Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedrijfswagen - budget 550 EUR

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe bedrijfswagen - budget 550 EUR

Beste,

Mijn huidige wagen is een Audi A3SB (1.6TDI) en deze voldoet voor mijn dagelijks woon-werkverkeer. Op week rijd ik ca 1250 km.

Gezien mijn huidige gezinssituatie heb ik een serieus te kort aan kofferruimte dus ben ik op zoek naar een break..

Huidig budget is 550 EUR (incl. huur/verzekering/tankkaart/bandenwissel/65% van BTW bedrag/CO2-bijdrage) en CO2-uitstoot max. 110 gr.

Een Skoda Octavia Combi in de Style-uitvoering komt zeker in aanmerking met tal van pakketten. Enkele van mijn collega's hebben deze en zijn er heel tevreden van, echter rijden ze niet al te veel km's als ik. Ik stel me dan ook de vraag of deze Skoda wel genoeg comfort en wegligging geeft op de autostrade (geluid, zetel...).

Biedt een Skoda Superb Combi 1.6TDI meer comfort dan de Octavia Combi of is dit vergelijkbaar? Lijn is wel mooier van de Superb vind ik persoonlijk.

Andere alternatieven zijn zeker welkom!

Alvast bedankt!
    Leasersp
    Last edited by ; 26/10/2016, 16:00.

Superb is comfortabeler.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Superb is comfortabeler.
      Enig idee hoe groot het effect zou kunnen zijn voor upgrade van Octavia naar Superb?

Comment

Testrijden is àltijd de boodschap in zulke situaties, lijkt me.
        Wat voor de één comfortabel is, is voor de ander een boot.

Als je van een A3 komt zal een Octavia, zeker even comfortabel zijn. Een Superb is qua rij comfort mijns inziens een trap hoger, maar in die koets zal de 1.6 het wel een stuk moeilijker hebben om vooruit te komen.

Comment

Peugeot 508SW is ook ruim en erg comfortabel. Kwaliteit binnen is zeer goed (niet al te veel harde plastic).
          Persoonlijk heb ik de gerobotiseerde automaat. Deze vraagt enige gewenning in het begin maar ik zou niet meer zonder automaat kunnen.
          Een aanrader vind ik persoonlijk. Voordien reed ik Passat (vorig model).

Comment

Als ex 508 rijder, kan ik dit alleen ook maar beamen ;-)

Comment

De 508 zat voor mij echt niet goed qua lease-budget.

Deze zomer een goeie 2.000 km gereden met een Peugeot 308 SW 1.6 BlueHdi, met automaat. Ik vond dat nog een aangename auto. Mooi interieur, beetje raar infotainment-systeem, comfortabel, ruime koffer, stil. Alleen de stoelen waren precies een maatje te klein voor mij (ik ben dan ook een stuk groter (en breder ) dan de gemiddelde fransoos.
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Astra K Sports Tourer Innovation (met alle toeters en bellen) ? 1.6 CDTI, 136pk, CO2 101gr. Valt zeker binnen je budget en is ruime wagen.
                Last edited by Kaneda; 27/10/2016, 01:02.
                Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk Berichten
                  Astra K Sports Tourer Innovation (met alle toeters en bellen) ? 1.6 CDTI, 136pk, CO2 101gr. Valt zeker binnen je budget en is ruime wagen.
                  Valt inderdaad binnen budget maar niet echt Opel-fan. Zelf nog niet mee gereden maar in vriendenkring en bij collega's ken ik niemand die tevreden is over zijn wagen (Astra/Insigna
                  Staan vaak binnen voor elektronica die niet goed functioneert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
                    Peugeot 508SW is ook ruim en erg comfortabel. Kwaliteit binnen is zeer goed (niet al te veel harde plastic).
                    Persoonlijk heb ik de gerobotiseerde automaat. Deze vraagt enige gewenning in het begin maar ik zou niet meer zonder automaat kunnen.
                    Een aanrader vind ik persoonlijk. Voordien reed ik Passat (vorig model).
                    508SW is inderdaad ook mooie wagen. Eens onderhoren

Comment

Onderhoren????? ;-)

Als je de comfort zetels in de 508 kan nemen, zeker doen. Daar ben ik altijd heel tevreden over geweest.
                      Veel van mijn collega's waren altijd verrast als ze met mij mee reden hoe goed die wel zat.
                      Vergeleken met een Superb zijn die echt wel een stuk beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leasersp Bekijk Berichten
                        Valt inderdaad binnen budget maar niet echt Opel-fan. Zelf nog niet mee gereden maar in vriendenkring en bij collega's ken ik niemand die tevreden is over zijn wagen (Astra/Insigna
                        Staan vaak binnen voor elektronica die niet goed functioneert.
                        'k Ga er niet verder op ingaan, of 'k ga me weer druk maken. Dat is de 'cliché' kritiek die ik altijd hoor, maar uit persoonlijke ervaring weet ik dat dat niet zo is. Opel-rijder sinds 1988, en ook veel vrienden en familieleden zijn tevreden.
                        Opel staat niet voor niets altijd bij de best verkochte auto's en de Astra K is trouwens fleetwagen van het jaar...
                        Last edited by Kaneda; 27/10/2016, 20:25.

