by ; 23/10/2016, 12:38.

Comment

Ik wil anders ook wel een factuurtje uitschrijven als je niet aan genoeg kosten geraakt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
          Zeg tegen je accountant dat je een duurdere accountant gaat zoeken om je kosten omhoog te krijgen

Is het eigenlijk niet zo dat je bv. best zonnepanelen hebt als je wil overschakelen naar plug in ? Anders loopt die elektriciteits rekening serieus op, vermoed ik.

Indien je die niet hebt, dan denk ik dat je bij Lexus een ruime keuze (ook naar budget) hebt van hybrides. En anders de e-modellen bij vw en audi ?
          Lexus is geen plug-in ....

Comment

Dan klopt mijn redenering dus: geen zonnepanelen --> lexus, en andere non-plug-in
            en anders kan je andere opties (plug in) er bij gaan nemen
            Last edited by ; 23/10/2016, 12:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quicky00 Bekijk Berichten
              Probleem is dat ik niet veel van auto's ken en het mij ook niet zo heel erg interesseert.
              Dat vind ik belangrijk...
              Uw accountant kan dan wel adviseren om een dure hybrid o.i.d. te nemen, als je geïnteresseerd bent in auto's optimaliseer je daarmee uw fiscale lasten een beetje. Maar bij gebrek aan interesse is het ook maar een kost zoals een andere, terwijl een investering allicht interessanter is voor u. Als je dan toch de kost doet, doe het dan aan iets waar je je goed bij voelt ipv iets wat puur fiscaal vriendelijk is. En ja, als uw loon navenant is ga je daar toch een rem op moeten zetten als je niet wil dat ze je komen homejacken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                Dan klopt mijn redenering dus: geen zonnepanelen --> lexus, en andere non-plug-in
                en anders kan je andere opties (plug in) er bij gaan nemen
                En geen fiscale voordelen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                  Ik wil anders ook wel een factuurtje uitschrijven als je niet aan genoeg kosten geraakt!
                  Te veel int donker blauw gedaan?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Mm moeilijke, nu absoluut voor nen 100% aftrekbare wagen gaan is nu ook ni per se een noodzaak, of ge nu 100% of 80% aftrekbaarheid hebt maakt het grote verschil niet want uiteindelijk is het toch ook 'slechts' 25 a 33% vennootschapsbelasting die uitspaart, dus 33% van 20% (100-80) = 6,66 %. Ook de VAA, als ge nu bv. nen Audi A4 2.0 tfsi ultra neemt, 114 gr co2, dan zal uw VAA wss lager uitvallen dan met uw bmw 3 diesel nu.

Voor ne puur elektrische, eventueel nen opel Ampera-E? Of als plugin hybride ne Passat GTE. Of voor ne gewone hybride, Lexus IS300h of GS300h

Comment

Mercedes C Hybride ?

Bestaat in break (altijd praktisch) en is duurder dan de BMW (boekhouder content).
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

als een auto u niet echt interesseert dan moet je ook geen dure kopen/leasen/renten
                        'te goedkoop' voor uw inkomen, dat is dikke quatsch imho...je kunt daar toch andere dingen mee doen? Bvb. nog snel een dividendje voor de RV (alweer) stijgt
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                          Voldoende kosten hebben is zever he. Je spaart idd 30% belastingen uit. Maar als je die belastingen betaalt hou je wel 70% van het niet uitgegeven geld op je rekening
                          Dit is inderdaad een theorie die op niet veel slaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
                            Dit is inderdaad een theorie die op niet veel slaat.
                            ik vind kosten maken om kosten te maken het meest idiote wat je kan doen.
                            het is goed dat je fiscaal voordeel hebt als je kosten moet maken, voor iets wat je nodig hebt. Maar als je niks vandoen hebt 100% centen uitgeven om 30% minder belastingen te betalen... waanzin.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                              als een auto u niet echt interesseert dan moet je ook geen dure kopen/leasen/renten
                              'te goedkoop' voor uw inkomen, dat is dikke quatsch imho...je kunt daar toch andere dingen mee doen? Bvb. nog snel een dividendje voor de RV (alweer) stijgt
                              Als uwen boekhouder idd zo'n praat verkoopt dan zou ik eerder uitkijken voor een andere boekhouder dan een andere auto , da's mijn gedacht ( na een kleine 20 jaar zelfstandige te zijn en nog steeds te zijn...)

Comment

LOL. Ik betaal niet graag belastingen op de winst (begrijpelijk), dus ga ik mijn winst opsouperen door er een auto van te betalen die ik eigenlijk niet wil (niet zo begrijpelijk). Een beetje zoals "ik stem niet voor Trump, ik stem tegen Clinton". 't Zal aan mij liggen, maar: does not compute

Comment

beetje kleine kindjes mentaliteit hé.

ik mag dat speelgoed niet hebben, jij ook niet dan.
                                  maar dan voor zelfstandigen, ik krijg mijn winst niet volledig, wel dan krijg jij er ook niks van

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                    beetje kleine kindjes mentaliteit hé.

ik mag dat speelgoed niet hebben, jij ook niet dan.
                                    maar dan voor zelfstandigen, ik krijg mijn winst niet volledig, wel dan krijg jij er ook niks van
                                    En dit is dan weer een denigrerende mentaliteit...
                                    eigenlijk vraagt de ts advies over een auto...

en niet over zijn fiscale constructie... waar iedereen zo graag een mening over heeft.'.
                                    Last edited by ; 25/10/2016, 11:13.

Comment

Maar dat principe van 'ik maak te veel winst', zal het maar in een dure auto steken.
                                      Weet dan in een zaak, een auto zowat het slechts behandeld wordt door de fiscus.

Aftrekbaarheid is beperkt, en je betaalt VAA.

Trouwens, er is niks mis met winst maken, daar worden bedrijven groot van.

Comment

Wachten op de 530e? Als de 3 te goedkoop is.

Comment

Working...
                                        X