Comment

Op mijn huidig werk hadden ze in het verleden een stuk of 10 Opel Astra Breaks als bedrijfsauto's.
                          Ik lieg niet die stonden meer in de garage dan ergens anders, altijd was er wel iets mee mis;
                          Airco (6x), Ramen die niet meer sloten, Distributieriem op 75.000 km, enz.
                          Nu zijn ze overgestapt naar Skoda Octavia's en die rijden naart schijnt beter, en zijn blijkbaar betrouwbaarder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MercedesW124Fan Bekijk Berichten
                            Op mijn huidig werk hadden ze in het verleden een stuk of 10 Opel Astra Breaks als bedrijfsauto's.
                            Ik lieg niet die stonden meer in de garage dan ergens anders, altijd was er wel iets mee mis;
                            Airco (6x), Ramen die niet meer sloten, Distributieriem op 75.000 km, enz.
                            Nu zijn ze overgestapt naar Skoda Octavia's en die rijden naart schijnt beter, en zijn blijkbaar betrouwbaarder.
                            Ik hoor dat nog, en toch vind ik het vreemd, want heel onze familie (ook aangetrouwd, puur toeval) rijdt met Opel zonder problemen. En neen, we zijn niet religieus, dus we zeggen geen schietgebedjes
                            Let wel dat het Opel van vandaag, niet meer Opel is van 10 jaar geleden (en zelfs dán hadden wij geen problemen). Zelf altijd Astra gereden (en ook nog Kadett), en nu Insignia. Mijn vrouw Corsa, tevreden mensen. Heel vreemd...

Goeie vrienden van ons zijn even grote Peugeot fans als wij Opel fans zijn. Hij rijdt met een 508 SW, zij met een 308 SW. Ik moet zeggen dat zowel de 308 als de 508 heel comfortabele wagens zijn, niet beter, maar ook niet slechter dan een Insignia en Astra. Van Peugeot heb ik ook al cowboyverhalen gehoord (PSA groep) die volgens onze vrienden dan ook niet blijken te kloppen. Nou ja.
                            Last edited by Kaneda; 27/10/2016, 21:10.

Comment

En zo heeft iedereen zijn (of haar) merk he

Ik hoor de beste verhalen van Mazda, Skoda/VW/Audi, en Honda.
                              Van Opel en de Fransen hoor ik idd ook hele goeie en hele slechte verhalen

Vroegere Peugeots vond ik qua looks echt wel mooi, bv de 605 en 406.
                              De laatste 10 jaar is hun stijl serieus veranderd, in negatieve zin dan.
                              Bv de 5008 en 1007 zijn om weg te schieten

Comment

En zo heeft iedereen zijn (of haar) merk he
                                Een waarheid als een (heilige) koe Iemand die dat programma nog kent, van vroeger op Veronica ?

Ik hoor de beste verhalen van Mazda, Skoda/VW/Audi, en Honda.
                                Alles wat je opnoemt, kan ik best pruimen, behalve Audi, aartslelijke gedrochten. Als je dan écht premium wil kopen, ga dan voor BMW of Mercedes.
                                Audi koop je alleen als je geen smaak hebt, of als je niet kan kiezen tussen BMW en Mercedes

Comment

Een waarheid als een (heilige) koe Iemand die dat programma nog kent, van vroeger op Veronica ?

Alles wat je opnoemt, kan ik best pruimen, behalve Audi, aartslelijke gedrochten. Als je dan écht premium wil kopen, ga dan voor BMW of Mercedes.
                                  Audi koop je alleen als je geen smaak hebt, of als je niet kan kiezen tussen BMW en Mercedes
                                  Die nieuwe A6 vind ik magnifiek mooi, ook de break.
                                  Zeker de Allroad dan

Mercedes is natuurlijk "het" merk bij uitstek
                                  Al is het de laatste tijd teveel eenheidsworst qua modellen.
                                  Die oudere modellen hebben nog passie en afwisseling.

Net als in de muziek trouwens

Comment

Die nieuwe A6 vind ik magnifiek mooi, ook de break.
                                    Zeker de Allroad dan

Mercedes is natuurlijk "het" merk bij uitstek
                                    Al is het de laatste tijd teveel eenheidsworst qua modellen.
                                    Die oudere modellen hebben nog passie en afwisseling.

Net als in de muziek trouwens
                                    De enige Audi die ik heel eventueel kan weten te appreciëren, is de R8, maar die moet het dan weer afleggen tov de Porsche 911...

Comment

Hebt ge voor dat budget gene Mazda 6?

Comment

De enige Audi die ik heel eventueel kan weten te appreciëren, is de R8, maar die moet het dan weer afleggen tov de Porsche 911...
                                        Helemaal waar

Comment

Working...
                                        X